TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczny Crafter debiutuje w Polsce
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.01.2019 11:00:03
Volkswagen e-Crafter debiutuje w Polsce

Od stycznia, w ramach projektu "Misja Zerowa Emisja", towary do klientów sklepów IKEA i H&M dostarczane są w 100% elektrycznym e-Crafterem. Czekamy teraz na wersję pasażerską. 

Pilotażowy projekt "Misja Zerowa Emisja" i debiut e-Craftera w Polsce oznacza początek ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych marki Volkswagen Samochody Użytkowe, która będzie uzupełniała paletę o kolejne modele częściowo lub całkowicie elektryczne.

Pierwszy e-Crafter został stworzony dla tych firm, które działają w centrach miast, dostarczając towar do końcowego odbiorcy, czyli firm kurierskich i logistycznych, dla zakładów rzemieślniczych, właścicieli sklepów, dostawców energii czy przedsiębiorstw taksówkarskich i świadczących innego rodzaju usługi przewozowe. Zasięg e-Craftera wynosi 173 km (mierzony wg normy NEDC), a jego prędkość maksymalną celowo ograniczono do 90 km/h – odpowiada to rzeczywistym codziennym potrzebom firm działających w miastach. Teraz czekamy na awersję pasażerską.

-"Jednym z celów marki Volkswagen Samochody Użytkowe jest wyznaczenie kierunków nowoczesnej logistyki miejskiej. Koncentrujemy się na przyszłych obszarach mobilności. Mając na uwadze kwestie środowiskowe i nowe potrzeby klientów uzupełniamy gamę modelową o pojazdy elektryczne. Pierwszym elektrycznym, samochodem dostawczym w ofercie jest e-Crafter, produkowany w Polsce. W przyszłym roku pojawi się także elektryczny Volkswagen Caddy i Transporter. Wszystkie wymienione modele są odpowiedzią na pojawiające się nowe zapotrzebowanie. Cieszymy się, że możemy wziąć udział w badaniu i zweryfikować założenia, które przyświecały nam przy tworzeniu tego samochodu" – mówi Patryk Grzeczka z Volkswagen Samochody Użytkowe.

Elektryczne serce

W przedniej części e-Craftera znajduje się elektryczny silnik synchroniczny, którego maksymalna moc wynosi 100 kW (136 KM), a maksymalny moment obrotowy – 290 Nm. Moment obrotowy jest przenoszony na koła przedniej osi za pomocą 1-biegowej przekładni skonstruowanej do samochodów użytkowych. Silnik, przekładnia oraz mechanizm różnicowy tworzą jeden nieduży moduł; jest on wytwarzany w zakładach produkcji komponentów w Kassel. Pozostałe elementy techniczne układu napędowego to jednostka sterująca silnikiem oraz wysokowydajna elektronika. Ta ostatnia steruje przepływem energii między silnikiem elektrycznym a akumulatorem. Prąd stały (DC) zmagazynowany w litowo-jonowym akumulatorze dzięki elektronice jest zamieniany w prąd zmienny (AC). Przetwornik DC/AC wytwarza napięcie o wartości 12V na potrzeby pokładowej sieci elektrycznej.

Na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS, akumulator e-Craftera (o pojemności energetycznej 35,8 kWh) można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności w zaledwie 45 minut. CCS to skrót od podlegającego światowej standaryzacji Combined Charging System – systemu zasilania prądem stałym, w który e-Crafter jest wyposażony seryjnie. Jeśli korzysta się ze stacji Wallbox AC dostarczającej prąd zmienny 7,2 kW, akumulator zostanie napełniony w stu procentach w czasie 5 godzin i 20 minut.

Nowa generacja

Nowy e-Crafter został stworzony w oparciu o Craftera drugiej generacji, który na rynku pojawił się w 2017 roku. e-Crafter ma najnowocześniejsze systemy służące bezpieczeństwu, komfortowi oraz multimedialne. Seryjnie w wyposażeniu znajdują się:

  • Park Pilot wspomagający parkowanie i zawierający funkcję ochrony nadwozia (dzięki 16 czujnikom rozmieszczonym w różnych miejscach karoserii zmniejsza ryzyko uszkodzenia nadwozia lub innych aut podczas manewrowania),

  • wielofunkcyjna kamera (z przodu) oraz kamera z tyłu.

Ponadto jako pierwszy samochód użytkowy w swojej klasie Crafter jest wyposażony seryjnie w automatyczny hamulec aktywujący się po kolizji (daje możliwość uniknięcia po wypadku kolejnych zderzeń). Poza tym w standardzie znajdują się system zapobiegający skutkom podmuchów bocznego wiatru, a także LED-owe reflektory (świateł drogowych, mijania i do jazdy dziennej), automatyczna klimatyzacja (Climatronic), system podgrzewania foteli, pompa ciepła i ogrzewana przednia szyba, komfortowe fotele oraz system nawigacyjny "Discover Media" z "App-Connect" (umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych na smartfonie), system obsługi radia przy pomocy komend głosowych, a także interfejs telefonu komórkowego. W ramach wyposażenia dodatkowego, za pośrednictwem "Car-Net Guide & Inform", można korzystać z mobilnych usług internetowych.

Projekt badawczy

Udział w projekcie Misja Zerowa Emisja bierze Polskie Stowarzyszenie Paliwa Alternatywnych (PSPA) i Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT), który opracowały metodologię badania i zajmą się agregacją i analizą danych. Urządzenia pomiarowe dostarczyła firma Alphabet, a firma GARO - ładowarki. Wsparcie technologiczne zapewnia koncern energetyczny Engie.

Polski rodowód

18 października 2018 r. z linii produkcyjnej zakładu w Białężycach koło Wrześni zjechał 100 000 Volkswagen Crafter. Wśród dotychczas wyprodukowanych pojazdów było:

  • 88 376 modeli Volkswagen Crafter

  • 11 624 modeli MAN TGE.

Od 2016 roku zakład we Wrześni jest jedyną fabryką na świecie, w której od podstaw powstaje Volkswagen Crafter. Zakład pracuje na trzy zmiany, stan zatrudnienia wynosi obecnie ponad 3400 osób, a dzienna produkcja to 420 pojazdów. Wraz z uruchomieniem trzeciej zmiany produkcyjnej we wrześniu tego roku zakład osiągnął pełne moce produkcyjne. Fabryka tym samym zakończyła proces całkowitego rozruchu, a jej zdolności produkcyjne wynoszą obecnie 100 000 samochodów rocznie.

Produkowane we wrzesińskiej fabryce samochody występują w 50 różnych wariantach zabudów:

  • w trzech wersjach długości: 5 986, 6 836 lub 7 391 mm

  • w trzech wysokościach: 2 355, 2 590 i 2 798 mm

  • w wersji dostawczej (furgon) oraz kombi

  • z pojedynczą lub podwójną kabiną na ramie

  • z silnikiem wysokoprężnym: 2,0 TDI o mocy 102, 140 lub 177 KM

  • z możliwością specjalnej zabudowy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
test
MINI
VW
  • Wiktor Targański – 03.01.2019

    a prąd przynoszą aniołki zamiast węgla 😂😂😂 i do tego emisja CO2 przy produkcji i utylizacji akumulatorów 😂😂😂 taka to "zerowa emisja" xDDD

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....