TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dwie midi-oferty w Krakowie. Ursus i Autosan górą?
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.01.2016 16:00:48 42 komentarze
Autosany będą montowane w Lublinie? Jest taka ewentualność. Jej los jest uzależniony od decyzji krakowskiego MPK.

Punktualnie w południe Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie dokonało dziś otwarcia ofert w przetargu na dostawę 15 nowych autobusów klasy midi. Chęć realizacji zamówienia deklaruje przewoźnikowi dwóch oferentów. Przy czym ten, który przedstawił tańszą ofertę jest dosyć zaskakujący.

O warunkach formalnych zamówienia pisaliśmy tutaj. Natomiast przed weekendem omówiliśmy najważniejsze wymagania w kwestiach technicznych krakowskiego MPK. Zamawiający wartość zamówienia oszacował na 12,75 mln zł netto (niespełna 15,69 mln zł brutto). Oferty będą oceniane na podstawie dwóch kryteriów. Cena to 80% wszystkich punktów, natomiast resztę można uzyskać w ocenie technicznej. A w niej premiowane są:

  • osiągnięcie normy EURO6 bez konieczności stosowania układu SCR i filtra cząstek stałych
  • hamowanie odzyskowe
  • niezależna oś przednia
  • przednia szyba dzielona pionowo w osi autobusu
  • powyżej pięciu miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi
  • homologacja dotyczącą palności materiałów konstrukcyjnych

Tańszą propozycję przedstawiło konsorcjum, któremu przewodzi Ursus S.A. Jego partnerami są Ursus - Bus oraz AMZ. Konsorcjum oferuje MPK dostawy... 15 Autosanów SanCity 9LE za 11 347 550 mln zł netto. Druga i jednocześnie droższa została przedstawiona przez Solarisa. Producent z Bolechowa za dostawę 15 egzemplarzy Urbino 8,9LE proponuje cenę 12 825 050 zł netto. To niewiele, powyżej szacunków zamawiającego. W efekcie w kryterium cenowym Ursus zyskuje ok. 9,22 pkt przewagi. Jest jeszcze ocena techniczna, które może wszystko zmienić. To jednak jest ściśle uzależnione od parametrów wskazanych przez oferentów w formularzu ofertowym, które będą weryfikowane przez MPK w trakcie oceny formalnej jak i merytorycznej przedstawionych propozycji. A ta może potrwać nawet 90 dni, gdyż na taki okres zamawiający określił termin związania ofertą.

Oferta przedstawiona przez Ursusa, który krakowskiej spółce chce sprzedać 15 SanCity 9LE jest bardzo zaskakująca pod wieloma względami. Z jednej strony pokazuje, że lubelski producent cały czas mocno chce wejść w rynek autobusowy i niestraszna mu wcześniejsza porażka w Krakowie. Stąd zapewne decyzja o pozyskaniu partnera w postaci Autosana i jego referencji, które były niezbędne do złożenia ważnej oferty.

I wreszcie sama współpraca z sanocką fabryką wydaje się mieć ciekawy kontekst. Ma to szczególne znaczenie, jeżeli próbować szukać związku w odniesieniu do przedłużenia przez krośnieński Sąd Rejonowy terminu na sprzedaż zakładu przez syndyka Ludwika Noworolskiego. Nie da się zatem wykluczyć, że podjęcie aliansu przez syndyka z Ursusem może mieć na celu podniesienie wartości zakładu, co z pewnością będzie mocnym atutem w negocjacjach z zainteresowanymi nabyciem fabryki oferentami.

Pozostaje wreszcie pytanie na ile Ursus występuje w charakterze dealera Autosana (który z wiadomych względów nie mógł stanąć do przetargu), a na ile jako producent? Naszym zdaniem nie byłoby zaskoczeniem, gdyby nadwozia były produkowane w Sanoku, natomiast w Lublinie dokonywany byłby montaż podzespołów. Ale to wyłącznie spekulacje, które można wysnuć przez analogię do epizodu, w którym Ursus podjął współpracę z Bogdanem.

