TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czy będzie taniej? Nowy przetarg ZKM Gdynia na linie w Rumi i Redzie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.09.2018 16:00:21
fot. rumia.eu

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni jeszcze raz szuka operatora linii autobusowych 84 i 87. Kontrakt będzie nieco krótszy. Zmieniono także kryteria oceny ofert. Czy dzięki temu będzie taniej?

Przypomnijmy, że linie 84 i 87 gdyński ZKM organizuje w porozumieniu z Redą i Rumią. Pierwszy przetarg na ich obsługę na nowych zasadach ogłoszono w sierpniu. Został on jednak unieważniony z powodu zbyt drogich ofert. Urzędnicy z ZKM szacowali, że znajdą operatora, który obsłuży pakiet za maksymalnie 5,32 zł/wzkm netto. Tymczasem najtańsza oferta opiewała na 6,36 zł/wzkm.

Wczoraj, 18 września został ogłoszony nowy przetarg. Kontrakt na obsługę tych połączeń będzie obowiązywał od 1 grudnia 2018 r. do końca grudnia 2020 r. W tym okresie ma zostać wykonana praca eksploatacyjna w wymiarze 330 998 wzkm. ZKM zastrzegł sobie możliwość zwiększenia tego wolumenu. Urzędnicy dali sobie prawo udzielenia zamówienia uzupełniającego o wartości nie przekraczającej 20% kontraktu podstawowego.

Dalej jest możliwość ograniczenia zakresu umowy. W SIWZ przewidziano, że zamówienie może ulec zmianie w zakresie obsługi linii 87. Koniec może nastąpić przed dniem 31 grudnia 2020 r., ale jednocześnie nie wcześniej niż w dniu 30 czerwca 2020 r., jeżeli w związku z oddaniem do użytku węzła integracyjnego "Rumia Janowo" Gmina Miasta Rumi podejmie decyzję o likwidacji linii 87 i zastąpieniu jej linią trolejbusową.

Do obsługi tego pakietu potrzebne będą min. 2 autobusy klasy MAXI. Muszą to być konstrukcje wyprodukowane nie wcześniej niż w 2006 roku, z nadwoziami o długości 11,5 – 13,5 m oraz posiadające silniki o mocy min. 240 KM. Każdy z nich musi umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Przynajmniej 25 foteli ma być stałych. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia. Miasto daje operatorowi pewną dowolność w doborze układu drzwi. Może to być układ 1-2-2 lub 2-2-2. Dopuszczono okres przejściowy, w którym ZKM dopuszcza wykorzystanie tymczasowo autobusów o niższym standardzie.

Pora na warunki formalne postępowania. Uległy one nieznacznemu poluzowaniu. Warunek doświadczenia urzędnicy uznają za spełniony, jeśli wykonawca wykaże się w ciągu ostatnich 3 lat realizacją usług przewozowych w komunikacji miejskiej na poziomie nie mniejszym niż 200 000 wzkm. Do kompletu wadium, które w tym postępowaniu wynosi 45 000 PLN.

Termin składania ofert wyznaczono na 25 października. Otrzymane oferty w Gdyni będą oceniać na podstawie już nie trzech, ale dwóch kryteriów. Cena to maksymalnie 60% punktów. Pozostałe 40% punktów można uzyskać za wprowadzenie do ruchu autobusów wyposażonych w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

Najistotniejszą zmianą w nowym przetargu jest odstąpienie od premiowania nowych autobusów. W poprzednim postępowaniu zdecydowały się na taki krok spółki ze śląskiej Grupy Irex. I mimo, że przedstawiły najdroższą ofertę to gdyby ZKM zdecydował się rozstrzygnąć przetarg to wybór padłby na tą propozycję.

W nowym przetargu na to się nie zapowiada. Czy to jednak wystarczy, żeby otrzymać odpowiednio tanie oferty?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZKM Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....