Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ElectroMobility: Najlepsze cztery projekty

infobus
13.09.2017 09:37
0 Komentarzy

12 września ElectroMobility Poland ogłosiło laureatówkonkursu na wizualizację karoserii polskiego samochodu elektrycznego. Wuroczystości udział wzięli m.in. minister energii Krzysztof Tchórzewski iwiceminister Michał Kurtyka.

Zwyciężyli:

  • Łukasz Myszyński, autor projektu Junior,

  • MateuszTomiczek twórca projektu Curie,

  • Damian Woliński który zaprezentował projekt SE1

  • oraz Sebastian Nowak autor projektu Be-E.

– Szukamy małego miejskiego auta elektrycznego, wpisanego wogólnoświatowe trendy miasta przyszłości. Chcemy, żeby był bezpieczny, wygodnyi przyjazny w użytkowaniu oraz łatwy do zaparkowania. Oczywiście ma być takżeekonomiczny – mówi Maciej Kość, prezes spółki.

Obrady jury konkursu trwały dwa dni. Każdy uczestnik miałszansę zaprezentować swój pomysł przed jurorami, a następnie musiał zmierzyćsię z pytaniami dotyczącymi ergonomii, bezpieczeństwa czy technologiizbudowania przyszłego pojazdu. Z 15 prezentowanych przez projektantów wizualizacjinadwozia jurorzy ostatecznie wybrali 9 finałowych prac:

  • Łukasz Myszyński – JUNIOR

  • Damian Woliński – SE1

  • Sebastian Nowak – Be-E

  • 2sympleks sp. z o. o. – PIX

  • Andrzej Bożek – samochód aglomeracyjny

  • Mariusz Nadolny – Ylectron

  • OneOneLab – Design Studio – LYNX

  • Mateusz Tomiczek – Concept Curie

  • Soul&Mind – Brand Design sp. z o. o. – Concept car

Jak przyznaje przewodniczący Jury – dr hab. AndrzejMuszyński z PIMOT zadanie jurorów nie należało do najłatwiejszych, bo szukanoprzede wszystkim świeżych pomysłów. – Kryteria, którymi się kierowaliśmydotyczyły wartości estetycznych projektu, jego nowatorskiego charakteru,również odwołania się do polskości, ale też innowacyjności, głównie w zakresieformy.

Wśród finałowych prac znalazły się projekty inspirowane naprzykład upierzeniem bociana – jak projekt firmy Soul&Mind, czy wprostnawiązujące do polskiego dorobku naukowego, jak Concept CURIE. Autor tegoprojektu Mateusz Tomiczek tłumaczy: – Staramy się czerpać z tego, co mamy wPolsce – we wnętrzu proponujemy odwołania do kolorystyki bursztynu, lnu idrewna dębowego, które są bardzo charakterystyczne dla naszego kraju i tympowinniśmy się chwalić.

Startujący w konkursie podkreślali, że samochód musi budzićdobre emocje. Taki w zamierzeniu jest koncept LYNX. – W wolnym tłumaczeniu”lynx” oznacza rysia. Dlaczego? Niepokoiło nas, że wszystkie nowe projektypojazdów elektrycznych są bardzo zimne w odbiorze. Jeśli chcemy zachęcić ludzido kupna pojazdów elektrycznych, powinniśmy to robić w inny sposób. LYNX zostałzaprojektowany po to, żeby stał się przyjacielem domu, żeby ludzie zaraz pozakupie nadawali mu imię. – mówi Jacek Chrzanowski z OneOneLab Design Studio.

Czy Polacy polubią pojazdy elektryczne i zaczną one lawinowoprzybywać na polskich drogach? Minister Energii Krzysztof Tchórzewski jestoptymistą – Jestem przekonany, że chociażby administracja będzie systematycznieprzechodziła na samochody elektryczne – to już nie jest deklaracja, a pewność.Ustawa o elektromobilności zakłada, że floty samochodowe będą systematyczniewymieniane na elektryczne.

Komentarze