TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czekając na IV generację Solarisa
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 02.03.2011 18:56:58 44 komentarze
Czekając na IV generację Solarisa

Podczas lutowej konferencji prasowej Solaris Bus &Coach (pisaliśmy o tym wydarzeniu tutaj mieliśmy okazję porozmawiać z Krzysztofem Olszewskim, właścicielem firmy, którego m.in. spytaliśmy o IV generację Urbino oraz prognozy na bieżący rok. Oto co nam powiedział:

InfoBus.pl: W zeszłym roku odnotowaliście bardzo dobry rezultat na polskim rynku –392 sprzedanych autobusów i 15 trolejbusów. Czy jest szansa na pobicie tego wyniku w tym roku?

Krzysztof Olszewski, przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus &Coach: Nie będzie to łatwe. Najlepiej sytuację pokazują aktualne duże przetargi, gdzie nie występujemy w roli faworyta. Naszym najgroźniejszym przeciwnikiem staje się Mercedes, które oferuje autobusy miejskie produkowane w Turcji. Dziwią mnie także specyfikacje przetargowe, gdzie np. dopuszcza się tylko pojazdy posiadające silnik wyprodukowany przez producenta pojazdu. Taki zapis automatycznie zawęża krąg producentów do dwóch i także automatycznie podnosi cenę zakupu. Takie działania nie są chyba korzystne dla polskiego podatnika, który w końcu utrzymuje komunikację miejską w naszym kraju. Wracając do pytania –mimo wszystko mam nadzieję, że uda nam się powtórzyć w Polsce autobusowy wynik z zeszłego roku. Co do dostaw trolejbusów to kontynuacja kontraktu z Gdyni i realizacja zamówienia dla Lublina na pewno przekroczą zeszłoroczny poziom.

InfoBus.pl: Jak w przyszłym roku będzie wyglądał poziom produkcji autobusów Solarisa?

Krzysztof Olszewski, przewodniczący Rady Nadzorczej Solaris Bus &Coach: Nasze prognozy mówią o 1300 szt. w 2011 r. i powiem szczerze –patrząc przed konferencję na złożone zamówienia to nie jest wygórowany poziom.

InfoBus.pl: Jak będzie kształtował się struktura produkcji? Czy będą to liczne, ale i mniejsze zamówienia, czy kilka dużych kontraktów, jak kiedyś dla Aten czy Berlina?

Krzysztof Olszewski: Raczej będą dominowały mniejsze i średnie zamówienia na kilka-, kilkanaście autobusów, co stawia wysoko poprzeczkę przed naszymi służbami produkcyjnymi. Opracować osobną dokumentację dla produkcji tylu zamówień to naprawdę duże wyzwanie dla każdego producenta. W takiej chwili można pomarzyć o produkcji 320 pojazdów dla tego samego przewoźnika wg tej samej specyfikacji. Takich kontraktów na razie jednak nie ma, choć w tym roku startujemy w dużym przetargu w Abu-Dhabi i kto wie? Na naszą korzyść przemawiają doświadczenia z Dubaju, gdzie po wybudowaniu hali serwisowej osiągnęliśmy sprawność techniczną na poziomie powyżej 98%. To doskonały rezultat jak na tę część świata.

InfoBus.pl: Po ambitnych zapowiedziach dotyczących produkcji InterUrbino zeszłoroczny wynik trochę rozczarowuje…

Krzysztof Olszewski: Poziom 22 autobusów nie budzi we mnie wielkiego rozczarowania. Spójrzmy na to co się dzieje na polskim rynku międzymiastowym. Myślę, jednak że czas dla InterUrbino przyjdzie w tym roku.

InfoBus.pl: Na naszym forum pojawiło się sporo zapytań o IV generację Urbino. Kiedy możemy się jej spodziewać?

Krzysztof Olszewski: Oczywiście IV generacja Urbino pojawi się i to niezależnie od ultralekkiej konstrukcji szykowanej pod napęd elektrycznych. Nadal będzie ona dedykowana pod silnik Diesla. Natomiast nie do końca potrafię powiedzieć, kiedy to nastąpi. Z jednej strony część naszych inżynierów jest za jak najszybszym wdrożeniem tego projektu. Natomiast druga grupa chciałaby maksymalnie wydłużyć to zadanie w czasie i wskazuje na korzystny moment przy okazji wybudowania hali lekkich konstrukcji. To całkiem niedługo, gdyż jej otwarcie przewidziane jest na rok 2014. Moglibyśmy skorzystać tutaj z tych doświadczeń i zbudować nowe, zdecydowanie lżejsze Urbino, które z jednej strony miałoby niższe zużycie paliwa, zaś z drugiej byłoby przygotowane pod cięższe silniki Euro 6. Do tej pory nie ruszyła jeszcze produkcja seryjna tych najnowszych jednostek napędowych, dlatego musielibyśmy poczekać na producentów silników. Nie ukrywam, że ta druga koncepcja jest mi bliższa, i wydaje się bardziej logiczna, jako moment powstania IV generacji. Zobaczymy jeszcze.

