TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czym MPK Łódź zastąpi Jelcze Vero? Sprawdzamy SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.03.2018 15:00:43
fot. Robert Chojnicki, phototrans.pl

Pod koniec lutego Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi ogłosiło przetarg na dostawę 24 autobusów klasy MINI. Jako opcję przewoźnik zastrzegł sobie możliwość zamówienia kolejnych 18 pojazdów. Sprawdzamy więc czego spółka oczekuje od następcy Jelczy Vero.

Warunki formalne nowego postępowania omówiliśmy tutaj. Autobusy mogą zostać przekazane MPK w ciągu maksymalnie 26 tygodni od podpisania umowy. Z kolei na złożenie zamówienia w ramach prawa opcji na zakup dodatkowych pojazdów łódzki przewoźnik ma czas do końca tego roku. Nie wiadomo na razie ile spółka chce przeznaczyć na nowe minibusy.

Wybór najlepszej oferty 

Łódzki przewoźnik wyboru najlepszej propozycji dokonają w oparciu o trzy kryteria. Cena to maksymalnie 80%. Do 10% punktów można wywalczyć w ocenie technicznej, która nie jest skomplikowana. MPK premiuje w niej:

  • Autobusy z silnikami, które osiągają min. 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego – 2,5 pkt
  • 11 i więcej foteli dostępnych z niskiej podłogi – 2 pkt
  • Zastosowanie foteli pasażerskich z powłoką antybakteryjną – 1 pkt
  • Udzielenie gwarancji całopojazdowej na okres 60 miesięcy na każdy autobus – 1,5 pkt
  • Udzielenie gwarancji na trwałość nadwozia i podwozia na 84 miesiące – 1,5 pkt
  • Udzielenie gwarancji na trwałość powłok lakierniczych na 84 miesiące – 1,5 pkt

Pozostałe 10% MPK przeznaczyło na ocenę charakterystyki ekologicznej oferowanych autobusów. Przewoźnik weźmie pod uwagę w tym kryterium emisję zanieczyszczeń oraz zakładane zużycie energii. Wszystko ma zostać obliczone w oparciu o dane z testu SORT2.

Jakie minibusy?

Łódzkie MPK celuje konstrukcje z nadwoziami o długości 8 – 8,5 m i szerokości 2,2 – 2,45 m. Umożliwią podroż przynajmniej 50 pasażerom, w tym min. 18 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia, przy czym chociaż jedno powinno mieć prześwit min. 1100 mm. To właśnie w nim ma być zamontowana przynajmniej jedna para dwuskrzydłowych i otwieranych do środka drzwi.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muszą to być jednostki o pojemności co najmniej 4 l, nie słabsze niż 125 kW i osiągające min. 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przełożenia mają być dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. Ponadto MPK preferuje skrzynie, które będą posiadały zwalniacz hydrauliczny uruchamiany pedałem hamulca.

Autobusy będą klimatyzowane i monitorowane. Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez przesuwne okna. System informacji pasażerskiej będzie się składach z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych, dwóch wewnętrznych tablic (w tym jedna LCD 38"- tzw. "e-koraliki") oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji automat do sprzedaży biletów a także pokładowe porty USB.

Typujemy…

Widać, że łódzkie MPK celuje w minibusy, które będą miały jak największy udział niskiej podłogi. To zawęża grono potencjalnych oferentów. Ciężko więc w sposób jednoznaczny wskazać faworyta tego postępowania. Nie mniej jest całkiem realne, że możemy być świadkami pewnych niespodzianek. Może temu sprzyjać duża waga kryterium cenowego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Łódź
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....