TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczne Gullivery wracają do Rzymu
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.01.2019 13:00:27 1 komentarz
Elektryczne Gullivery wracają do Rzymu; fot ATAC Roma

Jeden z symboli stolicy Włoch - elektryczny autobus klasy MINI Gulliver - po gruntownej modernizacji wraca na ulice Wiecznego Miasta.

W grudniu 2018 r. miała miejsce prezentacja pierwszego autobusu elektrycznego Gulliver, który przeszedł gruntowny remont, połączony z wymianą baterii. W premierze wzięła udział pani burmistrz Virginia Raggi oraz prezes Atac, Paolo Simioni.

60 maluchów

Teraz pokazany prototyp przejdzie serię testów, a jego eksploatacyjny debiut na ulicach Rzymu przewidziano na wiosnę, w okolicy kwietnia. Cały projekt modernizacji rzymskiej e-floty przewiduje dostarczenie 60 szt. Gulliverów, w tym 25 szt. do lata 2019 r. To oznacza, że jeszcze w tym roku dwie linie w centrum stolicy Włoch zostaną całkowicie zelektryfikowane. Kolejnych 35 egzemplarzy wejdzie ponownie w skład floty ATAC do roku 2020.

Elektryczne maluchy będzie można spotkać na liniach 116, 117, 119 i 125, których trasy przebiegają przez wąskie uliczki historycznego Starego Miasta. Długość każdego egzemplarza wynosi 5,3 metra, a pojemność pasażerska to 8 miejsc siedzących i 14 miejsc stojących.

Bateryjne wycofanie

Przypomnijmy, że Gullivery wyprodukowane przez firmę Tecnobus zostały wycofane z ruchu przez ATAC w październiku 2017 r., czyli po 7 latach od momentu ich zakupu. Przyczyną problemów był bateryjny system zasilania. W efekcie przystąpiono do gruntownego remontu minibusów. Wartość umowy na modernizację 60 pojazdów + koszt 6-letniego serwisu wyniósł  7,1 mln EUR. Do tego trzeba doliczyć koszt nowych baterii na poziomie 2 milionów EUR. To dość droga impreza, ale Rzym widocznie na to stać, a Gullivery w tak krótkim czasie zdążyły stać się symbolem Wiecznego Miasta.

Przypomnijmy na koniec, że spółka ATAC Roma ma ponad 11 000 pracowników i jest największą firmą transportu publicznego we Włoszech. Obsługuje transport publiczny w obszarze metropolitalnym i codziennie wykonuje ponad 4 miliony przejazdów metrem, autobusami, trolejbusami, tramwajami i kolejami regionalnymi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
MINI
Włochy
  • Paweł Pindel – 04.01.2019

    Ile to ma milimetrów 😆

  • Krzysztof Adamczewski – 04.01.2019

    Trochę w klimacie z bajek „Strażak Sam” i „Listonosz Pat”.

  • Zdzich – 06.01.2019

    O co zrobiono ze starymi bateriami tego już nie podali.Pewnie leżą gdzieś i gniją zanieczyszczając środowisko.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....