Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Debiut miejskich autobusów w Ustce. PKS Słupsk!

infobus
12.07.2018 09:29
0 Komentarzy

12 lipca Ustka uruchomiła pilotażowy program komunikacji. To dwie trasy, z których bezpłatnie mogą korzystać m.in. mieszkańcy, osoby niepełnosprawne czy turyści, którzy majądowód uiszczenia opłaty uzdrowiskowej

Zgodnie z pilotażowym programem komunikacji miejskiej wUstce od czwartku po mieście w godz. 6-20 kursują dwa autobusy na dwóchtrasach. Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie internetowej Ustki,w magistracie, w centrum informacji turystycznej, domu kultury, bibliotece iprzychodniach lekarskich. W pierwszy kurs wybrali się burmistrz Jacek Graczyk,wicestarosta słupski Rafał Konon i prezes PKS Słupsk Anna Dadel.

-„Zachęcamy mieszkańców i przebywających w Ustce turystów dokorzystania z tej możliwości poruszania się po mieście. Od zainteresowaniapasażerów uzależnione jest dalsze funkcjonowanie komunikacji – informuje UM w Ustce.

Jak poinformowało miasto w oficjalnym komunikacie, przejazdysą bezpłatne dla mieszkańców Ustki. Dokumentem potwierdzającym to uprawnieniejest dowód osobisty z wpisanym adresem zameldowania lub bilet wydawany w BiurzeEwidencji Ludności w Urzędzie Miasta w Ustce w godzinach pracy magistratu. Wprzypadku dzieci wystarczy oświadczenie ustne rodzica, posiadającegouprawnienie, lub legitymacja szkolna.

Bezpłatnie z komunikacji miejskiej mogą także korzystaćosoby niepełnosprawne, okazujące się aktualną legitymacją lub zaświadczeniem oniepełnosprawności, oraz turyści, którzy mają dowód uiszczenia opłatyuzdrowiskowej.

Koszt biletu dla pozostałych pasażerów wynosi 2 zł. Autobusybędą kursować do 26 września. Jeśli program pilotażowy się sprawdzi, miasto niewyklucza „możliwości jego dalszego funkcjonowania”.

Za ponad 219 tys. zł obsługą obu linii komunikacji miejskiejw Ustce zajmuje się słupski PKS, wybrany w przetargu.

Rozkład jazdy dostępny jest TUTAJ

Węzeł w Ustce

To nie koniec dobrych informacji z pomorskiego miasta. Wśrodę, 11 lipca 2018 roku, marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Strukoraz burmistrz Ustki Jacek Graczyk podpisali umowę na dofinansowanie projektupod nazwą „Budowa transportowego węzła integracyjnego w Ustce”.

Dzięki zawartej umowie w ciągu dwóch lat w Ustce powstanienowoczesny, efektywnie funkcjonujący węzeł transportowy zintegrowany zkomunikacją kolejową, autobusową, rowerową i pieszą. W pierwszym etapie pracwyremontowany zostanie budynek dworca, który stanie się kolejną perełkąarchitektoniczną w Ustce. Zagospodarowany zostanie również teren wokół, wraz zprzebudową ulicy Portowej, z przebiciem do Bulwaru Portowego. Powstanie nowydworzec autobusowy, parkingi dla samochodów oraz rowerów wraz z wiatami.

Całkowite koszty projektu:23 216 038,15 zł

Kwota dofinansowania:15 903 007,91 zł (stanowi to 85% kosztów kwalifikowanych inwestycji)

Zakres projektu obejmuje:

1) Budowę pętli autobusowej z zadaszonymi peronami orazstanowiskami dla autobusów z ciągami komunikacyjnymi w obrębie dworcaautobusowego i kolejowego, w tym budowy drogi doprowadzającej do węzła (dojazddo ul. Portowej i drogi na pętli), miejsc parkingowych dla autobusów (5 szt.),ciągów pieszych i rowerowych, parkingów dla samochodów osobowych park&ride– 23 szt., budowę parkingu rowerowego bike&ride z wiatami (40 rowerów),systemu informacji pasażerskiej, postoju taxi.

2) Budowę budynku dworca autobusowego z poczekalniami ikasami biletowymi

3) Remont i przebudowę budynku dworca PKP wraz zzagospodarowaniem terenu wokół dworca.

4) Budowę ciągów komunikacyjnych wraz z infrastrukturątowarzyszącą: północnego odcinka ul. Portowej – od dworca autobusowego doskrzyżowania z ul. Marynarki Polskiej, przebudowę dojazdu do Bulwaru Portowego,budowę parkingów dla samochodów osobowych park&ride -218 szt., budowęścieżek rowerowych i parkingu bike&ride – 30 miejsc, małej architektury,budowę systemu kontroli i zarządzania miejscami parkingowymi.

5) Realizację kampanii informacyjno-edukacyjnej promującejkorzystanie z transportu zbiorowego.

Komentarze