Jak będzie w przypadku krakowskiego zamówienia dowiemy się już wkrótce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Autosan
Solaris
Ursus
  • XWJ – 11.01.2016

    A mówiłem, że Autosan wystartuje? Mówiłem! :]

  • Strażak Sam – 11.01.2016

    Czy ktoś w ogóle czyta swoje teksty zanim je umieści na stronie??? Konsorcjum oferuje MPK dostawy... 15 Autosanów SanCity 9LE za 11 347 550 mln zł netto. Druga i jednocześnie droższa została przedstawiona przez Solarisa. Producent z Bolechowa za dostawę 12 825 050 zł netto egzemplarzy Urbino 8,9LE proponuje cenę niespełna 12 mln zł bruttoAlbo czegoś nie kminę albo ktoś nie ogrania co to netto co to brutto jak zwykle masakra

  • Mgr – 11.01.2016

    O, Autosam! Miłe zaskoczenie. :D Teraz tylko mieć nadzieję, że MPK wybierze tę ofertę. Wiadomo, kiedy dowiemy się o wynikach?

  • jag – 11.01.2016

    Coś nie tęgo z matematyką u autora ;)

  • new – 11.01.2016

    "Producent z Bolechowa za dostawę 12 825 050 zł netto egzemplarzy Urbino 8,9LE proponuje cenę niespełna 12 mln zł brutto." Nie rozumiem tego..A całkiem poważnie: byłaby to ciekawa sprawa gdyby wygrał autosan :) Bardzo by mnie to ucieszyło :)

  • volferssj – 11.01.2016

    @new: Byłaby to ciekawa sprawa? Trafiło Ci się kiedyś jechać tym ustrojstwem (a szczególnie latem)? Mi owszem i dlatego SanCity9 mówię NIE!

  • Groszek – 11.01.2016

    Zawsze, jak jest wybor miedzy Solarisem a Szmelcedesem to oczewiscie faworyzuje Solaris.W tym wypadku jednak wolalbym, aby wygral Autosan.

  • Mgr – 11.01.2016

    Latem? Dobra klima, wygodne siedzenia... :|

  • as – 11.01.2016

    Latem? Przecież klima działa to jest ok. Dobra wiadomość dla autosanu.

  • eee – 11.01.2016

    A ja uważam, że to trochę przesada. Nie podobają mi się takie (prze)kombinowane układy... Tym bardziej, że ani jedna ani druga firma nie jest mocna finansowo. To doprowadzi do nieszczęścia, bo jeśli jednej albo drugiej powinie się noga, to będzie klapa bez autobusów...a potem zaczną się jeszcze między sobą bić! Takie układy pokazują słabość każdej z tych firm, ponieważ nie mają możliwości wystartować samodzielnie do względnie małego przetargu.... Mam nadzieję, że MPK jakoś wybrnie z tej sytuacji...

  • volferssj – 11.01.2016

    @as: Swoim wpisem udowodniłeś, że nigdy nimi nie jechałeś. Klima jest tak nie wydajna, że chociaż działa to mogłoby jej nie być i nie odczujesz różnicy.@Mgr: Z wygodą foteli też można dyskutować...@eee: Dobrze gadasz/piszesz. Jest jeden sposób żeby z tego wybrnąć - "uwalić" ofertę Ursusa i kupić U8,9LE. To wielu się nie spodoba.

  • Niemiec – 11.01.2016

    @volfosten:1. Producent klimatyzacji nie jest Autosan. Jest ich bardzo duzo, tak samo moc klimatyzacji jest do wyboru.2. Tak samo ze siedzeniami. Raczej znajduja sie siedzenia firmy STER, ten sam producent, co robi zaawansowane siedzenia dla Solarisow..

  • jechałem autosanem i żałuję tego dnia – 11.01.2016

    Krakowianie mocno się zdziwią jak się przejadą parchem SanCity, który klekocze jak Ursus C330, a wibracje ma dużo większe niż Zetor. Wielka porażka MPK Kraków - wraca czas Ikarusa...

  • farafiu – 11.01.2016

    Co do zapału niektórych tutaj, to na razie poczekajmy na ostateczny wynik starcia, bo może zupełnie zaskoczyć. Jeśli wygra Autosan to mam nadzieję, że jakość choć odrobinkę podskoczy w porównaniu do jego starszych braci.

  • krakus – 11.01.2016

    A ja licze że unieważnią przetarg i rozpiszą nowy

  • krakauer – 11.01.2016

    Oby wygrał Autosan !!

  • waldenburger – 11.01.2016

    Oby wygrał Solaris !!

  • waldenburger – 11.01.2016

    Oby wygrał Solaris !!

  • KR – 11.01.2016

    Solaris

  • Mgr – 11.01.2016

    Żałosne są te kłótnie miłośników Solarisa, którzy by oddali życie za blachę na czterech kołach, a zwolennikami innej marki xD

  • ... – 11.01.2016

    Nienawidze Solarisa. Tylko jak nie ma innej mozliwosci (np Solaris lub Szmelcedes) to popieram Solarisa. Ale tutaj jest inna mozliwosc wiec popieram Autosan Ursus.

