TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Elektrobusy dla Kutna. SIP przekaże miasto
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.02.2019 17:00:49
fot. wikipedia

Kutno chce kupić 6 elektrobusów klasy MAX. Wstępna lektura SIWZ wskazuje na to, że urzędnikom zależy na bardzo wygodnych pojazdach, ale SIP będą chcieli sami przekazać dostawcy.

Warunki formalne tego przetargu opisaliśmy tutaj. Miasto podzieliło go na dwa zadania. Osobno chce kupić 6 elektrobusów klasy MAXI oraz ładowarki do nich (wolne na złącze plug-in oraz szybkie pantografowe o mocy 400 kW). Pierwsza trójka ma zostać dostarczona do Kutna w ciągu maksymalnie 11 miesięcy od podpisania umowy. Pozostałe mają przyjechać później, bo w ciągu 16 miesięcy od zawarcia kontraktu. Teoretycznie elektrobusy nie będą czekały na ładowarki. Urządzenia mają zostać dostarczone i uruchomione w Kutnie w ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy.

Wybór najlepszej oferty
Kryteria oceny ofert są banalnie proste. Cena to maksymalnie 60%. Pozostałe 40% można wywalczyć dzięki przyspieszeniu dostaw elektrobusów. Stanie się tak jeśli oferent zgodzi się dostarczyć pierwszą trójkę do Kutna w ciągu maksymalnie 9 miesięcy od podpisania umowy, a ostatnie zjawią się w mieście 5 miesięcy później.

Jakie elektrobusy?
Kutno celuje w fabrycznie nowe i w pełni niskopodłogowe elektrobusy klasy MAXI. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości całkowitej 11,5 - 12,5 m, szerokie na 2,4 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,35 m. Każdy musi umożliwiać podróż min. 70 pasażerom, w tym przynajmniej 28 na miejscach siedzących, najlepiej na fotelach Ster MX. Przynajmniej 10 siedzeń ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia układzie 2-2-2.

"Elektryki" muszą być napędzane centralnie zabudowanym silnikiem trakcyjnym. Musi to być jednostka o mocy min. 155 kW. Pojazdy mają posiadać baterie o pojemności min. 115 kWh. Zasięg bez konieczności doładowywania w warunkach testu SORT2 powinien być nie mniejszy niż 50 km. Zasobniki będą objęte siedmioletnią gwarancją lub do osiągnięcia przebiegu 490 000 km. Po tym okresie baterie mają zapewniać pokonanie dystansu min. 50 km na jednym ładowaniu przy jednoczesnym założeniu, że spadek ich pojemności będzie nie większy niż 20%. Elektrobusy będą przystosowane do ładowania dwoma sposobami. Wolne będzie się odbywać poprzez złącze plug-in. Natomiasty szybkie o mocy 400 kW będzie zapewnione za pomocą ładowarki z pantografem odwróconym.

Pojazdy muszą posiadać klimatyzację zarówno przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Moc chłodniczą pierwszego agregatu określono na min. 24 kW. Natomiast "szoferka" będzie miała urządzenie o mocy 3 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz min. 7 okien przesuwnych. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu i gniazdek USB dla pasażerów.

Co ciekawe dostawca autobusów nie będzie montował SIP-u. Będzie musiał jedynie przystosować pojazdy do instalacji urządzeń, które przekaże mu miasto. Będzie to dosyć podstawowy pakiet, gdyż obejmie on autokomputer, kasowniki, diodowe wyświetlacze zewnętrzne o standardowej rodzielczości, wewnętrzną tablicę LED oraz moduł głosowego zapowiadania przystanków.

Podsumowujemy...
Jak widać liczy się przede wszystkim cena oraz fakt przyspieszenia dostawy elektrobusów. Poza tym wymagania wobec pojazdów nie są wygórowane. A dzięki temu kto wie czy Kutno nie zostanie posiadaczem jednych z najtańszych elektrycznych "dwunastek" w Polsce, co przecież wcale takie złe nie jest.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Kutno
UM
MZK Kutno
elektrobus
ładowarka
  • Marcin Ciesielski – 22.02.2019

    Nie jest to zaskakujące, że bez SIP, ponieważ przetarg na SIP (razem z systemem zarządzania przedsiębiorstwem, elektronicznym biletem etc.) do obecnych autobusów oraz elektrobusów z planowanej dostawy został rozstrzygnięty na początku stycznia: http://transinfo.pl/randg-wygrywa-z-mpt-w-kutnie_more_111347.html.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....