TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczny pojedynek w Bobowej: Solaris, SOR i Yutong!
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.06.2020 16:00:28
Elektryczny pojedynek w Bobowej: Solaris, SOR i Yutong! fot. Yutong

Ależ bój o jeden szkolny autobus elektryczny dla Bobowej! Trzy oferty, a jedna mieści się w budżecie!

Bobowa to kolejna gmina, która w ramach pilotażowej edycji programu Kangur (pisaliśmy o nim szerzej w InfoBusie TUTAJ) chce kupić jednego elektrycznego gimbusa.

Jednak w porównaniu do pozostałych trzech gmin biorących udział w tym szkolnym pilotażu (czyli Bielan, Godzianowa i Gręboszowa, gdzie składani ofert jest pod koniec czerwca), w Bobowej celowano w klasę MIDI. Dlatego w tej sytuacji bardzo dziwi brak oferty od Rafako Bus. Po kolei jednak.

Trzy oferty

5 czerwca miało miejsce otwarcie ofert na zakup jednego szkolnego autobusu z ładowarką, gdzie budżet plasował się na poziomie 2 200 000 PLN brutto / 1 788 617,8 PLN netto. Swoje propozycje złożyły trzy firmy:

  • Bus Nex, Warszawa w konsorcjum z Yutong Bus z ceną za model E8 w wysokości 1 595 959 PLN netto / 1 963 029,57 PLN netto plus 60 m-cy gwarancji;

  • Solaris Bus & Coach, Bolechowo z ceną za model Urbino 8,9 LE na poziomie 2 032 500 PLN netto / 2 499 975 PLN netto, gdzie cena ładowarki wyniosła 87 945 PLN brutto plus 48 m-cy gwarancji;

  • SOR, Libchavy z ceną za model ECN8,5 na poziomie 2 190 000 PLN netto / 2 693 700 PLN brutto, gdzie cena ładowarki wyniosła 110 700 PLN brutto plus 61 m-cy gwarancji.

W tej sytuacji oferta dilera chińskiej marki Yutong wydaje się być najbliżej zwycięstwa. Jako jedyna mieści się w gminnym budżecie, a także zawiera 5-letnią gwarancję, co oznacza m.in. przeglądy oraz test zużycia baterii po 2 latach eksploatacji. Przypomnijmy, że to już drugie zamówienie (po Polkowicach), gdzie firma Bus Nex jest bliska elektrycznej wygranej, aczkolwiek jako nowemu graczowi na autobusowym rynku w Polsce nie jest tutaj łatwo. Na Dolnym Śląsku sprawa trafiło do KIO, które w tym miesiącu ma rozstrzygnąć tę sprawę - pisaliśmy o tym w InfoBusie TUTAJ

W Bobowej może być podobnie. Poczekajmy na werdykt komisji przetargowej. Przypomnijmy, że w Bobowej mamy dwa kryteria oceny: cena to 60%, a wydłużenie gwarancji całopojazdowej do pięciu lat jest za 40%.

Co chciała Bobowa?

Zamawiany przez Bobową elektrobus ma być konstrukcją przynajmniej częściowo niskopodłogową z nadwoziem o długości 8,3 – 9,5 m, szerokości 2,35 - 2,55 m i wysokości do 3,4 m. Ma umożliwiać podróż przynajmniej 35 pasażerom, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.

"Elektryk" ma posiadać sterowanie impulsowe. Jeden lub dwa silniki trakcyjne muszą być o mocy znamionowej min. 120 kW. Elektrobusy mają posiadać baterie trakcyjne lub inny typ zasobników energii, które będą miały pojemność min. 140 kWh. Zużycie energii w warunkach testu SORT3 nie może przekroczyć 1,4 kWh/km.

W trakcie gwarancji pojemność baterii nie może spać poniżej 80% wartości początkowej. W przeciwnym wypadku dostawca pojazdu będzie musiał na własny koszt dokonać ich wymiany. Pojazd musi być przystosowany do ładowania przez złącze plug-in o mocy min. 40 kW.

Z ogłoszenia o zamówieniu wynika, że "e-gimbus" ma zostać przekazany dla Bobowej do 4 grudnia. To trochę mało, ale przy sprzyjających okolicznościach może się udać wytargować taki termin. Elektrobus ma być objęty przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
elektrobus
gimbus
Bobowa
Yutong
Solaris
SOR

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....