TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

DLA przegrywa w KIO. PKS górą w Lubinie!
Dariusz Chryc - Opublikowano: 10.05.2016 16:43:39 40 komentarzy
DLA przegrywa w KIO. PKS górą w Lubinie

10 maja Krajowa Izba Odwoławcza wydała werdykt: odwołanie Dolnośląskich Linii Autobusowych od decyzji Powiatu Lubińskiego jest niezasadne. Orzeczenie to jest wiążące dla zamawiającego, a to oznacza, że Powiat zobowiązany będzie do zawarcia umowy z PKS Lubin.

W rozmowie z Grzegorzem Bajorkiem (DLA) uzyskaliśmy informację, że wrocławska firma na razie rozważa możliwość złożenia odwołania od dzisiejszego orzeczenia do Sądu jednakże ostateczną decyzję podejmie dopiero po zapoznaniu się z pełną treścią orzeczenia KIO gdyż dalsza droga odwoławcza wiąże się z niemałymi kosztami dla firmy.

Numery VIN i inne

Przypomnijmy, że w ogłoszonym w miesiącu marcu tego roku przetargu na obsługę Powiatowych Przewozów Pasażerskich wzięło udział dwóch oferentów: dotychczasowy przewoźnik ? PKS Lubin (z ofertą w wysokości ok. 80 mln zł) oraz DLA we Wrocławiu (z ofertą w wysokości blisko 76,5 mln zł). Zamawiający ? Powiat Lubin ? wykluczył z postępowania ofertę złożoną przez wrocławską spółkę jako niespełniającą wymogów określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Zastrzeżenia Powiatu dotyczyły głównie treści załącznika nr 4, gdzie każdy z oferentów miał wskazać tabor jakim dysponuje, a jaki skierowany zostanie do obsługi przewozów. W tym celu należało wskazać zarówno model autobusu, jego klasę oraz numer VIN. Zgodnie z ofertą wymagano 50 autobusów z czego 36 klasy A, 2 klasy A1, 7 klasy B oraz 5 klasy C.

Dolnośląskie Linie autobusowe nie wskazało jednak numeru VIN dla kilkunastu (dokładnie 18) autobusów z czego 15 z nich to niskopodłogowe 12-metrowe Temsy LF12 oraz 3 Kapeny Urby. Pojazdy te przewoźnik wskazał jako fabrycznie nowe.

W tej sytuacji zamawiający nie miał możliwości dokonania weryfikacji zgłoszonych pojazdów, a tym samym określenia czy są one zgodne z wymaganiami zamówienia, gdyż jest to niemożliwe bez numeru VIN. DLA tłumaczy, że w sytuacji kiedy pojazdy dopiero mają zostać dostarczone nie możliwe jest uzyskanie żądanych oznaczeń zaś wzór umowy określał obowiązek dysponowania odpowiednim taborem na 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usług co określono na 01. lipca. Brak numerów VIN był główną kwestią sporną gdyż wskazane autobusy były na chwilę składania ofert pojazdami wirtualnymi, nie istniejącymi fizycznie.

Warto dodać iż w załączniku nr 4 DLA oferowało do obsługi linii miejskich i powiatowych także 11 używanych autobusów białoruskiej marki MAZ, oraz m.in. 7 autobusów SOR BN12 znanych z ulic Wrocławia.

PKS planuje

Na tle niskopodłogowej propozycji DLA, tabor zaoferowany w przetargu przez PKS Lubin przedstawia się skromniej. Przede wszystkim to wyższy średni wiek oferowanych do wykonywania usługi pojazdów, a dodatkowo część z nich ma wysoką podłogę. Flota PKS-u to m.in. 23 szt. niskopodłogowych autobusów MAN Lion`s City (z czego 19 z silnikiem EEV), 5 Irisbus Citelis 12M, 5 Neoplanów N4516, 8 autobusów Karosa B951E, 5 pojazdów Kapena Urby, a także Setry S315 NF. Te ostatnie modele przeznaczone są wyłącznie do obsługi linii powiatowej nr 112 relacji Lubin ? Ścinawa.

Po decyzji KIO przedstawiciele PKS Lubin zapowiadają nowe inwestycje w zakresie taboru autobusowego. Jak twierdził w wywiadzie dla Telewizji Regionalnej Kazimierz Ziółkowski, prezes lubińskiego PKS-u, firma planuje zakup kilkunastu nowych autobusów. Dodajmy że każdy z nowo wprowadzonych pojazdów po 1. lipca br. będzie musiał być wyposażony w pełną klimatyzację, zaś z posiadanego taboru oraz treści zamówienia można wywnioskować, że przewoźnik wręcz zobowiązany jest do wymiany w ciągu roku przynajmniej 8 autobusów.

