TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dobra oferta Solarisa dla TRANLUB Luboń!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.04.2019 15:00:37
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Wygląda na to, że w Luboniu pojawią się kolejne Solarisy. TRANSLUB otrzymał od producenta z Bolechowa bardzo dobrą ofertę pod jego wymagania. Akcja-akceptacja? Zdecydowanie.

Zakupowa historia
Przypomnijmy, że TRANSLUB celował we w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 – 12,2 m, szerokości min. 2,5 m i wysokości do 3,4 m. Każdy z czterech autobusów ma umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele muszą być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Autobusy będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki (najlepiej w zabudowie wieżowej) o pojemności skokowej przynajmniej 6,7 l mają być nie słabsze niż 180 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Będą one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnie mają posiadać program obniżający zużycie paliwa na postoju. Szczegółowo wymagania przewoźnika opisaliśmy tutaj.

Wszystkie autobusy mają trafić do TRANSLUB-u w ciągu maksymalnie 390 dni od podpisania umowy. Czasu jest więc sporo, ale jak ktoś chce się wykazać to dodatkowe punkty można zdobyć za przyspieszenie przekazania dwóch pierwszych autobusów do 360 dni.

Dobra oferta
Dziś, 17 kwietnia minął termin składania ofert. Spółka z Lubonia przygotowała na zakupy 5 166 000 PLN brutto. A to daje wycenę 1 050 000 PLN netto za jedną "dwunastkę". To całkiem sporo jak na postawione wymagania. Ale z drugiej strony to dobrze, bo jedyna otwarta dziś oferta mieści się w tych szacunkach ze sporą nawiązką.

Przedstawił ją Solaris. Propozycja producenta "jamników"? 4 599 708 PLN brutto. Bardzo przyzwoicie, a jeszcze lepiej wygląda cena za jednego Nowego Urbino 12. To 934 900 PLN netto. Do tego w pakiecie m.in. 37 miesięcy gwarancji całopojazdowej oraz 145 miesięcy na trwałość konstrukcji i poszyć. Do tego dwa "jamniki" pojawią się o przynajmniej miesiąc szybciej niż chciał TRANSLUB.

W tej sytuacji rozstrzygnięcie to formalność. A to oznacza, że między Luboniem a Poznaniem będą jeździły kolejne Solarisy. W tym roku TRANSLUB otrzymał już pięć nU12, w tym trzy hybrydy. I to w naprawdę przyzwoitych cenach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
TRANSLUB Luboń
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....