Elektryczny debiut Kędzierzyna-Koźle. Przetarg na dwa ebusy

infobus
22.09.2020 08:00
0 Komentarzy

22 września gmina Kędzierzyn-Koźle ogłosiła przetarg nazakup dwóch autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą do ichładowania.

Cel to zapewnienia bezemisyjnej obsługi obszaruśródmiejskiego. Będą to jednocześnie pierwsze elektrobusy we flocie MZKKędzierzyn-Koźle. Premierowe ebusy mają dotrzeć do miasta w ciągu 365 dni odmementu podpisania umowy, czyli gdzieś pewnie pod koniec 2021 r.

Dodajmy, że ten zakup jest dofinansowany z unijnego Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

Klasa MAXI

W swoim elektrycznym debiucie Kędzierzyn chce kupić:

  • dwa autobusy klasy MAXI z napędem elektrycznym o długościcałkowitej zawierającej się w przedziale 11,8 metra do 12,2 metra, które miastonazywa autobusami EV12;

  • fabrycznie nową, mobilną ładowarkę plug-in, dwustanowiskową omocy większej lub równej 80 kW (2×40 kW).

Gmina dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawietrzech kryteriów:

  • Ocena techniczno-eksploatacyjna autobusów / Waga: 35 %

  • Okres udzielonej gwarancji na cały autobus (bez limituprzebiegu) / Waga: 5 %

  • Cena – Waga: 60

Autobusowe formalności

Wykonawca musiwykazać, że posiada wolne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokościco najmniej 4 000 000,00 PLN. Wadium to 70 000 PLN

W zakresie doświadczenia mamy wymóg wykazania się w okresieostatnich 3 lat dostawą min. 1 fabrycznie nowego autobusu miejskiegoniskopodłogowego: o napędzie elektrycznym lub autobusu w którym napędwspomagany jest silnikiem elektrycznym.

Na elektryczne oferty Kędzierzyn czeka do 23 października. Na koniec dodajmy, że flota Miejskiego Zakładu Komunikacyjnegow Kędzierzynie-Koźlu liczy ok. 45 autobusów, z czego ostatnie inwestycjetaborowe to zakup w 2019 r. pięciu autobusów, w tym

  1. 3 szt. Solaris Urbino 12 2019

  2. 1 szt. Volvo 7900 Hybrid

  3. 1 szt. Mercedes-Benz Sprinter z zabudową Mercus

Komentarze