Być może nowe zakupy będą jeszcze bardziej ekologiczne i na ulicach Lubina wkrótce zobaczymy autobusy z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Ceny tego typu pojazdów są co prawda wysokie, jednakże PKS Lubin korzystał już raz z dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego i ma tutaj doświadczenie. To właśnie dzięki unijnym środkom spółka w latach 2010-2011 odnowiła swój tabor, co dzisiaj przyniosło jej zwycięstwo w powiatowym przetargu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKS Lubin
DLA Wrocław
powiat
Temsa
  • meder – 10.05.2016

    Yuppi, wolę nawet 10 letnią setrę niż 4 letniego GlaspoMAZa który już po roku słychać jaki jest rozklekotany... GRATULUJĘ PKSowi

  • Matheus – 10.05.2016

    oo wreszcie na foty setry co to na 112 jeździ, na tej trasie jest bardzo wygodna

  • www – 10.05.2016

    Zrobili nieuczciwe wymagania, dlatego DLA powinno iść do sądu. Wymagania są trochę absurdalne, bo jeżeli autobus zgłoszony do przetargu spali się przed podpisaniem umowy to będzie trzeba powtórzyć przetarg? W końcu wymagania nie będą w tym momencie spełnione. Do sądu należy iść, bo takie nieuczciwe przetargi skierowane do konkretnego podmiotu muszą się skończyć. Rozumiałbym gdyby powiat powierzył przewozy swojej firmie, ale skoro tego nie zrobił przetarg musi być uczciwy.

  • Wojtecki – 10.05.2016

    @www Przetarg był uczciwy, w warunkach składania ofert wskazano rubrykę "numer VIN pojazdu" którą w przypadku 18 pozycji DLA pozostawiło pustą, w przetargach nawet najmniejszy błąd lub brak jest podstawą do wykluczenia oferty. Wymagano wskazania dysponowaniem 50 autobusami, 18 wozów DLA było i nadal jest wirtualnych. Niby jak bez numeru VIN zamawiający sprawdzi czy pojazd naprawdę jest niskopodłogowy itp?

  • lobi – 10.05.2016

    Przetarg nie był uczciwy, bo wymagano takich autobusów, jakie już teraz ma PKS. Żadna firma w tak krótkim czasie nie jest w stanie zdobyć tak wielu autobusów i o takich parametrach, to jest zbyt duża inwestycja - a jak pokazały problemy z numerami VIN, nawet nierealna (brak takich pojazdów na rynku wtórnym). To jest patologia zamówień publicznych. Mimo to uważam, że jakość zapewniona przez PKS Lubin będzie na znacznie wyższym poziomie niż jakiegokolwiek prywatnego przewoźnika i DLA z tymi zebranymi na szybko dziwadłami byłyby przykrym widokiem.

  • Maniek – 10.05.2016

    Każdy kto na etapie specyfikacji uważa, że warunki są ukierunkowane (nieuczciwe) może złożyć na ten zapis odwołanie i izba go na bank wywali z siwz - a skoro nikt tego nie zrobił łącznie z DLA to zapisy specyfikacji stają się obowiązujące (po upływie terminu na odwołanie) - więc lobi i www jak chcecie błyszczeć posmarujcie się masłem - a nie piszecie bzdury w internecie - zapewne nie macie zielonego pojęcia o procedurze i przepisach - każdy obywatel tego kraju to fachowiec we wszystkich dziedzinach

  • Artur – 11.05.2016

    Jeśli KIO podjęło taką decyzję to widocznie były ku temu przesłanki. Proszę nie pisać bzdur o nie uczciwej konkurencji za parę dni będzie można zapoznać się z wyrokiem KIO na stronie UZP nie wierzę, że nr VIN był jedynym grzechem DLA.

