TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dębica odbiera Autosany z rekuperacją
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.09.2019 13:00:20
Dębica odbiera Autosany z rekuperacją; fot. Mariusz Szewczyk - Burmistrz Miasta Dębica

Pod koniec sierpnia do Dębicy trafiły dwa kolejne autobusy miejskie Autosan Sanciy 12 LF. W porównaniu z poprzednią transzą te różnią się tym, że posiadają rekuperację. Warto tego kontraktu to niespełna 2,5 mln PLN brutto.

Na początku warto podkreślić, że to kolejna dostawa, którą Autosan zamyka przed czasem (podobnie było z 15. egzemplarzami M12LF dla ZG PKS Rzeszów). Planowo dwa 12-metrowe bociany miały trafić do podkarpackiego miasta w listopadzie. A mamy wrzesień.

Tym samym flota Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Dębicy liczy już 10 nowych autobusów marki Autosan, w tym:

  • 3 szt. SanCity 10LF

  • 7 szt. SanCity 12LF

Każdy z dębickich SanCity 12LF umożliwia podróż 106 pasażerom, w tym 26 na miejscach siedzących. Dziewięć foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Z kolej każda z trzech "dziesiątek" zabiera na pokład 98 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi jest dostępny pięć foteli. Każdy dębicki SanCity posiada siedzenia Ster NewCity. Bardzo ciekawie prezentuje się wnętrze, które jest utrzymane w przeważającej mierze w odcieniach szarości. Ładnie podkreśla to nowa dębicka tapicerka oraz chromowane poręcze.

Szczegóły wyposażenia

Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych autobusów jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwi firmy Rawag z Rawicza z napędami BODE. Na życzenie miasta producent zamontował zewnętrzne oświetlenie progów wejściowych.

Pora zajrzeć w serce autobusów. A tutaj standardowy komplet Autosana. Zastosowano silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to najprawdopodobniej zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80.

Nowością w dwóch ostatnich dębickich "bocianach" jest układ hamowania rekuperacyjnego. To pierwsze autobusy z fabryki w Sanoku - poza Siedlcami - w których fabrycznie zastosowano to rozwiązanie. Dzięki temu zużycie paliwa powinno spaść o ok. 5%.

Coś dla pasażerów

Autosany są wyposażone w klimatyzację, co powinno poprawić komfort podróży, szczególnie w okresie letnim i zimowym. Przestrzeń pasażerska jest chłodzona za pomocą agregatu Aerosphere o mocy 25 kW, który dostarczyła firma Webasto. Naturalną wentylację zapewniają okna przesuwne , wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy.

System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G. Są więc zewnętrzne tablice diodowe, wewnętrzny monitory- na pewne jeden ETM-38 (tzw. "e-korale") oraz LED typu ETL416120 lub LCD ETM-23, system GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Jeszcze nie wiemy jaki autokomputer steruje całością.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MKS Dębica
Autosan
  • Kazimierz Jasinski – 13.09.2019

    TransInfo to nie pierwsze autosany Sancity z fabryczną rekuperacją.

  • Daniel Białek – 13.09.2019

    ❤️

  • Tomek Tomek – 13.09.2019

    5 dwunastek i 5 dziesiątek, nie jak w tekście że 7 dwunastek.

  • Maciej Bizoń – 13.09.2019

    I wszystkie 10 mają rekuperację ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....