TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

eCitaro G vs Nowy Urbino 18 electric. Co i jak w e-przetargu MPK Kraków?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.11.2019 14:00:19
eCitaro G vs Nowy Urbino 18 electric. Co i jak w e-przetargu MPK Kraków?

Znamy szczegóły ofert w krakowskim przetargu na dostawę 50 elektrobusów przegubowych. Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu trochę brakuje, aby móc go rozstrzygnąć. Ale z drugiej strony mamy bardzo ciekawe propozycje EvoBusa i Solarisa. Można powiedzieć, że to dwa różne punkty widzenia w sposobie i stylu ofertowania.

Przypomnijmy, że krakowskie zamówienia obejmuje dostawę: 

  • 50 sztuk autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z wyposażeniem elektronicznym;
  • 50 sztuk dedykowanych do każdego autobusu przegubowego urządzeń ładujących za pośrednictwem złącza plug-in

Szczegółowo o wymagania oraz zasadach oceny ofert, na które postawiło krakowskiego MPK pisaliśmy tutaj. Natomiast wczoraj jako pierwsi poinformowaliśmy, że o zamówienie walczą dystrybutor autobusów Mercedes, a więc EvoBus Polska oraz Solaris. Więcej tutaj.

Budżet
Dziś już możemy nieco więcej powiedzieć o wczorajszym otwarciu. MPK opublikowało protokół z tej czynności. Budżet na całe zamówienie to 158 670 000 PLN brutto. Wychodzi więc średnio 2 580 000 PLN netto za elektrobusa z ładowarką, a wiec tyle samo ile szacunkowa wartość zamówienia

Jak więc widać potwierdziło się, że MPK liczyło na warszawski rabat. Niestety to się nie udało, ale nie trudno się dziwić. Warszawski przetarg odbywał się w zupełnie innych okolicznościach, inne też były czynniki, które budowały ofertę. A zatem nic dziwnego, że obie wczoraj otwarte propozycje przewyższają krakowskie szacunki.

Solaris próbuje grać ceną
Tańszy jest Solaris. Propozycja producenta "jamników" za całe zadanie to 165 435 000 PLN brutto. Cena z Nowego Urbino 18 electric wyniosła 2 616 000 PLN netto. Z kolei jedna ładowarka plug-in od Ekonergetyki miałaby kosztować MPK 74 000 PLN netto. Solaris zaoferował przy takich cenach po 37 miesięcy gwarancji całopojazdowej oraz na trwałość baterii.

Jak więc widać producent z Bolechowa tworząc swoją ofertę miał przede wszystkim możliwości finansowe MPK. Dzięki temu zabiegowi jest on tylko 6,765 mln PLN brutto ponad szacunkami krakowskiego przewoźnika.

Polski debiut eCitaro G. Sprzedażowy rzecz jasna
Drugi oferent to spora niespodzianka. Ale EvoBus postanowił skorzystać z szansy jaką dało MPK w warunkach udziału. A skoro niespodzianki działają jak efekt domino, to należy podkreślić chyba tą najważniejszą. EvoBus zaoferował po raz pierwszy w Polsce Mercedesy eCitaro G. Cena za nie to również ciekawy punkt widzenia na sposób ofertowania.

EvoBus za całość zaoferował 186 818 550 PLN brutto. Cena za jednego eCitaro G to 2 953 000 PLN netto. Dystrybutor "gwiazd" również postawił na ładowarki Ekoenergetyki. Cena jednego urządzenia to 84 700 PLN netto. Do tego dochodzi 61 miesięcy gwarancji całopojazdowej oraz na baterie.

Ktoś powie, że to drogo? Owszem. Ale tylko pozornie. EvoBus tworząc swoją ofertę chciał się pokazać z jak najlepszej strony. Bo tak przecież należy rozumieć zaoferowanie okresów gwarancyjnych, dzięki którym zyskuje on punkty, które mogą być absolutnie kluczowe przy ostatecznej ocenie.

Co zrobi MPK?
Teraz jednak wszystko w rękach krakowskiego przewoźnika. Konieczne będzie poszukanie dodatkowych pieniędzy. Jeśli tak się stanie to pytanie oczywiście, który oferent na tym najlepiej wyjdzie? Jeżeli dochodzące do nas plotki są choć w części prawdziwe to EvoBus może być zwycięzcą. Czekamy więc na rozwój wydarzeń.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
EvoBus
Mercedes
Solaris
Ekoenergetyka
elektrobus
ładowarka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....