Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwa Urbino w Kutnie. Solaris przejmuje teren po AMZ

infobus
07.10.2016 16:00
0 Komentarzy

7 października br. Miejski Zakład Komunikacji w Kutniewzbogacił swój tabor o nowe autobusy Solaris Urbino 12 III generacji. Tojednocześnie pierwsze „jamniki” w tym mieście.

Symboliczne przekazanie kluczyków przez dyrektora WaldemaraWlazło miało miejsce przed Urzędem Miasta. Dwa 12-metrowe, niskopodłogoweautobusy Solaris Urbino 12, wyposażone są w silniki Euro 6. Pojazdy z 36miejscami siedzącymi wyposażone są w m.in. monitoring, porty USB umożliwiająceładowanie smartfonów i tabletów oraz bezprzewodowy dostęp do Internetu Wi-Fi. Autobusyposiadają także system informacji głosowej i wizualnej.

Jak podkreślił Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji wKutnie, Jacek Sikora sukcesywnie wymieniany jest zużyty tabor autobusowy nanowy – niskopodłogowy. Pozwala to na podniesienie jakości oferowanych usługprzewozowych, jak i ogranicza negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Pierwsza bitwa

Przypomnijmy, że to o właśnie o ten kontrakt rozegrał siępierwszy bój pomiędzy Solarisem i Ursusem.Producent z Bolechowa zaproponował za dwa autobusy Urbino 12 III generacji cenęna poziomie 1928 640 PLN brutto, co daje jednostkową kwotę za pojazd napoziomie 780 tys. PLN netto (pamiętajmy, że MZK chce dość skromy systeminformacji pasażerskiej oraz standardową gwarancję). Z kolei nowy gracz napolskim rynku autobusów, Ursus zaproponował zdecydowanie niższą kwotę ? 1795800 PLN brutto, czyli ok. 730 tys. PLN netto za jeden autobus CitySmile 12 LF.Na tym etapie to Ursus był zwycięzcą i miał na koncie 65 pkt, podczas gdySolaris ? 61,00 pkt. W kolejnych dwóch kryteriach padł remis. Miejski ZakładKomunikacji w Kutnie tak samo ocenił Solarisa i Ursusa w zakresie zastosowanychzabezpieczeń antykorozyjnych, materiałów i technologii oraz za sztywną belkę.Podobnie było w zakresie certyfikatu niepalności, czyli homologacji EWG zgodniez warunkami określonymi w Dyrektywie 95/28/WE.

Różnice w ocenie pojawiły się nakońcu ? przy okazji zabezpieczenia zakupu pod kątem części zamiennych. Ursuszaoferował, że posiada sklep internetowy działającym w systemie 24 godz., umożliwiającyzamawianie i zakup on-line + pełen katalog części zamiennych. Gorzej byłojednak z referencjami trzech klientów. Dlatego MZK Kutno nie przyznało tutajfirmie z Lublina 10 pkt, a otrzymał je za to Solaris. I tym samym producent zBolechowa wygrał tę pierwszą rywalizację (po połączeniu sił Ursusa zAMZ-Kutno). Dzięki sklepowi on-line?

Historycznie trzeba odnotować fakt, że taki wynik byłby niedo pomyślenia jeszcze dwa lata wcześniej, kiedy lokalna firma AMZ produkowała wKutnie autobusy z serii CitySmile. MZK było jej najwierniejszym klientem, co  było całkowicie logiczne i zrozumiałe. Jednak po sprzedaniu autobusowego działudo Lublina drogi AMZ i MZK Kutno rozeszły się, co najlepiej pokazuje najnowszezamówienie na autobusy.

Flota z Kutna

Tabor spółki MZ Kutno liczy 38 autobusów, z czegonajliczniejszą grupę stanowią pojazdy powyżej 10 lat. MZK inwestuje w nowetechnologie poprzez modernizację infrastruktury transportowej. Na ten celMiasto Kutno pozyskało dofinansowanie w wysokości prawie 15 mln zł. W ramachprojektu przewiduje się dostawę 6 autobusów elektrycznych, zagospodarowanieterenu bazy MZK m.in. na potrzeby utworzenia stacji ładowania akumulatorów,montaż ponad 50 nowych wiat przystankowych.

Komentarze