TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Daimler Buses podsumowuje rok 2017 [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.03.2018 14:41:59
Daimler Buses podsumowuje rok 2017

5 marca niemiecki koncern pokazał po raz pierwszy autobus elektryczny Mercedes-Benz Citaro, który zadebiutuje na IAA 2018, a przy akcji podsumował zeszły rok. Jest też zmiana personalna.

W 2017 r. Daimler Buses sprzedał 28 700 autobusów i podwozi autobusowych na całym świecie (w 2016: 26 200). Dywizja autobusowa Daimler obroniła pozycję lidera na najważniejszych rynkach: UE30 (Unia Europejska, Szwajcaria, Norwegia), Brazylia, Argentyna i Meksyk. Przychody koncernu wzrosły o 4 procent do 4,4 miliarda euro. EBIT działu wyniósł 243 miliony euro i był na wysokim poziomie z roku ubiegłego (2016: 249 milionów euro).

-"Rok 2017 zakończył się dla nas sukcesem, a rok 2018 będzie dla nas także wyjątkowy. Otwieramy nową erę transportu publicznego dzięki bezemisyjnemu autobusowi Mercedes-Benz Citaro. Jesteśmy optymistami i oczekujemy, że sprzedaż jednostkowa i przychód będą tym roku znacznie wyższe niż w 2017 roku" - powiedział Hartmut Schick, szef Daimler Buses i dyrektor naczelny EvoBus GmbH.

Pierwszy z elektrobusów zostanie dostarczony do klienta pod koniec 2018 r. Będzie to firma Rhein-Neckar-Verkehr GmbH, która zajmująca się transportem publicznym w regionie metropolitalnym Ren-Neckar. Tym samym produkcja seryjna Mercedes-Benz Citaro z całkowicie elektrycznym napędem rozpocznie się w Mannheim pod koniec 2018 roku. Według testu SORT2, e-Citaro wyposażony w pełny zestaw akumulatorów osiąga latem zasięg 150 kilometrów. Oznacza to, że niektóre linie autobusowe mogły już być obsługiwane przez autobus elektryczny bez doładowań.

Poniżej film z testu Citaro w warunkach zimowych:


Szerszy program

Elektryczny Citaro jest częścią ogólnego systemu "eMobility" Daimler Buses. Przed zakupem autobusu klientom pomagają doradcy - tzw. E-consulting, którzy analizują sytuację klienta, a następnie program symulacyjny oblicza zużycie energii elektrycznej dla przyszłych autobusów elektrycznych. Konsultacje te dostarczają precyzyjnych zaleceń i obliczeń zużycia energii, wymaganej infrastruktury ładowania, zalecanej mocy zasilania i zaleceń dotyczących zarządzania opłatami. W przyszłości specjalna usługa e-mobilności marki Omniplus będzie dostępna dla serwisu, konserwacji i napraw.

-"Aktualnie ciężko pracujemy nie tylko nad w pełni elektrycznym autobusem miejskim, ale także częściowo zautomatyzowaną jazdą w autobusach Daimler "- dodał Hartmut Schick. - "Dlatego do 2020 roku zainwestujemy około 200 milionów euro w realizację strategii CASE, aby kształtować przyszłość mobilności i zaoferować rozwiązania pozwalające pasażerom podróżować bezpiecznie, elastycznie i bez emisji."

W Daimler CASE oznacza przyszłe obszary łączności (Connected), automatyczną jazdę (Autonomous), elastyczne wykorzystanie (Shared & Services) i napęd elektryczny (Electric).

Nowości produktowe 2017

Daimler nie tylko myśli o przyszłości, ale także rozwija gamę swoich dotychczasowych produktów: w 2017 roku wprowadzono nowy model Mercedes-Benz Citaro Hybrid, gdzie napęd hybrydowy jest dostępny dla wielu wariantów, w tym również dla Citaro NGT. Kolejnym ważnym krokiem była premiera autokaru Mercedes-Benz Tourismo. Nowe systemy pomocy i bezpieczeństwa, takie jak Active Brake Assist 4 (ABA4) z rozpoznawaniem pieszych, czynią Tourismo jeszcze bezpieczniejszym. Zoptymalizowane parametry aerodynamiczne i udoskonalone nadwozie zmniejszają zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem.

