9 kwietnia spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje rozstrzygnęła trzyczęściowy przetarg na dostawę 46 nowych autobusów. Była to formalność. Przewoźnik znalazł dodatkowe środki i mógł zaakceptować ofertę, którą przedstawił EvoBus Polska. W przyszłym roku będzie jeździło łącznie 67 Mercedesów Citaro C2 w trzech wariantach.
Przypomnijmy, że przetarg na dostawę 46 nowych autobusów GAiT ogłosił pod koniec stycznia. Pisaliśmy o nim tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom przewoźnika wobec nowych nabytków. Postępowanie podzielono na trzy części. W pierwszej miał zostać wyłoniony dostawca 26 autobusów przegubowych. W drugiej natomiast spółka chciała wybrać firmę, która sprzeda do Gdańska 18 pojazdów standardowych. W ostatnim, najmniejszym zadaniu miał zostać wybrany dostawca dwóch autobusów klasy MIDI. Jako opcję GAiT przewidział udzielenie kontraktów serwisowych na obsługę techniczną nowych nabytków.
22 marca upłynął termin składania ofert. Na zakupy miejski przewoźnik z Gdańska przygotował 70 479 000 PLN brutto. W poszczególnych częściach budżet rozkładał się następująco:
- 26 autobusów przegubowych - 44 772 000 PLN brutto, wycena jednostkowa 1 400 000 PLN netto
- 18 autobusów klasy MAXI - 23 247 000 PLN brutto, wycena jednostkowa 1 050 000 PLN netto
- 2 autobusy klasy MIDI - 2 460 000 PLN brutto, wycena jednostko 1 000 000 PLN netto
Do przetargu zdecydowała się przystąpić jedna firma, która przedstawiła trzy
oferty. Był to EvoBus Polska, który dla GAiT już kolejny raz zaproponował
autobusy Mercedes Citaro C2. Oferty opiewały na łączną kwotę 79 398 648 PLN
brutto, a więc łącznie o ok. 12,6% przewyższały szacunki gdańskiej spółki.
Propozycja EvoBusa w zadaniu na dostawę autobusów przegubowych opiewała na 50 579 568 PLN brutto. Cena jednostkowa za Citaro G C2 wyniosła więc 1 581 600 PLN netto. Solówki wyceniono na 25 974 648 PLN brutto, co daje 1 173 200 PLN netto za jednego dwunastometrowego Citaro. W przypadku autobusów klasy MIDI EvoBus chciał zainkasować 2 844 252 PLN brutto. Jeden Citaro K C2 został więc wyceniony na 1 156 200 PLN netto.
Aby można było rozstrzygnąć przetarg konieczne było znalezienie dodatkowych środków. Szybko wparcie dla GAiT zadeklarował prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.
"Po przeanalizowaniu cen w analogicznych przetargach uznaliśmy, że zaoferowana cena jest porównywalna do wartości zakupów pojazdów w innych miastach. Dlatego też dołożymy brakujące środki na zakup 46 nowych autobusów" – powiedział specjalnym w komunikacie prezydent Adamowicz.
9 kwietnia gdański przewoźnik zaakceptował oferty EvoBusa.
Pozostaje już tylko formalność, czyli podpisanie umowy z dystrybutorem
autobusów Mercedes. Kolejne Citaro C2 pojawią się w Gdańsku w ciągu 12 miesięcy
od podpisania kontraktów. Tym samym flota flagowego miejskiego produktu
Mercedesa powiększy się do 67 egzemplarzy, które będą obsługiwać miasto i okoliczne gminy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Gdansk nigdy nie chcial byc Polski pod wzgledem transportu
Dzisiaj do Gdańska przyjechały używane Mercedesy z Berlina.
Bogate miasto jak tyle dopłaca, ale zaraz Ziobro się wam do dupy dobierze 😉
Oby to nie były kolejne buble względem wrocławskich C2jek.
Jestem bardzo ciekaw jakości tych Mercedesów.
wczoraj żółte jechały 4 w stronę Nowego portu ..
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.