TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

E-pola to tylko koncepcja. NCBR odpowiada na krytykę
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.10.2017 14:57:36 4 komentarze
E-pola to tylko koncepcja. NCBR odpowiada na krytykę

Po naszej publikacji filmu z pierwszą wizualizacją "E-Pola - elektrycznego polskiego autobusu", większość komentujących podważała sensowność tego projektu. Poprosiliśmy NCBR o ustosunkowanie się do tych zarzutów.

Po naszej publikacji filmu z pierwszą wizualizacją "E-Pola - elektrycznego polskiego autobusu", większość komentarzy podważało sensowność tego projektu. Poprosiliśmy NCBR o ustosunkowanie się do tych zarzutów.

Przykładowo Krzysztof Brandys pod filmem na YB napisał: -"Głupota nr 1. Dwukierunkowy autobus o takiej (standardowej) długości jest kompletnie bez sensu. Cała infrastruktura przystosowana jest do zawracania autobusu w tradycyjny sposób: pętle; kryteria uliczne. Miejsce dla kierującego z drugiej strony pojazdu zabiera cenne miejsce dla pasażerów, tak samo jak drzwi z obu stron pojazdu.

Głupota nr 2. Brak drzwi w obrębie przodu i tyłu pojazdu wymuszone położeniem kabiny kierowcy sprawia, że pasażerowie rozmieszczać się będą nieproporcjonalnie i czas obsługi przystanków będzie się wydłużał.

Głupota nr 3. Skrętne koła tylnej osi to jedynie fanaberia (wymuszona poniekąd projektem dwukierunkowości), która de facto przy tak standardowej długości autobusie nie poprawi w żaden znaczący sposób parametrów jezdnych tego pojazdu, a wygeneruje dodatkowe koszta serwisowo-eksploatacyjne takiego rozwiązania.

Głupota nr 4. Szerokie drzwi w środkowej części pojazdu, przy założeniu braku równomiernego rozkładania się pasażerów będą długo otwarte co przy skrajnych temperaturach występujących w lecie i zimie będzie skutecznie utrudniało nagrzewanie i schładzanie autobusu do komfortowych warunków dla pasażerów.

Głupota nr 5. Aby móc wprowadzić funkcjonalną dwukierunkowość bez łamania przepisów KRD, należałoby zbudować specjalną infrastrukturę na pętlach / przystankach końcowych. Inaczej Taki autobus, zawsze poruszał się będzie kilka metrów pod prąd nim zmieni pas ruchu.

PODSUMOWUJĄC: Nie zawsze coś co wygląda nowocześnie będzie również funkcjonalne."

Co na to NCBR?

Zadaliśmy kilka pytań o E-Pola Zespołowi Prasowemu NCBR i otrzymaliśmy takie odpowiedzi:

InfoBus.pl: Czy pokazany film to tylko taka wstępna, stylistyczna koncepcja, która ma pokazać producentom ogólny kierunek? Czy może tak rzeczywiście ma wyglądać polski e-Bus?

NCBR realizuje nowatorski program, którego celem jest skonstruowanie i produkcja pierwszej serii bezemisyjnych autobusów nowej generacji. Dzięki współpracy z samorządami miast zdecydowanymi na zamówienie ww. autobusów w ramach partnerstwa innowacyjnego opracowaliśmy wstępną koncepcję takiego pojazdu - film stanowił jej wizualizację. Nie jest to jednak odzwierciedlenie rzeczywistego produktu, gdyż ten powstanie w wyniku prac badawczych wykonawców realizowanych w ramach realizowanego przez NCBR programu.

InfoBus.pl: Czy wszystkie zawarte w nim wskazówki /np ruch dwustronny / drzwi po prawej i lewej / skrętne osie / modułowość) będą wymagane przy składaniu zamówienia u wybranego producenta? Czy to jest obligatoryjne czy traktowane jako opcja?

Szczegółowe wymagania określone zostaną w dokumentacji przetargowej i będą dostępne dla zainteresowanych oferentów. Szczegółowy tryb postępowania i wymagania z nim związane, w tym zapewnienie równego dostępu do informacji wszystkich potencjalnych oferentów, wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych. Ogłoszenie zamówienia planowane jest w przeciągu najbliższego miesiąca.

InfoBus.pl: Jeżeli w 2020 taki pojazd ma być już przekazany do pierwszego samorządu, to jaki jest przewidziany timing kolejnych kroków? – wybór producenta / pierwszy prototyp / pierwsze testy?

Zgodnie z przyjętym harmonogramem zakładamy, że wybór wykonawców w wyniku postępowania przetargowego nastąpi w I kwartale 2018 r. Informacje i wymagania NCBR dot. terminów osiągania poszczególnych kamieni milowych i terminów dostaw znajdą się w szczegółowej dokumentacji przetargowej i będą dostępne dla zainteresowanych oferentów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
elektrobus
NCBR
  • wiesio – 03.10.2017

    może ktoś się tam w NCBR jeszcze raz zastanowi, albo zrobi konsultację z producentami, dobrze że jakaś krytyka do nich dotarła

  • Tego się wszyscy spodziewali – 05.10.2017

    Żenująca porażka NCBIR!!!

  • świrus500 – 29.12.2017

    Elektryczny Solaris z Poznania jest zdolny przejechać na jednym ładowaniu ok. 150 km. Czyli na lini jakieś 120 km, przy założeniu że baterie są nowe. Później będzie to pewnie 100 max,klimatyzacja wyłączona, ogrzewanie też. Kółko na lini to średnio 20 km. 5 kółek to okolo 5 godzin pracy. Autobus wyjeżdża o 5.00 i koło 11 jest już po robicie. A gdzie tu do 23 jak tradycyjne autobusy. Wiec proszę nie krytykować czegoś, czego nie ma. I nie przechwalać czegoś co już jest, ale wcale takie udane nie jest. Po za tym, mnie e pola podoba się bardzo.

  • aqqa – 02.01.2018

    @Świrus, przecież są na to banalne rozwiązania. Śmiesznie prosta w konstrukcji i działaniu stacja wymiany całego bloku baterii na zasadzie wysuwasz jeden pakiet, wsuwasz drugi. Wystarczy nieco większych rozmiarów szafa na pętli, która na dodatek może ładować te akumulatory i masz problem z głowy. A E-pola poza tym, że jest ładna, to ma totalnie śmieszne i bezsensowne wymagania, które maja kluczowy wpływ na technologię, konstrukcję a ostatecznie wywinduje cenę w kosmos przez fanaberie jakiegoś marzyciela.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....