TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczna trzynastka CUPT: Czas na MZK Malbork
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.11.2019 16:00:58
fot. Robert Chojnicki, phototrans.pl

Malbork to kolejne miasto, które sprawdzamy po wczorajszej decyzji Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Miejskiemu Zakładowi Komunikacji przyznano dofinansowanie do zakupu elektrobusów w wysokości 13,8 mln zł. Ile ich będzie? To się okaże.

Pierwsze elektrobusy są w zasięgu ręki MZK Malbork. Przewoźnik dostał bowiem wsparcie finansowe w ramach programu GEPARD 2. Przewoźnik dzięki temu szuka już dostawcy pięciu elektrobusów klasy MAXI. Mają być konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi z nadwoziami o długości 11,5 – 12,2 m, szerokości 2,4 – 2,55 m i wysokości do 3,35 m. Każdy ma umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Nie mniej niż 26 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Czas na POIŚ
Projekt z ramach GEPARDA2 to nie jedyny "elektryczny" plan miasta oraz jego przewoźnika. MZK złożył wniosek o dofinansowanie kolejnych elektrobusów. Chodzi o "elektromobilne last minute" dla średnich miast w ramach POIŚ. Chodzi o trzy lub cztery pojazdy, które trafiłyby na kolejną najczęściej kursującą po Malborku linię, czyli "szóstkę". A to by oznaczało możliwość wycofania ostatnich niskowejściowych Scanii.

Teraz już wiadomo, że te zamiary się ziszczą. Dzięki wczorajszej decyzji CUPT MZK otrzymało 13 812 746,58 zł dofinansowania z POIŚ. Z wkładem własnym da to projekt łącznej wartości 19 670 776,82 zł. A to oznacza, że elektrobusów może być nieco więcej. Ale na potwierdzenie będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać.

Unijny zastrzyk
Malbork znalazł się w gronie 13 miast, którym Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (działanie 6.1 POIiŚ Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach) dofinansowanie ze środków unijnych na zakup elektrycznych autobusów. Wszystkie te projekty opiewają na 668 mln zł i zostaną dofinansowane w 85 proc. - kwotą 460,16 mln zł. W wyniku ich realizacji zostanie zakupionych 190 pojazdów.

Jak poinformowano na serwisie Programu Infrastruktura i Środowisko, w wyniku dużego zainteresowania konkursem zwiększono kwotę alokacji w tym konkursie z 300 mln zł do 460 mln zł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CUPT
unia
elektrobus
MZK Malbork
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....