  • Bednar – 11.05.2016

    Dokładnie, poza tym dosyć rzadko zdarza się, aby decyzje KIO były uchylane przez Sąd gdyż KIO biorąc pod uwagę dyscyplinę finansów publicznych bardzo rzetelnie przygląda się prowadzonym postępowaniom przetargowym. Poza tym naprawdę przeczytałem treść zamówienia przetargowego i dla mnie nie ma najmniejszych wątpliwości, że każdy z potencjalnych oferentów musi dysponować odpowiednim taborem w sposób fizyczny nie zaś wirtualny jak to wpisano w artykule. @ "Lobi" w swoim komentarzu podaje, że cyt. "(...) żadna firma w tak krótkim czasie nie jest w stanie zdobyć tak wielu autobusów i o takich parametrach..." - Zarówno liczba pojazdów jak i ich parametry nie były wartościami wygórowanymi. Rynek wtórny pojazdów kilkuletnich jest wielki. Wystarczałoby przejrzeć ogłoszenia z ofertami. W ciągu miesiąca można było zdobyć około 60 autobusów z terenu UE dobrej klasy za niewygórowane pieniądze i to z możliwością odstąpienia od umowy w przeciągu kilku miesięcy. Poza tym w Polsce działa wielu przewoźników którzy dysponują swobodnie takim taborem i to nawet w dużej części w wymaganym kolorze RAL1021. Skoro i Powiat i KIO nie miało wątpliwości w kwestii wykluczenia DLA to znaczy że oferta ta nie spełniała warunków wymaganych przez zamawiającego i tyle.

  • Adamus – 11.05.2016

    A tych autobusów to podobno PKS aż 51 sztuk zadeklarował a mi tu nie wychodzi aż tyle, widocznie coś już jest na bazie i czeka na wyjazd, albo jeździ i nawet nikt nie zauważył ;P hehe

  • Matheus – 11.05.2016

    51 jest na bazie, o Setrach też było cicho dopóki na ulicach się ich nie widziało ;) Citelisów chyba więcej jest

  • dlubus – 11.05.2016

    albo MAN-ów, jakiś u nich sobie stoi na bazie długo

  • transportowiec ;) – 11.05.2016

    ten MAN to serwisowany chyba, swoją drogą setra na fotach jest extra, ma nawet pasy na każdym siedzeniu obowiązkowe do zapięcia, na linię do Ścinawy jest idealna, już od ładnych dwóch miesięcy jakoś jeździ u nas, no to czekamy na ekrany LCD i ładowary usb w autobusach a to już w listopadzie

  • PasażerKMWrocław – 11.05.2016

    BRAWO KIO . ZIELINA I BABCIA KLOZETOWA Z WARSU . Przegrały . Oby tak samo był w przetargach wrocławskich i jaki na kolej . Bo pan Mirek do komunikacji sie nie nadaje .

  • Rafał – 11.05.2016

    @Matheus: PKS najwyraźniej wliczył także MAN-a NL313 jak i Setry S315NF, które dzierżawi od Trako Wrocław, wtedy wychodzi wynik 51 autobusów.

  • Benek – 11.05.2016

    @Rafał @Matheus - MAN NL313 nie jest i nie będzie przeznaczony do obsługi linii miejskich ani powiatowych. Citelisów od niedawna jest po prostu 8 a nie 5

  • @Benek – 12.05.2016

    Skoro Citelisów jest 8, to skąd ta pozostała 3 się wzięła?

  • @@@ – 12.05.2016

    jaka trójka? wozów jest 51 przecież

  • Adamus – 12.05.2016

    @Rafal: 23 MAN-y "Lwy", 5 Neoplanów, 8 Citelisów, 5 Kapen, 8 Karos, 2 Setry i wynik jest 51 :) Setry są od Trako dzierżawione fakt, NL313 jest jedynie serwisowany nie przeznaczony do realizacji linii. Z listy wcześniejszej w tym roku wypadają jak wiemy MAN-y SL223 wysokie podłogi są z roku 2002 i nie będą mogły od lipca już kursować nawet jako rezerwowe.

  • Rafał – 12.05.2016

    @Adamus ale skąd ta trójka Citelisow się wzięła?

  • Adamus – 12.05.2016

    @Rafał - ziomek jest kierowcą, podobno niedawno sprowadzili

  • David – 12.05.2016

    @Adamus szkoda, że nie Urbanway'e od IVECO tylko Citelisy. Skoro Citelisy to na pewno nie nówki.

  • Wojtas22 – 12.05.2016

    Te setry całkiem fajne, szkoda, że nie wersje S415 (nowsze) i typowo miejskie, bo są naprawdę wygodnickie. Ciekawe co będzie nowego wkrótce. Jeśli Hybrydy to na bank trafi się MAN z modelem Lion's City Hybrid, jeśli elektryki to wydaje mi się że wybór padnie na Solaris'a IV generacji, bo MAN nie robi elektryków. Ale to i tak przetarg pewnie na zakup wozów będzie ogłoszony.Swoją drogą, gmina też będzie niedługo (wiejska) ogłaszać przetarg transportowy w Lubinie, znowu jakiś podział?

