TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

DLA z tańszą ofertą dla Powiatu Lubińskiego
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.04.2016 13:50:23 12 komentarzy
fot. Konrad Bek

Dwóch przewoźników walczy o kontrakt na trzyletnią obsługę linii autobusowych organizowanych przez Starostwo Powiatowe w Lubinie. To lubińskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej oraz Dolnośląskie Linie Autobusowe. Obie są znacznie poniżej kosztorysu, który oszacowali urzędnicy.

O warunkach zamówienia pisaliśmy pod koniec marca. Do zrealizowania umowy operator będzie musiał dysponować przynajmniej 50 autobusami. Muszą być one wyprodukowane nie wcześniej niż w 2006 roku, spełniać normę emisji spalin przynajmniej EURO3. Ich łączny średni wiek nie może przekroczyć ośmiu lat przez cały okres realizacji umowy. Maksymalnie cztery autobusy mogą być nawet z 2004 roku.

Ponadto do zadań operatora będzie należało także wydawanie i zarządzanie systemem kart chipowych, które będą uprawniały mieszkańców powiatu do bezpłatnych przejazdów. Zajmie się on także obsługą dynamicznej informacji pasażerskiej na przystankach oraz jej rozbudową we wskazanych przez zamawiającego lokalizacjach. Ponadto będzie zobligowany do aktualizowania informacji przystankowej wedle określonej przez powiat instrukcji. Ten zakres czynności, który zazwyczaj zarządca komunikacji bierze na siebie w tym wypadku z pewnych względów scedowano na operatora.

Zamawiający postawił także jedną klauzulę społeczną i wymaga zatrudnienia przynajmniej 85 osób na umowach o pracę w pełnym wymiarze godzin. Dodatkowo zwycięzca przetargu będzie musiał posiadać zaplecze techniczne, które powinno zapewnić możliwość garażowania i odpowiedniego utrzymania floty składającej się z przynajmniej 50 autobusów. Ma być ono zlokalizowane, w której z gmin powiatu lubińskiego.

Wybrany operator będzie obsługiwał 16 linii autobusowych. Zadanie to będzie wykonywał przez trzy lata, począwszy od 1 lipca bieżącego roku do końca czerwca 2019 r. Maksymalny zakres pracy eksploatacyjnej, która zostanie powierzona zwycięzcy przetargu oszacowano na 9 829 800 wzkm. Wartość tej puli oszacowano na 112,5 mln zł netto. Daje to stawkę jednostkową na poziomie 11,44 zł/wzkm netto (12,36 zł brutto).

Chęć realizacji zamówienia na takich warunkach zgłosiło dwóch oferentów. Ich propozycje są dużo niższe od szacunków urzędników. Droższą przedstawił PKS Lubin. Opiewa ona na 80 238 785,22 zł brutto, co daje średnią stawkę za wzkm w wysokości 8,16 zł. Tańszą ofertę dosyć niespodziewanie złożyło wrocławskie DLA. Spółka zaproponowała realizację kontraktu za 76 714 575,42 zł brutto. Daje to średnio 7,80 zł/wzkm.

Przy takich stawkach, które znacznie odbiegają od kosztorysu istnieje teoretyczna możliwość, że urzędnicy będą wymagali od oferentów dodatkowych wyjaśnień. Oferta DLA różni się o 37% od szacunkowej wartości zamówienia, natomiast ta, którą przedstawił PKS to 34%. Czy tak się stanie przekonamy się zapewne niedługo. Jednak na tą chwilę wydaje się, że to DLA jest w korzystniejszej sytuacji, gdyż dzięki przewadze cenowej ma 4,8 pkt przewagi nad PKS. Pozostaje jeszcze kwestia ważności ofert.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Powiat Lubiński
Lubin
Operacja 2017
DLA
PKS Lubin
  • alojz – 15.04.2016

    To się niektórzy zdziwili ;)

  • jupik – 15.04.2016

    Ale jaja :)

  • rowt – 18.04.2016

    Ale numer! I co teraz? DLA złoży ofertę nie do odrzucenia PKS-owi?

  • Dlafun – 18.04.2016

    Raczej na pewno tak będzie :)

  • MFM – 18.04.2016

    A ktoś ma 100% pewności, że oferta DLA jest poprawna? Mnie intuicja podpowiada, że doświadczenie trzeba sprawdzić.

  • Lt26 – 19.04.2016

    Jeżeli ogłoszenie TED nie przewidywało podwykonastwa, a i w samej ofercie nie wskazało podwykonawcy (a nie mogło by wskazać pks Lubin), to żadnej propozycji być nie możę.....

  • Lt26 – 19.04.2016

    @MFM dla może korzystać z doświadczenia innego podmiotu, jeżeli nie posiada innego....

  • :) – 20.04.2016

    Pewnie sprowadza SORy i MAZy/Glaspo-MAZy. Ciekawe czy to początek wygrywania przetargów na operatorów komunikacji powiatowej w Polsce.

  • MFM – 20.04.2016

    @Lt26: Jest taka możliwość. Tylko pytanie wtedy kto? Meteorex?

  • Lt26 – 21.04.2016

    @MTF nie wiem, ale rynek coraz bardziej zadziwia przez ostatni rok lub dwa :-)

  • MFM – 21.04.2016

    @ Lt26: Chodziło mi tylko o to, czy sugerujesz / typujesz jakiegoś 'dawcę papierów' :) A co do drugiego zdania- oj zadziwia i jeszcze bardziej będzie zadziwiać ;)

  • Lt26 – 22.04.2016

    @MFM a tutaj to nie mam pojęcia.... nie mój region...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....