Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ekoenergetyka naładuje paryskie autobusy. Z El-Cab!

infobus
23.11.2018 11:00
0 Komentarzy

Ładowarki do elektrycznych autobusów od Ekoenergetyki tym razem trafią nad Sekwanę. Całkowita kwota zamówienia może wynieść aż 50 000 000 Euro!  O tym sukcesie polskiej firmy poinformowali dzisiaj – 23 października – podczas konferencji prasowej Bartosz Kubik i Maciej Wojeński z zarządu Ekoenergetyki.

 Ekoenergetyka-Polska – w konsorcjum z firmą El-Cab Sp. z o.o. – wygrała przetarg na dostarczenie infrastruktury ładowania dla francuskiego przewoźnika RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens). Umowa obowiązuje na 2 lata z możliwością przedłużenia o kolejne 12 miesięcy.

Całkowita kwota zamówienia może wynieść aż 50 000 000 Euro.

Dodajmy, że Grupa RATP, pochodzącą z Paryża, obecna jest na 4 kontynentach i w 14 krajach, obsługuje rocznie ponad 16 milionów pasażerów.

-„Wygrany przetarg dla RATP to dla nas ogromny sukces. To nasze pierwsze zamówienie na rynku francuskim i to z jednym z największych operatorów we Francji” – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes firmy Ekoenergetyka-Polska. -Współpraca z taką firmą jak RATP jest dla nas wyjątkowa z wielu względów. Daje nam stabilność, a jednocześnie jest dowodem zaufania, jakim darzą nas duże, znane firmy. To zamówienie i nasza dalsza ekspansja na rynkach europejskich potwierdza rewolucje mobilności, która dzieje się na naszych oczach! – dodaje.

62 ładowarki

Ekoenergetyka zobowiązała się do dostarczenia co najmniej 62 ładowarek o mocy minimalnej 50 kW, zaprojektowanych zgodnie z wymogami operatora. Pierwsze zajezdniowe stacje ładowania o mocy 60 i 100 kW mają zostać dostarczone już w lutym 2019 r. Zasilą autobusy kursujące w regionie Île-de-France. Jest to najgęściej zaludniony region Francji, który skupia 18% ludności kraju i obejmuje między innymi Paryż. Stacje ładowania będą maksymalnie kompaktowe, aby nie zajmować przestrzeni w zatłoczonych paryskich zajezdniach autobusowych. Wszystkie ładowarki mają być gotowe jeszcze przed końcem sierpnia 2019 r.

Umowa przewiduje nie tylko wyprodukowanie samych stacji ładujących dla RATP. Ekoenergetyka będzie odpowiedzialna za obsługę dostarczonej infrastruktury, jej uruchomienie i opcjonalnie również za serwis. Dodatkowo firma udziela gwarancji na ładowarki na dwa lata.

30 miast

Poza umową z RATP w ostatnim czasie Ekoenergetyka otrzymała zamówienia także dla Hamburga, MPK Poznań oraz dla PKN Orlen. Czas na małe podsumowanie, bo stacje ładowania dużej mocy wyprodukowane przez Ekoenergetykę-Polska zasilają autobusy już w ponad 30 miastach w całej Europie.

Hamburg

Ekoenergetyka-Polska wygrała przetarg na dostarczenie nowoczesnych stacji ładowania autobusów elektrycznych do Hamburga w Niemczech. Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH) to drugi z największych operatorów transportu publicznego w północnych Niemczech. Operator przyjął bardzo ambitny plan, który zakłada wymianę wszystkich autobusów na elektryczne do 2030 roku. Jednym z kluczowych etapów elektryfikacji transportu jest dostarczenie szybkich stacji ładowania o łącznej mocy ponad 7 MW.

