TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Druga runda Ebusa 2.0 dla 10 graczy! Trójka wypada
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.12.2019 17:00:09
Druga runda Ebusa 2.0 dla 10 graczy! Trójka wypada

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zakończyło ocenę wniosków o dopuszczenie do udziału w mega-przetarg na dostawę nawet 1082 elektrobusów. Z trzynastki chętnych do etapu, w którym będą przedstawiane oferty cenowe zakwalifikowano 11 wnioskodawców. Jeden z trójki, która odpadła jest dosyć ciekawy.

Historia na początek
Pierwsze rozdanie e-Busa zakończyło się potężną klapą. Początkowo wydawało się, że zamówienia w ramach fazy B+R powędrują do konsorcjów, z których jedno zostało utworzone przez firmy skupione wokół Ursusa, a drugiemu przewodził Autosan. Do pierwszego etapu wdrożeń miała także wejść Politechnika Śląska.

Ostatecznie po kontroli uprzedniej Urzędu Zamówień Publicznych NCBiR wykluczył z postępowania Autosana i śląskich akademików. Rozstrzygnięcie to w mocy utrzymała Krajowa Izba Odwoławcza. W tej sytuacji wydawało się, że jedynym zwycięzcą mega-przetargu zostanie Ursus. Producent jednak od kilku miesięcy zmaga się z potężnymi problemami finansowymi. NCBiR długo dawał szansę spółce na wykazanie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ostatecznie na początku czerwca centrum straciło cierpliwości i wykluczyło Ursusa.

Nowe rozdanie
Przed nowym rozdaniem w ramach e-Busa NCBiR przeprowadził dialog techniczny. Cieszył się on dużym zainteresowaniem, gdyż do udziału w nim zakwalifikowano aż 18 firm i instytucji naukowych. W gronie tym znalazło się sporo podmiotów, które nie wykazały zainteresowania pierwszym przetargiem. Co ciekawe, nie zabrakło także Ursusa, który wystąpił w trzech postaciach. 

15 lipca wystartował nowy mega-przetarg. Oczywiście NCBiR dalej prowadzi go w trybie partnerstwa innowacyjnego. Szacunkowa wartość wszystkich zamówień, które mogą zostać udzielone w ramach przetargu to 2 711 600 000 PLN netto. Dalej przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dostawa innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego, które nie są wyposażone w silnik spalania wewnętrznego, są nowe i spełniają wymogi dopuszczenia do ruchu drogowego oraz posiadają co najmniej dwie innowacje:

  • wyposażenie w zestandaryzowane moduły bateryjne
  • styk umożliwiający sterowanie pojazdem w zakresie wszystkich funkcjonalności dostępnych z kabiny kierowcy. 

Postępowanie jest dalej wieloetapowe. Do pierwszego, którym będzie faza B+R NCBiR zakwalifikuje maksymalnie 30 zainteresowanych podmiotów. Zostaną oni poddani preselekcji w oparciu o czynniki technologiczne, jakościowe oraz ekonomiczne. Z tego grona siedmiu najlepszych zostanie wybranych do kolejnego etapu postępowania. Będą one zobligowane by przedstawić do oceny prototyp autobusu klasy MAXI o napędzie bateryjnym lub bazującym na ogniwach wodorowych.

13 do brydża
26 sierpnia minął termin na składanie do udziału w fazie, w której NCBiR wytypuje grono podmiotów, które będą mogły przedstawić oferty na realizację etapu B+R. Centrum otrzymało 13 wniosków o dopuszczenie. Wśród nich mamy sporo ciekawych graczy startujących samodzielnie, ale i nie mniej ciekawe alianse, które zawiązaną na potrzeby postępowania. Wnioski aplikacyjne przedstawili:

  • Energis Sp. z o. o. z Warszawy Politechnika Śląska
  • Temsa
  • konsorcjum Autosan, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Elektrotechniki z Warszawy, Zakład Elektroniki Przemysłowej ENIKA Sp. z o.o. z Łodzi, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów z Warszawy, Politechnika Warszawska
  • MAN TRUCK & BUS POLSKA Sp. z o.o. z Nadarzyna
  • Solaris Bus & Coach S.A z Bolechowa
  • konsorcjum WB Electronics S.A. z Ożarowa Mazowieckiego i Nysa Zakład Pojazdów S.A. z Wrocławia
  • konsorcjum VOLVO Polska Sp. z o.o. z Wrocławia i VOLVO Bus Corporation z Goeteborga konsorcjum RAFAKO EBUS Sp. z o.o. i RAFAKO SA z Raciborza oraz AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU SA z Warszawy
  • AIU+ Sp. z o.o. z Lublina
  • konsorcjum ELECTRIC FLEET RESEARCH Sp. z o.o z Bielska-Białej, GTK Instruments Łukasz Kruszelnicki z Tychów, EBUS INC z amerykańskiego Washburn
  • konsorcjum Veramo S.A. w organizacji z siedzibą w Warszawie, Eurabus GmbH z 12683 Berlina, Fuemfe GmbH z Monachium

NCBiR: Kolejna runda tylko dla dziesiątki
Dziś, 11 grudnia po prawie trzech miesiącach analiz wniosku NCBiR ogłosił kogo zakwalifikował do etapu, w którym będą przedstawiane oferty cenowe. Nie zostały do niego dopuszczone trzy podmioty.

W pierwszej są dwa, w których przypadku dopatrzono się nieważności wniosków. Pierwszym jest konsorcjum Veramo S.A. w organizacji z siedzibą w Warszawie, Eurabus GmbH z 12683 Berlina, Fuemfe GmbH z Monachium. 

Drugim wykluczonym jest jest AIU+ z Lublina. I w tym przypadku możemy mówić o sporej ciekawostce. Mniejszościowym udziałowcem tej jakby się mogło wydawać startup'owej spółki jest... Ursus S.A. Man bowiem niespełna 25% udziałów w jej kapitale zakładowym. Czyżby próba powrotu do gry od tylnej furtki? To całkiem możliwe. Jednak jak widać póki co skończy się ona niepowodzeniem.

Z kolei warszawski Energi wypadł z gry ze względów proceduralnych. W ocenie NCBiR nie spełnił on warunków, które umożliwiłyby zakwalifikowanie go do kolejnego etapu postępowania.

Gra o mega-kontrakt wchodzi więc na kolejny etap. Ilu tych co przeszli kwalifikacje zdecyduje się na przedstawienie ofert cenowych? To się okaże za jakiś czas. Piłka wciąż jest w grze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
NCBiR
e-Bus
elektrobus
wodór
Autosan
Temsa
Solaris
Volvo
MAN
RAFAKO
Eurabus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....