TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czeski elektryczny minibus - SKD Trade Stratos LE 30 E
Jacek Pudło - Opublikowano: 30.06.2012 14:15:30 1 komentarz
Czeski elektryczny minibus - SKD Trade Stratos LE 30 E

Czeska firma SKD Trade, specjalizująca się w produkcji osprzętu elektrycznego do tramwajów, trolejbusów i kolei, zaprezentowała na Czech Raildays 2012 elektryczny minibus bazujący na konstrukcji Iveco Daily czwartej generacji.


Minibus wykonano jako przedniosilnikowy pojazd niskowejściowy. Przedni segment nadwozia pochodzi z samochodu dostawczego Iveco Daily. Połączono go z samonośną zabudową wykonaną przez SKD. Dostęp do wnętrza zapewniają drzwi dwuskrzydłowe o szerokości 1200 mm. Wysokość wejścia wynosi 360 mm. Niska podłoga sięga od przedniej krawędzi drzwi do połowy pojazdu, gdzie podłoga podwyższa się i należy pokonać dwa stopnie. Na podwyższeniu podłogi zabudowano 10 siedzisk pasażerskich Kiel Ideo, zaś w obrębie niskiej podłogi znalazły się 2 fotele stałe i 2 rozkładane. Na pozostałej przestrzeni mieści się na stojąco 14 pasażerów, stąd całkowita pojemność pojazdu to 28 osób. W części niskopodłogowej możliwy jest przewóz wózka inwalidzkiego.


Podłoga pojazdu wykończona jest PVC, a na jej narożach zamontowano ochronne listwy. Poręcze pomalowano na czerwony kolor, a ściany i sufit wyłożono elementami z tworzyw sztucznych i laminatami. Górne sekcje 2 bocznych okien są uchylne.

Cechami geometrycznymi pojazdu są: krótki przedni zwis typowy dla samochodów dostawczych, długi rozstaw osi oraz krótki zwis tylny. Czteropolowy, asynchroniczny silnik elektryczny SKD ATM052SKD001 zabudowano w środkowej części pojazdu. Jest on chłodzony cieczą i posiada moc 84 kW. Znamionowe napięcie zasilania wynosi 340 V, natężenie prądu –111,1 A, a częstotliwość –100 Hz. Maksymalny moment wynosi 570 Nm. System chłodzenia poza silnikiem obejmuje również falownik.


Silnik znajduje się przed tylną osią i połączony jest z przekładnią o zębach ukośnych i stałym przełożeniu 2,368. Napęd z przekładni jest przenoszony poprzez wał kardana na jednostopniową przekładnię osi tylnej o przełożeniu 5,13. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 50 km/h. Zawieszenie tylnej jak i przedniej osi jest pneumatyczne.

Energia elektryczna niezbędna do zasilania pojazdu zgromadzona jest w akumulatorach trakcyjnych zabudowanych w 4 kontenerach, zabudowanych poprzecznie za tylną osią. Akumulatory są 174 celowe, a ich łącznie napięcie wynosi 553,3 V. W cyklu SORT 2 możliwe jest przejechanie maksymalnie 148 km. Ładowanie akumulatorów do 70% pojemności trwa 165 minut.

Stanowisko kierowcy znajduje się na wysokim podwyższeniu i wymaga pokonania jednego stopnia. Fotel kierowcy posiada amortyzację i jest regulowany. Zastosowano kierownicę o średnicy 430 mm. Stanowisko kierowcy jest klimatyzowane, a dodatkowo w lewym oknie zamontowano sekcję przesuwną. Gałka zmiany biegów służy do zmiany trybu pracy, podobnie jak przełącznik DNR w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów.

Prototypowy pojazd jest współczesnym przykładem wykorzystania napędu elektrycznego do zasilania autobusu. Niewielki zasięg ogranicza jednak praktycznie zastosowanie pojazdu. Warto jednak odnotować, iż inicjatywa budowy pojazdów elektrycznych zatacza coraz szersze kręgi. Bardzo powoli pomniejszany jest dystans pomiędzy pojazdami spalinowymi i bateryjnymi elektrycznymi w zakresie ceny i zasięgu na jednym tankowaniu lub ładowaniu.

Tabela 1. Dane techniczne SKD Trade Stratos LE 30 E.

Parametr

Wartość

Długość

6870 mm

Rozstaw osi

4350 mm

Wysokość

2910 mm

Szerokość

2170 mm

Przedni zwis

995 mm

Tylny zwis

1525 mm

Minimalna wysokość wnętrza

1950 mm

Wysokość drzwi

2020 mm

Szerokość drzwi

1200 mm

Minimalny zewnętrzny promień zawracania

7480 mm

Dopuszczalna masa całkowita

7200 kg

Dopuszczalne obciążenie na oś przednią

2500 kg

Dopuszczalne obciążenie na oś tylną

5300 kg

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
SKD Trade
Stratos
Czechy
Iveco
  • Jaruzel – 17.07.2012

    Artykuł zadawalający i potrzebny, ale wkradł się szkopół: "Minibus wykonano jako przedniosilnikowy..." To już chyba bardziej "tylnosilnikowy"! Przecież piszecie, że silnik umieszczono zaraz przed osią tylną? Naprawdę jest to układ międzyosiowy, inaczej zwany centralnym. W autobusach wyróżnia się 3. ramowe układy napędowe: przednio- centralno- i tylnosilnikowe.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....