Ekoenergetyka, polski producent infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych oraz VHH 17 sierpnia podpisali ośmioletnią umowę ramową. W ramach pierwszej dostawy zaprojektowane i wdrożone mają być ładowarki o mocy 1,2 MW. Blok będzie podzielony na cztery moduły o mocy 300 kW każdy, które przekażą energię nawet do 16 autobusów za pomocą punktów ładowania zwanych „Wallbox” wyposażonych w złącza plug-in. Ładowanie pojazdów będzie odbywało się za pomocą złącza Combo-2 zgodnego ze standardem CCS. Każdy „Wallbox” będzie wyposażony w dwie wtyczki tego typu. Infrastruktura dostarczona do VHH będzie wyposażona w inteligentny system zarządzania, który umożliwia ładowanie autobusów elektrycznych z regulowaną mocą. Ekoenergetyka – Polska ma dostarczyć do Hamburga pierwszy blok 1,2 MW w styczniu 2019 roku, następne dwa w połowie roku, zaś kolejne w dalszych etapach realizacji projektu.

Równolegle z pracami nad stacjami ładowania autobusów niemiecki operator przystosował warsztat do obsługi i serwisu elektrycznych autobusów oraz planuje ich sukcesywny zakup. Do końca 2019 roku VHH planuje uruchomić 48 punktów ładownia.

Poznań

Kolejnym miastem na mapie Polski, w którym staną stacje ładowania autobusów elektrycznych jest Poznań. 14. września w siedzibie MPK Poznań została podpisana umowa o wartości 12 086 260 PLN na dostawę ładowarek przez zielonogórską firmę Ekoenergetyka-Polska.

Stacje ładowania zasilą poznańskie autobusy elektryczne w zajezdniach oraz na pętlach. Realizacja kontraktu obejmuje dwa etapy: prace projektowe i przygotowanie dokumentacji do czerwca 2019, roboty budowlane, dostawa i instalacja urządzeń do końca sierpnia 2019 roku. Zamówienie obejmuje dostawę 13 stacji ładowania na łączną moc ponad 2,2 MW oraz dodatkową ładowarkę o mocy 540 kW w opcji. Realizacja obejmie następujące lokalizacje w Poznaniu:

– dworzec autobusowy os. Sobieskiego – dwustanowiskowa stacja ładowania pantografowego 540 kW

– dworzec autobusowy Garbary – jednostanowiskowa stacja ładowania pantografowego 270 kW

– zajezdnia ul. Warszawska – 10 stacjonarnych dwustanowiskowych stacji ładowania 80 kW

oraz trzy mobilne stacje ładowania 40 kW

W ramach opcji MPK Poznań może zamówić dwustanowiskową pantografową ładowarkę o mocy 540 kW. Prawo opcji obowiązuje do dnia 31 grudnia 2020 roku.

-„To kolejny duży kontrakt, który podpisaliśmy w ostatnim czasie (VHH Hamburg, Orlen). Bardzo się cieszymy, że nasze produkty będą wspomagały także transport publiczny w Poznaniu, poprawią komfort mieszkańców i podróżujących poprzez ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Cieszymy się z kolejnej realizacji na terenie Polski ponieważ realnie przyczyniamy się do rozwoju elektromobilności w naszym kraju” – zapewnia Bartosz Kubik, prezes Ekoenergetyki.

Kraków

Ładowarki Ekoenergetyki już zasilają autobusy pod Wawelem! Autobusy elektryczne ładuje 6 nowoczesnych stacji pantografowych o mocy od 80 do 250 kW zlokalizowanych w różnych częściach miasta. Innowacyjnym rozwiązaniem są 2 stacje o mocy 80 i 160 kW zainstalowane koło Galerii Krakowskiej, które są zasilane z sieci trakcyjnej. Taki sposób podłączenia do sieci niesie ze sobą wiele korzyści, jak choćby brak konieczności wykonywania robót drogowych, a także nie wymaga uzyskania pozwoleń na budowę.

Powstanie stacji ładowania z sieci trakcyjnej jest efektem współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Razem z NCBiR Ekoenergetyka realizuje takie projekty jak: „Stacja ładowania autobusów elektrycznych zasilanych z sieci DC” czy „Autonomiczny system ładowania autobusów elektrycznych”, które mają na celu zwiększenie innowacyjności sektora motoryzacyjnego w Polsce. Obydwa projekty są współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014- 2020.

