Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dębica z kompletem Autosanów. Kolejne na jesieni

infobus
14.06.2019 13:00
0 Komentarzy

Dębica ma już komplet Autosanów z ubiegłorocznego zamówienia. To łącznie osiem autobusów- trzy SanCity 10LF i pięć 12LF. To jednak nie koniec. W listopadzie na podstawie kwietniowej umowy Autosan przekaże miastu jeszcze dwie sztuki tych ostatnich.

Mamy więc finał realizacji umowy zawartej między Dębicą a producentem „bocianów” 16 lutego 2018 r. Zamówienie opiewało na dostawę łącznie ośmiu całkowicie niskopodłogowych autobusów z silnikami diesla Euro 6. Do 25 października 2018 r. w Dębicy miało się pojawić pięć SanCity 12LF i trzy „dziesiątki”. Kontrakt opiewał na na 9 666 570 PLN brutto. A to cało średnią cenę za „bociana” w wysokości 982 375 PLN netto. Producent z Sanoka dostanie jednak znacznie mniej.

Autosan jednak wielomiesięczne opóźnienie w realizacji tego zlecenia. W konsekwencji dostawy rozpoczęły się dopiero pod koniec maja. Kontrakt został jednak zamknięty. Miejska Komunikacja Samochodowa ma już bowiem wszystkie osiem „bocianów”, które dla niej zamówiło miasto w ubiegłym roku.

Każdy z dębickich SanCity 12LF umożliwia podróż 106 pasażerom, w tym 26 na miejscach siedzących. Dziewięć foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Z kolej każda z trzech „dziesiątek” zabiera na pokład 98 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi jest dostępny pięć foteli. Każdy dębicki SanCity posiada siedzenia Ster NewCity. Bardzo ciekawie prezentuje się wnętrze, które jest utrzymane w przeważającej mierze w odcieniach szarości. Ładnie podkreśla to nowa dębicka tapicerka oraz chromowane poręcze.

Szczegóły wyposażenia
Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych autobusów jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwi firmy Rawag z Rawicza z napędami BODE. Na życzenie miasta producent zamontował zewnętrzne oświetlenie progów wejściowych.

Pora zajrzeć w serce autobusów. A tutaj standardowy komplet Autosana. Zastosowano silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to najprawdopodobniej zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80.

Autosany są wyposażone w klimatyzację, co powinno poprawić komfort podróży, szczególnie w okresie letnim i zimowym. Przestrzeń pasażerska jest chłodzona za pomocą agregatu Spheros Aerosphere o mocy 25 kW. Naturalną wentylację zapewniają okna przesuwne , wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy.

System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G. Są więc zewnętrzne tablice diodowe, wewnętrzny monitory- na pewne jeden ETM-38 (tzw. „e-korale”) oraz LED typu ETL416120 lub LCD ETM-23, system GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Jeszcze nie wiemy jaki autokomputer steruje całością.

„Miejski” 2018 r. wreszcie rozliczony
Dębica to ostatnich z kontraktów, które Autosan miał zakończyć w ubiegłym roku. Teraz praktycznie wyszedł „na czysto”. Dosyć blado prezentują się kolejne miejskie dostawy producenta z Sanoka.

Po wakacjach Autosan ma dostarczyć łącznie 17 sztuk SanCity 12LF. Na pierwszy rzut ma pójść 15 autobusów dla zrzeszającego kilka gmin spod Rzeszowa Związku Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa. O tym kontrakcie opiewającym na nieco ponad 16,14 mln PLN brutto pisaliśmy tutaj. Kolejne dwie „dwunastki” trafią do Dębicy. Będą one kosztowały miasto niespełna 2,5 mln PLN brutto.

Komentarze