DLA z Temsą dla Lubina. A powiat woli PKS
To firma PKS Lubin została wybrana na przewoźnikapowiatowych przewozów pasażerskich w Lubinie. Zawiadomienie o wyborzenajkorzystniejszej oferty zostało ogłoszone w biuletynie informacji publicznejjuż w miniony piątek.
Przypomnijmy, że w ogłoszonym przetargu oferty złożyło dwóchoperatorów: PKS Lubin i DLA Wrocław, jednak oferta Dolnośląskich LiniiAutobusowych pomimo niższej o ponad 3,5 mln zł ceny została wykluczona z uwagina niewykazanie spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Szczegóły rozstrzygnięcia poznali w obszernym uzasadnieniuobydwaj oferenci, jednakże jak wynika z informacji uzyskanych od GrzegorzaBajorka – dyrektora finansowego ?DLA? wrocławskiej spółce zarzucono braknumerów VIN dla kilkunastu autobusów, które przewoźnik ten wskazał jakofabrycznie nowe, a także brak odpowiedniego pełnomocnictwa dla osoby, którapodpisała zobowiązanie dostawcy.
Dlatego Dolnośląskie Linie Autobusowe zapowiadają złożenieodwołania od wyników przetargu, ma to nastąpić jeszcze w tym tygodniu, tymsamym decyzja podjęta przez Powiat Lubin nie jest jeszcze prawomocna.
DLA z Temsą
Jak podaje Grzegorz Bajorek, DLA zaproponowało w Lubinie obsługęlinii aż 18. fabrycznie nowymi, w pełni klimatyzowanych, niskopodłogowymiautobusami Temsa Avenue 12 LF. Pozostały tabor miały zapewnić w dużej mierzeużywane, kilkuletnie autobusy czeskiej marki SOR, trzy Mercedesy Connecto LF, atakże białoruskie MAZ-y.
Po co ten przetarg?
Ogłoszony przetarg miał na celu wyłonienie przewoźnika którybędzie obsługiwał kilkanaście linii komunikacyjnych w granicach całego powiatuprzez trzy kolejne lata począwszy od 1 lipca bieżącego roku. Wartym dla dodaniajest fakt, że Powiatowe Przewozy Pasażerskie w Lubinie pozostaną nadalbezpłatne dla wszystkich pasażerów bez spełniania żadnych warunków.
Od kilkunastu lat Komunikacja Miejska w Lubinie obsługiwanajest przez lokalnego przewoźnika jakim jest PKS Lubin, posiadającego w swojejflocie głównie pojazdy dwóch marek – MAN (model Lion?s City) oraz Irisbus Iveco(niskopodłogowe Citelis oraz wysokopodłogowe Karosa B951E). Na mniejobciążonych liniach przewozy realizowane są także przez pojazdy Kapena Urby.Tabor uzupełniony został w ubiegłym roku o 5 używanych autobusów marki NeoplanCentroliner, a od kilku tygodni na liniach powiatowych można zaobserwować takżewydzierżawione – niskopodłogowe Setry S315 NF z klimatyzacją przestrzenipasażerskiej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze