TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dlaczego doszło do wypadku pod Grenoble? - pierwszy raport
Karol Wach - Opublikowano: 08.04.2008 16:11:22
Dlaczego doszło do wypadku pod Grenoble? - pierwszy raport

Autobus, który w lipcu ubiegłego roku rozbił się w okolicach francuskiego miasta Grenoble nie był do końca sprawny ?tak wynika z raportu przygotowanego przez Wydział Pojazdów Instytutu Badań Kryminalnych Żandarmerii Francuskiej. O efektach prac francuskiej Policji poinformowała rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Szczecinie, Małgorzata Wojciechowicz. Z badań przeprowadzonych przez Francuzów wynika, iż do wypadku polskiego autokaru mogło przyczynić się nierównomierne zużycie klocków hamulcowych oraz nieodpowiednia ilość oleju w zwalniaczu. Brakowało go około 1,5 l. Zdziwienie ekspertów budzi ponadto fakt, że jedna z tarcz hamulcowych tylnego koła była wytarta w nieproporcjonalnie większym stopniu do drugiej. To stawia pod znakiem zapytania skuteczność i jakość pracy serwisu - zakładanie tarcz tylko na hamulec jednego koła może przynieść doraźne oszczędności, ale jest niezgodne z prawem. Warto przypomnieć, iż kontrolę autokaru wykonała niemiecka stacja obsługi na 3 tygodnie przed wyjazdem na pechową wycieczkę. Jak poinformowała Małgorzata Wojciechowicz opinia ta nie jest ostateczna i na jej podstawie nie można przesądzać o przyczynach katastrofy. Wydanie końcowego werdyktu musi być poprzedzone przeprowadzeniem dodatkowych, szczegółowych badań. Wiadomo już, ze francuscy biegli zwrócili się z wnioskiem o zabezpieczenie dokumentacji związanej z okresowymi badaniami technicznymi autokaru i o dodatkowe przesłuchania. Jak informuje Małgorzata Wojciechowicz te czynności zostały zaplanowane na 21 kwietnia. Weźmie w nich udział także strona francuska. Przypomnijmy, że katastrofa, do której doszło w lipcu 2007 roku była jednym z najtragiczniejszych wypadków z udziałem polskiego autobusu. Zginęło 26 osób, 24 zostały ranne. Słuchając pierwszych opinii na temat przyczyn wypadku można było wysnuć wniosek, iż doszło do niego z winy kierowcy, który, zdaniem komentatorów, nie poradził sobie ze zbyt trudnym szlakiem, łamiąc dodatkowo zakaz wjazdu na drogę, po której autokary poruszać się nie mogą.    

O wypadku pisaliśmy na łamach InfoBusa w ubiegłym roku: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=12335. Do sprawy wrócimy.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
Grenoble
Francja
Policja

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....