TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ełk zasmakował w hybrydach. Jeszcze dwie!
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.05.2020 16:00:51
Ełk zamaskował w hybrydach. Jeszcze dwie! ; fot. MZK Ełk

13 maja Ełk ogłosił przetarg na zakup dwóch autobusów miejskich z napędem hybrydowym klasy MAXI.

Ich dostawa zostanie zrealizowana w ramach unijnego projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w mieście Ełk – III etap".

Trzy hybrydy już są

Przypomnijmy, że w grudniu 2019 r. Ełk odebrał trzy spośród sześciu zamówionych autobusów hybrydowych Volvo 7900 Hybrid. Pozostałe trzy autobusy, zgodnie z umową, zostaną dostarczone miastu w 2020 roku. Wszystkie niskoemisyjne pojazdy zostały wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.

Teraz Ełk wraca do hybrydowych zakupów i chce nabyć niskopodłogowe pojazdy klasy MAXI, nie używane do prezentacji lub celów demonstracyjnych w terminie od 1 do 30 września 2021 r. Czyli jest sporo czasu. Znamy tez budżet miasta. To 3 400 000 PLN netto, czyli na jeden pojazd przypada 1 700 000 PLN netto.

Przypomnijmy, że poprzedni hybrydowy kontrakt opiewał na sumę 11 431 620 PLN brutto 9 294 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę jednego ełckiego autobusu Volvo 7900 Hybrid na poziomie 1 549 000 PLN netto.

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są także podobne, jak ostatnio. To:

  • Parametry techniczno-eksploatacyjne / Waga: 29

  • Gwarancja / Waga: 11

  • Cena / Waga: 60

Przetargowe wymagania

Oferenci, aby otrzymać kontrakt od Ełku muszą spełnić kilka wymagań. Wśród warunków finansowych to posiadanie środków lub zdolności kredytowej w wysokości min. 1 700 000,00 PLN w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. Co do doświadczenia mamy wymóg wykazania się w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jednej dostawy autobusów/autobusu, a wartość tej dostawy nie była mniejsza niż 1 700 000 PLN brutto.

O tym, kto podejdzie do najnowszego zamawiania i czy Volvo będzie kontynuowało swoją dobrę, ełcką passę dowiemy się najszybciej 23 czerwca, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Ełcki standard

Zakładamy, że nowe hybrydy będą miały zbliżony poziom wyposażenia, jak najnowsze Volvo 7900 Hybrid w barwach MZK Ełk. Przypomnijmy, że może nimi podróżować 95 pasażerów, w tym 30 osób na miejscach siedzących – fotelach Ster 8MV. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Volvo zastosowało drzwi firmy Isaf w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji. Posiadają one napęd elektryczny, dzięki czemu za sprawą takiego detalu mają być zauważalne pewne oszczędności w zużyciu oleju napędowego.

Pod maska mamy silnik spalinowy D5K o mocy 176 kW plus asynchroniczny silnik trakcyjny I-SAM o mocy 120 kW. Obie jednostki zblokowano ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, a za SIP odpowiada bydgoski Pixel. Spodziewamy się podobnej kompletacji w najnowszych pojazdach, które dotrą do Ełku w przyszłym roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
hybryda
MZK Ełk

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....