TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczne Solarisy ładowane Siemensem. W Hamburgu [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.08.2016 18:24:57 3 komentarze
Nowy Urbino 12 electric w Hamburgu.

17 sierpnia br. niemiecki przewoźnik Hamburger Hochbahn oficjalnie wprowadził do ruchu trzy elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric.

Najnowsze pojazdy obsługują innowacyjną linię 109 i korzystają z odwróconych pantografów firmy Siemens, które wcześniej zbudowano pod kątem obsługi hybrydowych autobusów Volvo 7900 Hybrid. To pierwszy tego przypadek w Europie, aby pojazdy dwóch różnych marek korzystały z tej samej sieci ładowania energią elektryczną w codziennym ruchu. Generalnie takie sytuacje miały już miejsce ? np. w Krakowie ? ale tylko podczas testów. Dla Solarisa taka sytuacja była dodatkowym wyzwaniem, co podkreślił w swoim przemówieniu dr Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach: -?Produkując autobusy Urbino 12 electric dla Hamburga musieliśmy po raz pierwszy uwzględnić istniejący już system ładowania. Sprostaliśmy temu wyzwaniu, co zarazem stanowi ważny krok w kierunku standaryzacji infrastruktury ładującej dla elektrycznych autobusów."

Sposób ładowania elektrycznych pojazdów pokazuje poniższy film:

Innowacyjna linia 109 to dziesięciokilometrowa trasa prowadząca przez centrum Hamburga. Stanowi ona świetną bazę do tego, aby sprawdzić różnorodne alternatywne napędy w takich samych, wymagających warunkach. Skumulowanie wielu niekonwencjonalnych pojazdów na jednej linii zmusza producentów do standaryzacji, a zarazem zapewnia alternatywnym pojazdom lepszą rozpoznawalność przez mieszkańców. Stacja szybkiego ładownia znajduje się na pętli ZOB przy dworcu kolejowym i przy mocy 300 kW umożliwia w ciągu sześciu minut pełne naładowanie pojazdów. Dodatkowo pojazdy ładowane są na terenie zajezdni Hummelsbuettel.

Nowatorski jak Solaris

Najnowsze trzy Urbino 12 electric to pierwsze elektryczne autobusy z nowej generacji Solarisa we flocie Hamburger Hochbahn. Wcześniej polski producent przekazał niemieckiemu przewoźnikowi dwa elektrobusy Urbino 18,75 z dodatkowym ogniwami paliwowymi marki Ballard, które zwiększają zasięg pojazdów. Tankowanie wodorem zaplanowano tylko raz dziennie, po powrocie do zajezdni. Autobusy są przygotowane do przejechania ponad 300 km każdego dnia. Wartym odnotowania jest fakt, że mierzące 18,75-metra Urbino to najdłuższe dotychczas elektrobusy zbudowane przez polskiego producenta.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Hamburg
Solaris
Nowe Urbino
elektrobus
Siemens
  • zibi – 24.08.2016

    Solaris potęgą w rozwiązaniach z przechowywaniem i pobieraniem energii elektrycznej czy to w tramach czy busach w rożnych konfiguracjach rożnych producentów ale zawsze najwyższy poziom techniki.Żadna nowinka techniczna nie jest wstanie zaskoczyć ot taka firma innowacyjna jak na razie jedyna taka w kraju i potem długo nic i może raczkujący Ursus.

  • zx – 24.08.2016

    Jak zwykle złom !!!

  • f – 24.08.2016

    Zlom to raczej ty, ty patologio ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....