MPK Kraków może inteligentnie zarządzać funkcjonowaniem stacji ładowania dzięki ich podłączeniu do zewnętrznego systemu nadzoru, monitorowania i diagnostyki. Zrealizowane zamówienie dla Krakowa obejmowało całościową obsługę wdrożenia stacji ładowania w mieście, od zaprojektowania po wybudowanie. Elektryfikacja autobusów to część większego projektu wymiany taboru na bardziej ekologiczny i czystszy.

Stalowa Wola

W Stalowej Woli Ekoenergetyka-Polska zapewniła infrastrukturę do ładowania 19 nowoczesnych autobusów elektrycznych. Pięć stacji ładowania to zajezdniowe ładowarki jedno albo dwu wyjściowe typu plug-in o mocy 120 kW, które stanęły w zajezdni MZK Stalowa Wola. Poza zajezdnią autobusy są zasilane trzema miejskimi szybkimi pantografowymi stacjami ładowania o mocy 200 kW. Szybkie ładowarki dużej mocy zostały zainstalowane w Rozwadowie obok dworca kolejowego, na ul. Wrzosowej na osiedlu Hutnik oraz przy Bramie nr 3 Huty Stalowa Wola.

Oprócz ładowarek Ekoenergetyka zapewni Stalowej Woli zewnętrzny system monitorowania, który umożliwi operatorowi autobusów sprawdzanie w czasie rzeczywistym procesów ładowania pojazdów, zbierania danych i przeprowadzania konserwacji. Dzięki temu przewoźnicy autobusowi i miasta mogą w każdej chwili dokładnie sprawdzić, co dzieje się z ich infrastrukturą do ładowania i autobusami.

Luleå

Najbardziej wysunięta na północ stacja ładowania do autobusów elektrycznych wyprodukowana przez firmę Ekoenergetyka-Polska została uruchomiona! Od soboty ładowarka polskiego producenta infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych oficjalnie zasila autobusy elektryczne linii numer 6 w Luleå!

W położonym w Szwecji mieście Luleå, nieopodal koła podbiegunowego odbyła się ceremonia otwarcia pierwszej elektrycznej linii autobusowej. Uroczystość uświetnili swoją obecnością: prezes Transportu Miejskiego Luleå, prezes Energii Luleå, władze lokalne, a także przedstawiciele firm Linkker i Ekoenergetyka-Polska. Ceremonia odbyła się przy jednej z stacji ładowania Porsö Sundet. Zaprezentowano procedurę ładowania, a następnie autobus wykonał przejazd inauguracyjny z muzyką na żywo.

Ekoenergetyka-Polska dostarczyła do Luleå dwie zajezdniowe stacje ładowania do autobusów elektrycznych o mocy 20 i 40 kW a także dwie pantografowe o mocy 400 kW każda. Ładowarki pantografowe są przeznaczone do szybkiego ładowania dużą mocą na pętlach autobusowych. Oprócz dużej mocy wyróżnia je konstrukcja specjalnie dopasowana do ciężkich warunków atmosferycznych panujących w okolicach koła podbiegunowego – stacje są odporne na niskie temperatury i duże opady śniegu. Zrealizowane zamówienie jest częścią strategii miasta – do 2025 r. 75% transportu publicznego ma być napędzane czystą energią.

Zielona Góra

Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze przechodzi prawdziwą transformację – trwa wymiana tradycyjnych autobusów na elektryczne, które docelowo mają stanowić ponad 60% taboru. Na chwilę obecną dostarczone są 22 autobusy, do końca listopada zostanie przekazanych kolejnych 8. W grudniu do Zielonej Góry trafi następne 10 Ursusów, a pozostałe 7 w styczniu 2019 r. Łącznie tabor zielonogórskiego MZK zasili aż 47 autobusów elektrycznych.