  • Bodzio – 12.05.2016

    @ David - no Citelisy niestety nie nówki, szkoda, ale to dosyć dobre auta. No solaris mógłby wreszcie z modelem IV zawitać na Lubińskich ulicach. Najbardziej nie lubię tych Kapen Urby szkoda, że one z 2008 roku są bo gdyby starsze były to szansa na coś nowego by była, np. AutoCuby od Mercedesa, zresztą w 2014 testowali jednego takiego. Rewelacyjny był, karnąłem się nim na linii 103 wtedy.

  • Transuś – 12.05.2016

    Citusie już jeżdżą? Ktoś coś wie? Jakie tablice mają?

  • KDWS – 12.05.2016

    Co ciekawe Citelisy w wersji dla Czech i Słowacji składają w czeskiej fabryce Vysoke Myto skąd przybyły do nas w 2006r. m.in. Karosy, ale citelisy które są w Lubinie to autobusy from "Irisbus France" wyprodukowane w Annonay we Francji

  • Rafał – 12.05.2016

    Ciekawe, czy wpuszczą na zajezdnię, aby zrobić "wizję lokalną", po prostu zobaczyć te Citelisy.

  • Teo – 12.05.2016

    Przy nowych zakupach mogliby uwzględnić Solarisy IValbo Iveco Urbanway. Te ostatnie w Libercu jeżdżą.

  • Ikar – 13.05.2016

    Jeżeli autor tego artykułu, jest profesjonalistą w dziedzinie komunikacji i autobusów, to gratuluję! Pisanie, że zamawiający bez numerów VIN nie mógł sprawdzić czy pojazdy spełniają wymagania SIWZ jest kompletną bzdurą. Czym różni się TEMSA LF 12 z numerem VIN z końcówką np 0288 od takiej z końcówką 5555??? Parametry techniczne pojazdów określa się na podstawie marki i modelu pojazdu a nie jego numeru VIN. W tej paradoksalnej sytuacji można dojśc do wniosku, że zamawiający, którzy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wymagają, posiadania środków finansowych, powinni żądać od wykonawcy podania numerów seryjnych banknotów którymi dysponują!! bo przecież stówa o nr BR2364405 jest inna od tej z numerem AC2589634. Poza tym jak wykonawca nie zna numerów seryjnych banknotów którymi dysponuje, bo bank nie podaje takich informacji w zaświadczeniu, to oznaczać może, że tak naprawdę nimi nie dysponuje, a potencjał w postaci środków finansowych jest nierealny i nierzeczywisty. Czym tak naprawdę różni się od siebie produkowany seryjnie autobus od produkowanego seryjnie banknotu?

  • Dar – 13.05.2016

    @Ikar - widać jak znasz się na zamówieniach publicznych :( A szkoda, bo gdybyś miał do czynienia z przetargami wiedziałbyś, że z uwagi na bardzo rygorystyczne oceny ofert bierze się pod uwagę wszystkie wymagane i wskazywane dane. Rzeczą bezsporną jest, że zamawiający - Powiat - żądał wskazania numeru VIN pojazdu, w przypadku DLA pozostawiono 18 pustych pozycji to już jest samo w sobie podstawą do wykluczenia oferty w tym zakresie.Nie znasz się jak widać także na numerze VIN. Wskazanie modelu produktu jest jedynie wirtualną zabawą. Żądanie numeru VIN w przetargu miało na celu udowodnienie przez oferenta istnienia fizycznie pojazdu który przeznaczony będzie do realizacji zamówienia. Wskazanie modelu autobusu nie jest żadnym dowodem na jego istnienie. Numer VIN jest potwierdzeniem wyprodukowania wozu, na jego podstawie można sprawdzić np. rok produkcji, karosowanie itp. Dopiero dzięki temu można zweryfikować czy wskazywany autobus jest np. z roku 2016 czy może z 2014 a także czy rzeczywiście posiada on (gdyż już istnieje) niską podłogę. Dopiero te dwa czynniki mogą ze sobą korelować. Jeśli nadal tego nie rozumiesz to podam Ci taki przykład - model plus numer vin to tak jak w skrytce bankowej gdzie niezbędne są dwa klucze...Reasumując - zamawiający żądał numeru VIN i w tym celu w załączniku nr 4 stworzono w wykazie specjalną dla tego celu kolumnę, danych tych w kilkunastu pozycjach DLA nie wpisało, z tego powodu wykluczono ofertę.A weryfikacja uwierz mi może nastąpić JEDYNIE przy sprawdzeniu numeru fabrycznego wozu.

