TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektryczna dwójka dla Tychów. Sprawdzamy SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.05.2019 14:00:36
fot. TLT Tychy

Można powiedzieć, że nowa generacja pojazdów elektrycznych wjedzie do Tychów. Tyskie Linie Trolejbusowe szukają dostawcy dwóch elektrobusów klasy MAXI. Pora przyjrzeć się szczegółom.

Przypomnijmy, że przedmiotem nowego tyskiego przetargu jest dostawa dwóch elektrobusów o długości ok. 12 m wraz z systemem ładowania. Pojazdy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całpojazdową oraz przynajmniej pięcioletnią na baterie trakcyjne. Całe zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy.

Wybór najlepszej oferty

TLT będzie się posiłkowało trzema kryteriami przy wyborze najlepszej opcji. Cena ma 60% wagi. 15% przeznaczono na ocenę warunków gwarancji. Premiowane są:

  • gwarancja całopojazdowa powyżej czterech lat - 6 pkt
  • gwarancja na baterie trakcyjne powyżej sześciu lat - 3 pkt
  • gwarancja na układ napędowy powyżej pięciu lat - 3 pkt
  • powyżej 13 lat gwarancji na trwałość szkieletu i poszyć - 0,75 pkt
  • powyżej 8 lat gwarancji na trwałość powłok lakierniczych - 0,75 pkt
  • gwarancja na ładowarki powyżej czterech lat - 1,5 pkt

Do 25% można wywalczyć w ocenie technicznej. Najwyżej punktowane są:

  • trzyczęściowa szyba czołowa - 5 pkt
  • poszycia boczne umożliwiające wymianę bez konieczności klejenia, spawania lub zgrzewania - 5 pkt
  • zużycie energii elektrycznej w warunkach ruchu miejskiego nie wyższe niż 1,5 kWh/km przy włączonej klimatyzacji lub ogrzewaniu - 3,75 pkt
  • zaoferowanie jak największej liczby foteli dostępnych z niskiej podłogi - 2,5 pkt
  • pojedyncze szyby boczne - 2,5 pkt
  • oś przednia zależna - 3,75 pkt
  • układ klimatyzacji wykorzystujący mniej niż 7 kg czynnika chłodzącego - 2,5 pkt

Jakie elektrobusy?

TLT chce dwa "MAXI-elektryki" o długości od 11,5 do 12,5 m i szerokości do 2,55 m. Pojemność każdego pojazdu określono na min. 80 pasażerów. Dla co najmniej 24 osób mają się znaleźć fotele. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1160 mm.

Czas na napęd. Tyski przewoźnik skupił się na opisie minimalnych parametrów ruchowych. Autobus ma być napędzany jednym lub dwoma silnikami trakcyjnymi o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd, w którym znajduje się minimum 70 pasażerów, zmiany prędkości od 0 do 70 km/h w czasie max 35 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie max 15 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie max 6 sekund. Dodatkowa preferencja dla dużej liczby foteli z niskiej podłogi może świadczyć o tym, że urzędnikom zależy na pojazdach z osią elektryczną lub silnikami trakcyjnymi w piastach kół.

Tyskie "elektryki" mają posiadać baterie lub superkondensatory o pojemności min. 200 kWh. Zdolność magazynowania energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie przez autobus po trzyletniej eksploatacji w warunkach SORT2 co najmniej 90 km na jednym ładowaniu. Pojazdy mają być przystosowane do wolnego ładowania poprzez złącze plug-in oraz szybkiego za pomocą pantografu odwróconego.

Pojazdy muszą posiadać klimatyzację zarówno przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Moc chłodniczą dwóch agregatów określono na min. 30 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne, które mają znaleźć się przynajmniej na 70% szyb bocznych. Ich powierzchnia czynna nie może być mniejsza niż 30%. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu i gniazdek USB dla pasażerów. Pojazdy muszą

Ostatnia pozycja w naszej analizie to tradycyjnie SIP. Tutaj będzie identycznie jak Nowych Trollino 12. Na zewnątrz zastosowano będą trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdujemy aż trzy tablice LCD 23". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem.

Podsumowując...

Widać, że TLT zamawiając swoje pierwsze "elektryki" wzorowało się na paru przetargach, oczywiście korygując pewne wymogi w oparciu o specyfikę tyskich linii. Nic tylko gratulować i czekać na dobre oferty.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
TLT Tychy
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....