TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczne Karsany Atak za drogie dla Lidzbarka
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.03.2020 16:00:59
Elektryczne Karsany Atak za drogie dla Lidzbarka

Szybko zakończył się już drugi przetarg na elektrobusy dla Lidzbarka Warmińskiego. Miasto ledwie wczoraj, 2 marca otworzyło oferty i praktycznie od razu unieważniło postępowanie. Z uzasadnienia wynika, że Karsany Atak electric były dla niego za drogie.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia była dostawa dwóch autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do Gminy miejskiej Lidzbark Warmiński. Zadanie odbywa się w ramach realizacji projektu pn "Rozwój mobilności i transportu publicznego Gminy miejskiej Lidzbark Warmiński".

Przedmiot zamówienia obejmował: 

  • dostawę 2 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych
  • dostawę i montaż infrastruktury ładującej (2 szt. ładowarek typu półszybkiego i 2 szt. ładowarek typu wolnego)
  • dostawę aplikacji informacji pasażerskiej

Słów kilka o samych elektrobusach. Miała to być jednoczłonowa konstrukcja klasy MIDI przeznaczona do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. Pojazdy muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każdy z nich musiał umożliwiać podróż przynajmniej 50 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Min. dwa fotele miały być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0.

Napęd miał być oparty na jednym lub dwóch silnikach trakcyjnych o łącznej mocy 120 kW. Pojazdy miały być wyposażone w baterie trakcyjne o pojemności min. 150 kWh. Ich pełne naładowanie miał zająć nie więcej niż sześć godzin. Proces ładowania baterii miał się odbywać przez złącze plug-in.

Całe zamówienie miało zostać zrealizowane do marca 2021 r. To znacznie więcej w porównaniu z pierwszym podejściem, ale musiały pójść w ruch wnioski o przedłużenie. Tym razem były one skuteczne. Miasto wymagało ponownie co najmniej pięcioletniej gwarancji całopojazdowej i na baterie. Choć znów premiowano wydłużenie tych okresów do siedmiu lat.

Miasto na zakupy przygotowało 4 575 600 PLN brutto. To daje średnią cenę za elektrobusa z ładowarką w wysokości 1 860 000 PLN netto. 2 marca minął termin składania ofert. Jedna propozycja mieści się w tych szacunkach.

Przedstawił ją Solaris, który zaoferował Urbino 8,9LE electric. Propozycja opiewa na 4 059 123 PLN brutto. To daje za elektrobus i ładowarkę 1 650 050 PLN netto. W pakiecie były jednak najniżej punktowane gwarancje pięcioletnie.

Drugi oferent był bardzo ciekawy. To MMI ze Zbyszewa, które handluje autobusami marki Karsan. Firma pierwszy raz w Polsce zaoferowała Ataki electric. Łączna cena to 4 836 360 PLN brutto. Średnio wychodziło więc za "elektryka" z ładowarką 1 966 000 PLN netto. Do tego doszły siedmioletnie gwarancje.

Na razie jednak odsunie się w czasie debiut bateryjnych Ataków. Wczoraj, 3 marca miasto unieważniło przetarg. W uzasadnieniu podano, że cena najlepszej oferty przewyższa budżet, a na razie nie ma możliwości jego zwiększenia. Można się więc domyślać, że po wstępnej ocenie to MMI właśnie przedstawiło lepszą propozycję. W tej sytuacji nie pozostaje nic innego jak czekać na ogłoszenie nowego przetargu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Lidzbark Warmiński
Solaris
MMI
Karsan
elektrobus
ładowarka

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....