  • Kierowca z Lublina – 11.01.2016

    Panie Boże Krakowianie nie są aż tacy źli żeby karać ich Autosanem.To najgorsze co może pasażerów kierowców i mechaników spotkać.Wydałem już kupę kasy na stomatologa,bo mi od tej wspanialej wibrującej konstrukcji wszystkie plomby powypadały.

  • advisor – 11.01.2016

    Choć lubię Solarisa to teraz kibicuję Autosanowi. Miłośnicy pojazdów z Bolechowa nie mogą narzekać, bo Solaris zgarnął najważniejsze zamówienia, a same Solarisy w krakowskim MPK to też nie jest dobrze. Niech Autosan ma szansę zarówno się wykazać, jak i wyjść z dołka :-)

  • zizi – 11.01.2016

    Sami eksperci z brakiem wiedzy technicznej, jestescie zalosni

  • adadas – 11.01.2016

    niech Ursus kupi Autosan i gra gitara

  • mouset – 11.01.2016

    Liczyłem na AMZ i to by był tani dobry autobus , Autosan to porażka tym nie da się jeździć myśle że polegną za technike Solaris za cene i zrobią nowy przetarg

  • Strażak Sam – 12.01.2016

    Na jakiej podstawie można stwierdzić, że AMZ to dobry czy zły autobus skoro poza Krakowem jest słownie kilka sztuk po Polsce??? Jest tak dobry, że nawet MZK Kutno już go nie chce:P

  • mruj – 12.01.2016

    "Sami eksperci z brakiem wiedzy technicznej, jestescie zalosni" zgadzam się z zizi. Wygra lepszy więc zobaczymy czas pokaże, a tu wszyscy pitu pitu sra la la solar lepszy sanuś groszy i tak wkoło.

  • solaris150 – 12.01.2016

    Brawo, I tak polskie firmy rządzą w Krakowie, na 60 wozów zgarnął solaris to teraz na 15 wozów należy się Autosanowi, tak aby wszyscy mieli pracę a nie tylko jedna fabryka. Mam nadzieje że osoby decyzyjne w MPK Kraków biorą to pod uwagę. Liczę na Autosana w tym rozdaniu :)

  • krakus – 12.01.2016

    W Krakowie nie umieją zrobić dobrego SIWZ robią pod Bombardiera wygrywa Pesa robią pod Mercedesa wygrywa Solaris robią pod Solarisa wygrywa Autosan

  • new – 12.01.2016

    @krakus Dobre hahh :D do boju Autosan :)

  • oko – 13.01.2016

    Autosan jest beznadziejny. Jego nowe autobusy w Warszawie (przewoźnik Europa Express czy jakoś tak) to są wibratory przewoźne, jak można coś takiego dopuścić do ruchu? Solbus w porównaniu do Solarisa wydaje się być dość marny, ale i tak kilka rzędów jakości wyżej niż produkty z Sanoka! H9-35 to by była ciekawa koncepcja.

  • jarosław – 16.01.2016

    @oko-to naprawde merytoryczna wypowiedż o przewożniku (jeśli znasz to słowo).

  • wie lange (noch) olschewska – 20.01.2016

    z całego serca życzę krakusam ursusa, ale znając życie i ten cały syf, pewnie znjadzie się powód aby upitolić ich ofert i wybrać równie słabego solarisa

  • Ja10012 – 20.01.2016

    http://esanok.pl/2016/autosan-przedstawiciele-polskiej-grupy-zbrojeniowej-odwiedzili-zaklad-syndyk-wybierze-oferte-najkorzystniejsza-finansowo-00e7ts.html. Piszą też o krakowskim przetargu na midi. I chyba faktycznie Autosan dostarczy nowe Sancity co mnie niezmiernie cieszy

  • X – 22.01.2016

    Szczeze?? Tu kibicuje solarisowi !!

  • polonista – 28.01.2016

    Szczerze kibicuję Autosanowi !!

  • kanalia – 03.02.2016

    autosan nie ma midibusów z emisja euro6 chyba, ze wibracyjnie wybrakowane sancity 9. współczuję kupującemu brak serwisu z prawdziwego zdarzenie, części zamienne paranoja z zakupem. może nowy właściciel coś zmieni.

  • cichy – 07.02.2016

    wszystko jest dobre tylko nie osralis ...

  • solaris150 – 09.02.2016

    @kanalia , Autosan ma homologacje euro 6 na są City 9le, 10lf, 12 lf i na podmiejskie wozy ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....