Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ekoenergetyka po raz pierwszy naładuje Volvo. W Malmoe

infobus
30.03.2018 17:38
0 Komentarzy

15 marca 2018 r. firma Ekoenergetyka Polska podpisała kontrakt z Malmoe na dostawę trzech stacji ładowania quickPOINT Charger o mocy 300kW.

Jesienią br. spółka z Zielonej Góry wdroży stacje ładowania w szwedzkim mieście wyposażone w odwrócone pantografy i zgodne z protokołem ładowania OppCharge. Stacje będą ładowały autobusy Volvo, a projekt jest częścią ambitnego planu Malmö, aby stać się miastem neutralnym pod względem emisji gazów cieplarnianych.

Instalację stacji ładowania od Ekoenergetyki zaplanowano dwóch dzielnicach w Malmö – Ön na południowym zachodzie otrzyma jedną ładowarkę, a pozostałe dwie wdrożone będą na przedmieściach miasta w Svågertorp. Stacje będą zapewniać szybkie doładowania za pomocą pantografów zainstalowanych na masztach ładujących do 13 autobusów od Volvo, które pojawią się na ulicach Malmö pod koniec roku.

-„To będzie nasze trzecie wdrożenie ładowarki w Szwecji, ale pierwsze w Malmö. Cieszymy się, że naszymi ładowarkami, które będą napędzać czyste i ciche autobusy, możemy przyczynić się do rozwoju zrównoważonego rozwoju w Malmö i jego celu, jakim jest stuprocentowe, ekologiczne miasto do roku 2020” – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki-Polska.

-„Elektryczne autobusy są tak dobre, ponieważ dzięki nim mamy czystsze powietrze w mieście, a zelektryfikowane stają się spokojniejsze i cichsze. Zwłaszcza, gdy budujemy również nowe ścieżki rowerowe ze środków pochodzących ze szwedzkich krajowych negocjacji w sprawie mieszkalnictwa i infrastruktury, wtedy będzie jeszcze czyściej i ciszej ” – dodaje Patrik Widerberg, dyrektor ds. planowania w Departamencie Ulic i Parków w Malmoe.

quickPOINT Charger

Urządzenia podłączone zostaną do zewnętrznego systemu monitorującego Ekoenergetyki, gromadzącego dane o procesach ładowania w czasie rzeczywistym i zapewniającego ich sprawne działanie. Urządzenia będą zgodne z międzynarodowym protokołem ładowania ISO 15118 określającym komunikację pomiędzy ładowarkami i autobusami oraz wykorzystają wspierany przez przemysł autobusowy system ładowania typu OppCharge.

-„Ten projekt będzie pierwszym, w którym Ekoenergetyka będzie ładować autobusy elektryczne od Volvo i podniesie liczbę marek autobusów elektrycznych, które ładujemy do ponad 10 w sumie – podkreśla Maciej Wojeński i dodaje:  Zapewnienie naszym klientom pełnej elastyczności, jeśli chodzi o interfejsy ładowania, kształty ładowarek i ich moce jest jednym z naszych priorytetów. Nasze ładowarki mogą być zintegrowane zarówno z wtyczkami Combo 2, pantografami montowanymi na autobusie, jak i, jak pokazujemy w tym projekcie, z pantografami typu OppCharge.”

Oprócz stacji ładowania Ekoenergetyka-Polska jest również odpowiedzialna za roboty budowlane i serwisowanie urządzeń.

Malmö jest trzecim miastem, które wybrało ładowarki od Ekoenergetyki, po Vasteras i północnym miastem Lulea. co potwierdza zaangażowanie Ekoenergetyki rynku skandynawskim. Dodajmy, że polska firma  to jeden z liderów europejskiego rynku ładowarek wysokiej mocy dla autobusów elektrycznych. Do tej pory firma dostarczyła blisko 150 stacji szybkiego ładowania do ponad 20 miast w Europie, a jej urządzenia uczestniczyły w ponad 50 programach testowych.

Komentarze