TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dwa Urbino w Kutnie. Solaris przejmuje teren po AMZ
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.10.2016 18:00:05 5 komentarzy
Dwa Urbino w Kutnie. Solaris przejmuje teren po AMZ

7 października br. Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie wzbogacił swój tabor o nowe autobusy Solaris Urbino 12 III generacji. To jednocześnie pierwsze "jamniki" w tym mieście.

Symboliczne przekazanie kluczyków przez dyrektora Waldemara Wlazło miało miejsce przed Urzędem Miasta. Dwa 12-metrowe, niskopodłogowe autobusy Solaris Urbino 12, wyposażone są w silniki Euro 6. Pojazdy z 36 miejscami siedzącymi wyposażone są w m.in. monitoring, porty USB umożliwiające ładowanie smartfonów i tabletów oraz bezprzewodowy dostęp do Internetu Wi-Fi. Autobusy posiadają także system informacji głosowej i wizualnej.

Jak podkreślił Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Kutnie, Jacek Sikora sukcesywnie wymieniany jest zużyty tabor autobusowy na nowy - niskopodłogowy. Pozwala to na podniesienie jakości oferowanych usług przewozowych, jak i ogranicza negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Pierwsza bitwa

Przypomnijmy, że to o właśnie o ten kontrakt rozegrał się pierwszy bój pomiędzy Solarisem i Ursusem. Producent z Bolechowa zaproponował za dwa autobusy Urbino 12 III generacji cenę na poziomie 1928 640 PLN brutto, co daje jednostkową kwotę za pojazd na poziomie 780 tys. PLN netto (pamiętajmy, że MZK chce dość skromy system informacji pasażerskiej oraz standardową gwarancję). Z kolei nowy gracz na polskim rynku autobusów, Ursus zaproponował zdecydowanie niższą kwotę ? 1795 800 PLN brutto, czyli ok. 730 tys. PLN netto za jeden autobus CitySmile 12 LF. Na tym etapie to Ursus był zwycięzcą i miał na koncie 65 pkt, podczas gdy Solaris ? 61,00 pkt. W kolejnych dwóch kryteriach padł remis. Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie tak samo ocenił Solarisa i Ursusa w zakresie zastosowanych zabezpieczeń antykorozyjnych, materiałów i technologii oraz za sztywną belkę. Podobnie było w zakresie certyfikatu niepalności, czyli homologacji EWG zgodnie z warunkami określonymi w Dyrektywie 95/28/WE.

Różnice w ocenie pojawiły się na końcu ? przy okazji zabezpieczenia zakupu pod kątem części zamiennych. Ursus zaoferował, że posiada sklep internetowy działającym w systemie 24 godz., umożliwiający zamawianie i zakup on-line + pełen katalog części zamiennych. Gorzej było jednak z referencjami trzech klientów. Dlatego MZK Kutno nie przyznało tutaj firmie z Lublina 10 pkt, a otrzymał je za to Solaris. I tym samym producent z Bolechowa wygrał tę pierwszą rywalizację (po połączeniu sił Ursusa z AMZ-Kutno). Dzięki sklepowi on-line?

Historycznie trzeba odnotować fakt, że taki wynik byłby nie do pomyślenia jeszcze dwa lata wcześniej, kiedy lokalna firma AMZ produkowała w Kutnie autobusy z serii CitySmile. MZK było jej najwierniejszym klientem, co  było całkowicie logiczne i zrozumiałe. Jednak po sprzedaniu autobusowego działu do Lublina drogi AMZ i MZK Kutno rozeszły się, co najlepiej pokazuje najnowsze zamówienie na autobusy.

Flota z Kutna

Tabor spółki MZ Kutno liczy 38 autobusów, z czego najliczniejszą grupę stanowią pojazdy powyżej 10 lat. MZK inwestuje w nowe technologie poprzez modernizację infrastruktury transportowej. Na ten cel Miasto Kutno pozyskało dofinansowanie w wysokości prawie 15 mln zł. W ramach projektu przewiduje się dostawę 6 autobusów elektrycznych, zagospodarowanie terenu bazy MZK m.in. na potrzeby utworzenia stacji ładowania akumulatorów, montaż ponad 50 nowych wiat przystankowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Kutno
Solaris
Ursus
Urbino
  • solaris150 – 07.10.2016

    to jednocześnie 2 odgrzewane kotlety ;)

  • pyrlander – 08.10.2016

    @solaris150 - a nie wpadło Ci do głowy, że Kutno stać jedynie na kotlety z zamrażarki, a nie na świeże?

  • RbR – 08.10.2016

    Ale zdjęcia to moglibyście dać w lepszej rozdzielczości..

  • jst – 10.10.2016

    Oj tam, Kutno spośród miast powiatowych ma najwyższe dochody budżetu w województwie i 32. w Polsce (p. ranking pisma Wspólnota), więc nie do końca tak jest z tym "nie stać". Bardziej kwestia priorytetów władz. Nowe autobusy bardzo potrzebne, ale bez zmiany rozkładu nic to nie zmieni. Linie kursujące co 1-2 godziny nie są atrakcyjne dla pasażerów. A przecież przy 38 posiadanych autobusach można by to ułożyć inaczej.

  • www – 10.10.2016

    @pyrlander A co takiego jest w nowym modelu Solarisa, że koniecznie musi być droższy? Stary model po wsze czasy zostanie w ofercie, bo zawsze będzie aż tak dużo tańszy?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...