TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dwa elektrobusy dla Bolesławca od Solarisa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.01.2020 14:00:36
Dwa elektrobusy dla Bolesławca od Solarisa?

Bolesławiec dołączy do grona miast, w których użytkowane są elektrobusy. I wygląda na to, że pierwszymi, które kupi miasto będą Solarisy. Magistrat sprawdza ofertę, którą 10 stycznia otrzymał w przetargu na dostawę do elektrobusów klasy MIDI. Mieści się ona w przyjętych szacunkach.

Przetargowe ABC
Przedmiotem bolesławieckiego zamówienia jest zakup (dostawa) taboru autobusowego (2 autobusów bezemisyjnych o alternatywnych, elektrycznych systemach napędowych) wraz z infrastrukturą. Każdy z "elektryków" ma mieć nadwozie o długości całkowitej 8,5 - 10,5 m i szerokie na 2,5 - 2,55 m. Każdy musi umożliwiać podróż min. 58 pasażerom, w tym 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa lub trzy wejścia układzie 2-2-2, 1-2-0 lub 1-2-2. 

Słów kilka o napędzie. Bolesławieckie elektryki będą ładowane przez złącze plug-in. Baterie powinny umożliwić pokonanie przynajmniej 100 km w warunkach eksploatacyjnych testu SORT2, bez konieczności doładowywania. Sposób ich zabudowy leży w gestii oferenta. Jeden lub dwa silniki trakcyjne mają mieć moc min. 160 kW. Cała kompletacja napędu ma zapewniać zużycie energii nie wyższe niż 1,2 kWh / km. Ponadto miasto chce kupić dwie mobilne ładowarki plug-in. Urządzenia mają zapewniać moc w zakresie 40 - 80 kW. 

Termin realizacji całego zadania do 15 lutego 2021 r.

Solaris, czyli akcja-akceptacja?
10 stycznia minął termin składania ofert. Na dwie elektryczne "dziewiątki" lub "dziesiątki" miasto miało przygotowane 4 920 000 PLN brutto. A to dawało wycenę jednostkową w wysokości 2 000 000 PLN netto za autobus. Trzeba powiedzieć, że to bardzo rozsądny szacunek. 

Nic więc dziwnego, że jedyna otwarta trzy dni temu oferta mieści się w tych założeniach. Przedstawił ją Solaris. Producent "jamników" za dwa Urbino 8,9LE electric zaproponował kwotę 4 792 080 PLN brutto. A to daje 1 948 000 PLN netto za jednego. 

W tej sytuacji rozstrzygnięcie pozostaje formalnością. Bolesławiec pokazał, że wiele nie trzeba aby mieć elektrobusy w cenie jak znalazł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Bolesławiec
UM
MZK Bolesławiec
Solaris
elektrobus
ładowarka

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....