Jednak zmianą nie są tylko nowe autobusy. By zasilać elektryczne autobusy potrzebna jest infrastruktura ładowania. Trwa instalacja szybkich stacji ładowania na pętlach i nowej zajezdni, a jej widok jest imponujący. Ogromna zadaszona wiata która ma pomieścić całą flotę autobusów i w której instalowanych jest aż 25 dwustanowiskowych ładowarek zajezdniowych o mocy 80 kW każda. Już niebawem gotowa będzie także nowa nowoczesna hala, w której będą serwisowane autobusy elektryczne. Dodatkowo na terenie zajezdni stanie także pantografowa stacja szybkiego ładowania, tak by móc ładować autobusy w ciągu dnia. Wszystkie stacje ładowania autobusów elektrycznych, zarówno te wolne jak i te szybkie, są dostarczane przez polskiego producenta, firmę Ekoeneregtyka-Polska.

– Cała zajezdnia ma być gotowa najpóźniej do 19 lutego 2019 r. Natomiast pierwszy trzystanowiskowy punkt szybkiego ładowania zostanie nam udostępniony w pierwszym tygodniu grudnia. Mieszkańcy Zielonej Góry już teraz mogą cieszyć się autobusami elektrycznymi, które obsługują wybrane kursy na liniach nr: 6, 9, 11, 12, 21, 27, 44, a w planach są kolejne nr 7, 14 i 23. Do dnia dzisiejszego tj. przez 2 miesiące użytkowania i dostępnej tylko jednej ładowarce wolnego ładowania autobusy zeroemisyjne przejechały już łącznie 12 700 km – dodał Robert Karwacki, zastępca dyrektora MZK Zielona Góra.

– Cieszymy się, że w naszym mieście to właśnie my dostarczamy infrastrukturę ładowania, jest to dla nas wyróżnienie, że dzięki naszej technologii Zielona Góra zyska cichy i niskoemisyjny transport. Jesteśmy przekonani, że dzięki pionierom na rynku emobility jak Zielona Góra i takim firmom jak Ekoenergetyka-Polska e-rewolucja w transporcie jest możliwa – powiedział Maciej Wojeński, wice prezes zarządu.

PKN Orlen

PKN ORLEN zakończył postępowanie przetargowe na dostawców stacji ładowania samochodów elektrycznych. Szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych będzie możliwe w 150 lokalizacjach położonych zarówno w miastach jak i przy trasach tranzytowych w całej Polsce. W pierwszym etapie pilotażu, do końca 2019 roku, zostanie uruchomionych około 50 punktów.

Zakończone postępowanie przetargowe obejmowało wybór dostawców ładowarek o mocy 50, 100 i 150 kW, które pozwalają szybko ładować pojazdy elektryczne. Jednym z trzech wyłonionych w przetargu producentów stacji ładowania jest Ekoenergetyka-Polska. Zadaniem wybranych podmiotów jest przygotowanie projektu, dostarczenie stacji, ich instalacja oraz serwis. Punkty ładowania PKN ORLEN będą obsługiwać wszystkie typy samochodów elektrycznych oferowane na rynku europejskim i zostaną wyposażone w dwa złącza do ładowania – we wtyczki CHAdeMO i CCS (z prądem stałym) oraz w złącze Typ 2 (z prądem przemiennym).

W ramach programu pilotażowego pierwsza stacja ładowania samochodów elektrycznych działa już w Płocku w pobliżu siedziby PKN Orlen, gdzie kierowcy mogą korzystać z darmowego ładowania swoich pojazdów. Stacja ładowania o mocy 50 kW jest przeznaczona zarówno do samochodów elektrycznych (EV), jak i hybrydowych (PHEV) i daje możliwość jednoczesnego ładowania 4 aut. Moc dla każdego ze stanowisk jest dynamicznie przydzielana przez sterownik stacji w trakcie ładowania, dzięki czemu możliwe będzie znaczne skrócenie jego czasu.

Komentarze