TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dwuprzegubowe trolejbusy dla Lozanny. Od Hess
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.01.2019 09:30:57
Dwuprzegubowe trolejbusy dla Lozanny. Od Hess

Szwajcarski producent dla szwajcarskiego miasta. Tak w skrócie można podsumować najnowszy kontrakt firmy Hess nowe trolejbusy dla Lozanny. To jeden z największych komunikacyjnych systemów "na szelkach" w Europie.  Łączna wartość zamówienia to około 16,5 mln CHF.

Dostawa obejmuje 12 szt. dwuprzegubowych trolejbusów typu lighTram 25 DC, co oznacza, że każdy pojazd ma długość 24,7 m i pojemność do 220 pasażerów. W opcji przewidziano też dostawy autobusów przegubowych typu lighTram 19 DC o długości 18,7 m. Wszystkie mają być wyposażone w dodatkowy zestaw bateryjny umożliwiający operację poza napowietrzną siecią, w tym także możliwość ładowania dynamicznego, czyli bezpośrednio z sieci.

Tym samym Lozanna chce wejść w nowy dla siebie segment transportu, czyli szybkiego transportu trolejbusowego o podwyższonym standardzie (BHNS). Dzięki temu transport pasażerski w regionie ma stać się jeszcze bardziej efektywny.

Szwajcarskie miasto chce przekonać nowych pasażerów do komunikacji bardziej atrakcyjnym designem trolejbusów i bardziej przestronnym wnętrzem. Z kolei dla kierowców Hess ma ergonomiczny pulpit sterowniczy.

Kołowa strategia

Nowością w pojazdach Hess będzie innowacyjny system zarządzania energią, co pozwala na zmniejszenie wagi samych pojazdów. Dzięki temu mogą one przewozić więcej pasażerów niż konwencjonalne trolejbusy. Do tego zużywają mniej energii, co ma kapitalne znaczenie dla obciążenia sieci energetycznej w szczytach. Zmniejsza to także koszty dla firm transportowych i generalnie wpisuje się w strategię Szwajcarii i Unii Europejskiej.

Z kolei zaletą tak gigantycznych, dwuprzegubowych konstrukcji i to opartych na kołach jest przede wszystkim ich elastyczność. Takie pojazdy świetnie spisują się np. przy obsłudze tymczasowych obwodnic dla placów budowy. Umożliwiają one również szybki rozwój transportu publicznego w aglomeracjach, dla których budowa linii napowietrznych nie byłaby ekonomicznie opłacalna lub też zapewniają komunikację w chronionych obszarach miejskich, gdzie linie napowietrzne są niepożądane.

Na koniec przypomnimy, że sieć trolejbusowa w Lozannie działa od … 1940 r. i od budowy prostych linii napowietrznych przekształciła się w system 38 linii plus autobusy plus metro. Na ich pokładach codziennie podróżuje prawie 320 000 pasażerów. Sieć na obszarze metropolitalnym Lozanny ma długość 280 km i obsługuje ją ok. 1400 pracowników. Prawie 1400 pracowników obsługuje sieć o długości 280 km. Od 2008 r. liczba pasażerów metropolitarnej komunikacji wzrosła o 50%.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
trolejbus
BRT
Hess
Szwajcaria
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....