TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Druga runda Ebusa 2.0 dla 10 graczy! Trójka wypada
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.12.2019 17:00:09
Druga runda Ebusa 2.0 dla 10 graczy! Trójka wypada

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zakończyło ocenę wniosków o dopuszczenie do udziału w mega-przetarg na dostawę nawet 1082 elektrobusów. Z trzynastki chętnych do etapu, w którym będą przedstawiane oferty cenowe zakwalifikowano 11 wnioskodawców. Jeden z trójki, która odpadła jest dosyć ciekawy.

Historia na początek
Pierwsze rozdanie e-Busa zakończyło się potężną klapą. Początkowo wydawało się, że zamówienia w ramach fazy B+R powędrują do konsorcjów, z których jedno zostało utworzone przez firmy skupione wokół Ursusa, a drugiemu przewodził Autosan. Do pierwszego etapu wdrożeń miała także wejść Politechnika Śląska.

Ostatecznie po kontroli uprzedniej Urzędu Zamówień Publicznych NCBiR wykluczył z postępowania Autosana i śląskich akademików. Rozstrzygnięcie to w mocy utrzymała Krajowa Izba Odwoławcza. W tej sytuacji wydawało się, że jedynym zwycięzcą mega-przetargu zostanie Ursus. Producent jednak od kilku miesięcy zmaga się z potężnymi problemami finansowymi. NCBiR długo dawał szansę spółce na wykazanie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ostatecznie na początku czerwca centrum straciło cierpliwości i wykluczyło Ursusa.

Nowe rozdanie
Przed nowym rozdaniem w ramach e-Busa NCBiR przeprowadził dialog techniczny. Cieszył się on dużym zainteresowaniem, gdyż do udziału w nim zakwalifikowano aż 18 firm i instytucji naukowych. W gronie tym znalazło się sporo podmiotów, które nie wykazały zainteresowania pierwszym przetargiem. Co ciekawe, nie zabrakło także Ursusa, który wystąpił w trzech postaciach. 

15 lipca wystartował nowy mega-przetarg. Oczywiście NCBiR dalej prowadzi go w trybie partnerstwa innowacyjnego. Szacunkowa wartość wszystkich zamówień, które mogą zostać udzielone w ramach przetargu to 2 711 600 000 PLN netto. Dalej przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dostawa innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego, które nie są wyposażone w silnik spalania wewnętrznego, są nowe i spełniają wymogi dopuszczenia do ruchu drogowego oraz posiadają co najmniej dwie innowacje:

  • wyposażenie w zestandaryzowane moduły bateryjne
  • styk umożliwiający sterowanie pojazdem w zakresie wszystkich funkcjonalności dostępnych z kabiny kierowcy. 

Postępowanie jest dalej wieloetapowe. Do pierwszego, którym będzie faza B+R NCBiR zakwalifikuje maksymalnie 30 zainteresowanych podmiotów. Zostaną oni poddani preselekcji w oparciu o czynniki technologiczne, jakościowe oraz ekonomiczne. Z tego grona siedmiu najlepszych zostanie wybranych do kolejnego etapu postępowania. Będą one zobligowane by przedstawić do oceny prototyp autobusu klasy MAXI o napędzie bateryjnym lub bazującym na ogniwach wodorowych.

13 do brydża
26 sierpnia minął termin na składanie do udziału w fazie, w której NCBiR wytypuje grono podmiotów, które będą mogły przedstawić oferty na realizację etapu B+R. Centrum otrzymało 13 wniosków o dopuszczenie. Wśród nich mamy sporo ciekawych graczy startujących samodzielnie, ale i nie mniej ciekawe alianse, które zawiązaną na potrzeby postępowania. Wnioski aplikacyjne przedstawili:

  • Energis Sp. z o. o. z Warszawy Politechnika Śląska
  • Temsa
  • konsorcjum Autosan, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Elektrotechniki z Warszawy, Zakład Elektroniki Przemysłowej ENIKA Sp. z o.o. z Łodzi, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów z Warszawy, Politechnika Warszawska
  • MAN TRUCK & BUS POLSKA Sp. z o.o. z Nadarzyna
  • Solaris Bus & Coach S.A z Bolechowa
  • konsorcjum WB Electronics S.A. z Ożarowa Mazowieckiego i Nysa Zakład Pojazdów S.A. z Wrocławia
  • konsorcjum VOLVO Polska Sp. z o.o. z Wrocławia i VOLVO Bus Corporation z Goeteborga konsorcjum RAFAKO EBUS Sp. z o.o. i RAFAKO SA z Raciborza oraz AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU SA z Warszawy
  • AIU+ Sp. z o.o. z Lublina
  • konsorcjum ELECTRIC FLEET RESEARCH Sp. z o.o z Bielska-Białej, GTK Instruments Łukasz Kruszelnicki z Tychów, EBUS INC z amerykańskiego Washburn
  • konsorcjum Veramo S.A. w organizacji z siedzibą w Warszawie, Eurabus GmbH z 12683 Berlina, Fuemfe GmbH z Monachium

NCBiR: Kolejna runda tylko dla dziesiątki
Dziś, 11 grudnia po prawie trzech miesiącach analiz wniosku NCBiR ogłosił kogo zakwalifikował do etapu, w którym będą przedstawiane oferty cenowe. Nie zostały do niego dopuszczone trzy podmioty.

W pierwszej są dwa, w których przypadku dopatrzono się nieważności wniosków. Pierwszym jest konsorcjum Veramo S.A. w organizacji z siedzibą w Warszawie, Eurabus GmbH z 12683 Berlina, Fuemfe GmbH z Monachium. 

Drugim wykluczonym jest jest AIU+ z Lublina. I w tym przypadku możemy mówić o sporej ciekawostce. Mniejszościowym udziałowcem tej jakby się mogło wydawać startup'owej spółki jest... Ursus S.A. Man bowiem niespełna 25% udziałów w jej kapitale zakładowym. Czyżby próba powrotu do gry od tylnej furtki? To całkiem możliwe. Jednak jak widać póki co skończy się ona niepowodzeniem.

Z kolei warszawski Energi wypadł z gry ze względów proceduralnych. W ocenie NCBiR nie spełnił on warunków, które umożliwiłyby zakwalifikowanie go do kolejnego etapu postępowania.

Gra o mega-kontrakt wchodzi więc na kolejny etap. Ilu tych co przeszli kwalifikacje zdecyduje się na przedstawienie ofert cenowych? To się okaże za jakiś czas. Piłka wciąż jest w grze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
NCBiR
e-Bus
elektrobus
wodór
Autosan
Temsa
Solaris
Volvo
MAN
RAFAKO
Eurabus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....