Z kolei najważniejszym nowym produktem 2017 marki Setra był piętrowy autobus S 531 DT. Ze względu na udoskonaloną aerodynamikę zużywa znacznie mniej paliwa niż jego poprzednik. Ponadto wyposażony jest w system hamowania awaryjnego z rozpoznaniem przeszkody i pieszego jako wyposażenie standardowe. Kolejna światowa premiera autobusów dostępna jest opcjonalnie: Sideguard Assist dla martwego pola kierowcy. Wykorzystuje on czujniki radarowe do monitorowania pasa ruchu po prawej stronie na całej długości autobusu i zapewnia ostrzeżenie podczas skręcania jakichkolwiek pieszych, rowerzystów lub stacjonarnych przeszkód w linii skrętu autobusu.

Nowe rynki

Daimler Buses chce być obiecany na nowych rynkach. Jednym z przykładów jest Afryka. W Kenii Mercedes-Benz oferuje dwa nowe modele autobusów, montowane we współpracy z lokalnym dystrybutorem DT Dobie Kenya w Nairobi na tamtejszy rynek. Autobus miejski Mercedes-Benz 917 jest przeznaczony do użytku miejskiego i szkolnego, a Mercedes-Benz 1730 został zaprojektowany na duże odległości. W obu tych produktach Daimler Buses czerpie korzyści z globalnej produkcji i oparł te konstrukcje na ciężarówkowych podwoziach z zakładów Daimler w Chennai (Indie) i Sao Bernardo do Campo (Brazylia). Oba udowodniły swoje zalety w trudnych warunkach.

Daimler rozwija swoją działalność autobusową również w Azji Wschodniej i w 2018 r. rozpocznie sprzedaż autobusów Mercedes-Benz na Tajwanie. Podwozia są dostosowane do lokalnych wymagań i pochodzą z fabryki Mercedes-Benz w Sao Bernardo do Campo (Brazylia). Lokalny partner MFTB Taiwan Company Ltd. - spółka joint venture między filią Daimler, FUSO i tajwańską grupą Shung Ye - buduje na nich kompletne pojazdy. MFTB Taiwan Company Ltd. dotychczas sprzedawała wyłącznie autobusy FUSO, teraz autobusy Mercedes-Benz uzupełniają jej portfolio w segmencie premium. Wejście na rynek Tajwanu jest ważnym krokiem w kontekście globalnej strategii rozwoju Daimler Buses. Przy wolumenie na poziomie około 3000 jednostek powyżej ośmiu ton, rynek autobusów na Tajwanie jest porównywalny z rynkami europejskimi, takimi jak Hiszpania czy Włochy.

Z kolei w Ameryce Północnej Daimler Buses - od stycznia 2018 roku - ma nowego przedstawiciela Setry. To firma REV Coach LLC, która będzie oferować autokary w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Z kolei od lipca 2018 r. REV Coach przejmie również obsługę posprzedażną autobusów Setra. W kontekście strategicznego partnerstwa, Daimler Buses i REV Coach również zgodzili się zbadać dalsze możliwości na rynku północnoamerykańskim. Grupa REV jest wiodącym producentem i dystrybutorem pojazdów specjalnych w Stanach Zjednoczonych.

Zmiana personalna

I na koniec notka personalna z samego szczytu Daimler Buses. Od 1 kwietnia 2018 r. to Till Oberwörder (47) będzie nowym szefem autobusów Daimler i dyrektorem naczelnym EvoBus GmbH. Jego poprzednik - Hartmut Schick (56) przejmie odpowiedzialność za Daimler Trucks Asia w tym samym czasie. Kto z kolei przejmie miejsce Oberwördera na stanowisku szefa sprzedaży Mercedes‑Benz Trucks - jeszcze nie wiadomo.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes-Benz
elektrobus
personalia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....