  • Adamus – 13.05.2016

    @Ikar A jak Ty sobie wyobrażasz weryfikację szczegółową istnienia wozu bez VIN-u ? Podam ci przykład mam np. pod blokiem 50 Solarisów Urbino IV i co ? wiesz czy któryś wóz jest fizycznie? czy istnieje? Znasz liczbę wymaganą miejsc siedzących? - znasz model nie masz pewności że podaję ci jakąś informację pewną - podałem ci wirtualny przykład nieistniejący czy rzeczywiście takie autobusy istnieją? Może są pytanie czy faktycznie?

  • DLUmiłośnik – 13.05.2016

    No to Ikar si wiedzą wykazał... hehe Przecież bez VIN-u auta nie ma jest katalog ;) haha

  • Waras – 13.05.2016

    To w końcu przybyły nam jakieś autobusy na bazie w ostatnim czasie poza Setrami czy nie?A Ikar to niech spróbuje sobie zarejestrować samochód bez VIN-u podając w okienku tylko model to się dowie po co jest potrzebny.

  • Ikar – 13.05.2016

    Widzę, że cała komisja przetargowa się zebrała. Jak jest słusznie napisane w artykule zamiast winu wpisano "FABRYCZNIE NOWY" i rok produkcji 2016, to więcej niż zostawienie pustego miejsca. Widzę, że Dar ma wiedzę, że zamawiający dysponuje systemem weryfikacji VIN wszystkich producentów pojazdów. Przed zarejestrowaniem autobusu w Polsce nie będzie on widoczny w prostych i ogólnodostępnych bazach. Stojący na placu w fabryce autobus z nr VIN, nie będzie widoczny w żadnych systemach, poza systemem producenta, a do tego systemu zamawiający na pewno nie ma dostępu. Adamus, jak byś mi powiedział, że masz pod blokiem 50 solarisów to oczywiście nie uwierzę, jednak jak pokarzesz mi dokument wystawiony przez Solaris, że dostarczy Ci te pojazdy, które określiłeś jako fabrycznie nowe, nie mam żadnych podstaw aby Ci nie wierzyć. Dar, zamawiający poza wykazem powinien bazować na oświadczeniu producenta - dystrybutora, zapewniającym o dostarczeniu pojazdu fabrycznie nowego, więc po co weryfikować rok produkcji. Pytanie co jest najpierw VIN czy auto? Nie da się nadać numeru VIN bez auta, więc najpierw jest auto któremu można nadać numer VIN. Zamawiający żądał, aby wykonawca dysponował 50 pojazdami, a nie 50 numerami VIN. Numery VIN nie mają żadnego znaczenia w przypadku pojazdów produkowanych seryjnie.

  • beneko – 13.05.2016

    @Ikar zamawiający żądał DYSPONOWANIA pojazdem, skoro nie ma numeru VIN pojazdem nikt nie dysponuje więc fizycznie nie istnieje....

  • Ikar – 13.05.2016

    Z tego co widzę w specyfikacji, jest zapis: "... dysponuje lub BĘDZIE DYSPONOWAŁ, w tym celu przedstawi pisemne zobowiązanie podmiotu...."

  • Rafał – 13.05.2016

    Może poczekajmy na uzasadnienie wyroku KIO, wtedy można jakoś merytorycznie podyskutować.

  • Rafał – 13.05.2016

    Dolnośląskie Linie Autobusowe wniosły do KIO o skierowanie ich odwołania do Sądu Okręgowego z zabezpieczeniem braku możliwości podpisania umowy Powiatu z PKS Lubin.Dyrektor finansowy DLA zapewnił, że będą walczyć o obsługę Powiatowych Przewozów

  • Ikar – 13.05.2016

    no to teraz będzie jazda, tak czy inaczej Solarisów nikt do Lubina nie odważy się sprowadzić... żeby chociaż tabor DLA był spoko to jeszcze, swoją drogą @Rafał co ty tak kibicujesz DLA? hehe ;)ech no to na razie znak zapytania nad naszymi Man'ami, Iveco, Neoplanami itd., Ciasne temsy które mają miejsce raptem na jeden wózek i wąskie przejścia plus MAZy? Chyba, że lubisz egzotykę na ulicach.No a tak do rzeczy zobaczymy co powie Sąd, szkkoda, tylko że ten upór DLA spowoduje przesunięcie całych inwestycji w czasie, bo tablic nowych przystankowych czy ekranów LCD w autobusach chyba w listopadzie nie zobaczymy... :( Szkoda, że Wi-fi nie oferował nikt w autobusach, albo że nikt nie odważył się na lepszy tabor, Solarisa, VDL'a, czy Iveco Urbanway

  • Adaś – 13.05.2016

    Citusie 3 nowe są ale się przemalowują jak na razie ;)

  • Adaś – 13.05.2016

    PS "nowe" chciałem dodać bo one z 2007 chyba

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....