TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektrobusy dla Radomia. Wygodne i z nowym SIP
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.02.2019 15:00:09
fot. Paweł_K, phototrans.pl

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu chce kupić 10 elektrobusów wraz z dedykowanym systemem ładowanie. Wstępna lektura SIWZ wskazuje na to, że urzędnikom zależy na bardzo wygodnych pojazdach z dosyć przyzwoitym wyposażeniem dodatkowym.

Warunki formalne radomskiego przetargu opisaliśmy tutaj. Miasto chce kupić 10 elektrobusów klasy MAXI oraz ładowarki do nich (dwie szybkie pantografowe o mocy min. 300 kW i 10 wolnych plug-in , każda o mocy 40 kW). Orientacyjna wartość zamówienia to 26 mln PLN netto. Zostanie ono zrealizowane w dwóch tranaszch. W ciągu 365 dni od podpisania umowy do Radomia ma zostać dostarczony pierwszy elektrobus oraz mają zostać uruchomione wszystkie ładowarki. Z kolei 10 dni później komplet "elektryków" ma już być przekazany MZDiK.

Wybór najlepszej oferty
Ocenie ofert posłużą trzy nieskomplikowane kryteria. Prym wiedzie cena, która ma 60% wagi. Do 35% można wywalczyć w ocenie technicznej. Urzędnicy premiują w niej:

  • objęcie elektrobusów gwarancją całopojazdową na 60 miesięcy - 8,75 pkt
  • udzielenie gwarancji na baterie trakcyjne na 120 miesięcy - 5,25 pkt
  • objęcie ładowarek gwarancją przez 60 miesięcy - 5,25 pkt
  • elektrobusy z kontrukcją nadwozia spełniającą warunki Regulaminu nr 66 EKG ONZ - 5,25 pkt
  • 14 foteli dostępnych z niskiej podłogi - 3,5 pkt
  • trzyczęściową szybę przednią - 3,5 pkt
  • ilość czynnika chłodzącego w klimatyzacji do 3,5 kg - 3,5 pkt

Pozostałe 5% można zyskać dzięki zaoferowaniu elektrobusów, które mają zużycie energii między 1 a 1,1 kWh/km w warunkach testu SORT2.

Jakie elektrobusy?
Na celowniku MZDiK są fabrycznie nowe i w pełni niskopodłogowe elektrobusy klasy MAXI. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości całkowitej do 12 m (+-5%) i szerokie na 2,5 - 2,55 m. Każdy musi umożliwiać podróż min. 75 pasażerom, w tym przynajmniej 25-30 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia układzie 2-2-2, a każdy próg wejścowy będzie miał diodowe podświetlenie. Radomskim urzędnikom spodobały się Autosany firmy Michalczewski, więc "elektryki" będą miały srebrne poręcze z punktami świetlnymi LED.

Czas na napęd. MZDiK skupił się na opisie minimalnych parametrów ruchowych. Autobus ma być napędzany jednym lub dwoma silnikami trakcyjnymi o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd, w którym znajduje się minimum 75 pasażerów, zmiany prędkości od 0 do 60 km w czasie max 27 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie max 15 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie max 6 sekund. Dodatkowa preferencja dla dużej liczby foteli z niskiej podłogi może świadczyć o tym, że urzędnikom zależy na pojazdach z osią elektryczną lub silnikami trakcyjnymi w piastach kół.

Radomskie "elektryki" mają posiadać baterie LTO o pojemności min. 120 kWh lub superkondensatory. Zdolność magazynowania energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusu przy zasilaniu elektrycznym w warunkach SORT2 co najmniej 80 km. Dodatkowo baterie muszą być objęte gwarancją na przynajmniej 96 miesięcy i gwarantować przy pewnym spadku pojemności pokonanie wtedy dystansu min. 70 km na jednym ładowaniu.

Pojazdy muszą posiadać klimatyzację zarówno przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Moc chłodniczą dwóch agregatów określono na min. 30 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne, które mają znaleźć się przynajmniej na 70% szyb bocznych. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu i gniazdek USB dla pasażerów.

Sporo nowości czeka nas przy okazji SIP. MZDiK już nie będzie robił "przekładek". Dostawca elektrobusów wyposaży je w całkowicie nowe urządzenia. Na zewnątrz znajdziemy cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości, które muszą świecić na biało. Tu z kolei miasto wzrowało się na szęściu nowych MAN-ach radomskiego MPK. Idziemy do środka. Tutaj znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy ma zostać zamontowany monitor LCD 23", natomiast w okolicach drugich drzwi znajdzie się diodowy wyświetlacz. Do tego oczywiście nie zabraknie głosowych zapowiedzi, kasowników dualnych z dotykowym ekranem oraz systemu GPS. Całością ma sterować wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem. Urzędnicy wymagają aby zaoferowany SIP był kompatybilny z użytkowanymi przez nich rozwiązaniami firmy R&G Plus z Mielca.

Podsumowując...
To naprawdę nieźle przygotowany przetarg. Wymagania MZDiK są bardzo klarowne i dają szybką odopowiedź czego urzędnicy oczekują od pierwszych elektrobusów dla Radomia. Zatem wszystko powinno się szybko rozstrzygnąć bez większych problemów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZDiK Radom
MPK Radom
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....