InfoBus.pl: W zeszłym roku zapowiadaliśmy wielki kontrakt na zakup autobusów hybrydowych, wyposażonych w układy hybrydowe Voith. Do tej pory testowany jest tylko jeden taki egzemplarz…

Krzysztof Olszewski: To prawda. Pierwszy egzemplarz Urbino 18 z równoległym układem Voith DIWAhybrid jest testowany w Bochum, natomiast za nim pójdą kolejne egzemplarze. Spokojnie –u Niemców jak coś zostało zaplanowane to doczeka się realizacji. Dlatego jestem pewien, że ok. 40 takich konstrukcji sprzedamy w najbliższym czasie u naszych zachodnich sąsiadów.

InfoBus.pl: W zeszłym roku Waszym eksportowym znakiem rozpoznawczym były gazowe autobusy niskowejściowe na rynek skandynawski. Czy autobusy CNG będą miały jeszcze swoje 5 minut w Europie?

Krzysztof Olszewski: To wszystko zależy od decyzji politycznych i długofalowej prognozy ceny gazu. Jeżeli taka tendencja, jak aktualnie panuje w Skandynawii rozprzestrzeni się na resztę Europy to będziemy w naprawdę korzystnej sytuacji z naszymi referencjami. Myślę, że przyszłością w tym zakresie jest biogaz, który coraz bardziej podbija gazowy rynek np. w Niemczech. My również chcemy go wykorzystać do ogrzewania naszej fabryki w Bolechowie. To przede wszystkim inwestycja ekologiczna, która może przynieść przy okazji nieznaczne oszczędności. Czyli prawie tak samo jak w autobusach.

InfoBus.pl: Jak aktualnie wygląda praca nad projektem elektrobusu? Ostatnio ogłosiliście serię przetargów na komponenty do tego pojazdu. Jakie były wyniki?

Krzysztof Olszewski: Generalnie przesłane oferty nie spełniły naszych oczekiwań. Nie było tutaj żadnych fajerwerków technicznych. Dlatego rozglądamy się teraz za innymi rozwiązaniami i stąd przytoczony na konferencji przykład oferty firmy Better Place. Dlaczego to nie firma leasingowa ma kupić baterię do elektrobusa, a następnie wyleasingować ją przewoźnikowi? Byliśmy w Izraelu, żeby zobaczyć jak to działa w praktyce i wygląda to zachęcająco.

InfoBus.pl: W osobnym artykule w InfoBusie piszemy o projekcie BHNS dla Paryża. Czy Solaris pracuje jeszcze nad jakimiś innymi rozwiązaniami, którymi zaskoczy pozostałych graczy na autobusowym rynku?

Krzysztof Olszewski: Oczywiście –cały czas staramy się być o krok przed konkurencją. Jeśli jednak mamy czymś zaskoczyć to wolałbym jeszcze nie mówić o szczegółach.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Trollino
wywiad
InterUrbino
  • dobry – 02.03.2011

    Po pierwsze: prezes Olszewski powinien wyciągnąć wnioski z tego, że sprzedaż solarisów W POLSCE spada. Po drugie: w przetargach silniki własnej produkcji są LEPIEJ PUNKTOWANE, a nie WYMAGANE. Po trzecie: punktowanie własnych silników nie zawęża oferentów tylko do liczby dwóch (prezes miał zapewne na myśli MANa i MB), ale jest jeszcze scania i volvo.

  • MB – 02.03.2011

    Po pierwsze: nie prezes, tylko przewodniczący rady nadzorczej. Po drugie: fakt że potencjalnie autobusy z własnym silnikiem mogą dostrczać czterej producenci, nie oznacza, że w pratyce do przetargów trafiają wszystkie te firmy (np. Volvo jest za drogie), tylko dwie (MB i MAN), a to podbija cenę dla odbiorcy. Po trzecie: plan produkcji 1300 pojazdów w 2011 roku pewnie tradycyjnie okaże się trochę zawyżony, ale i ok. 1200 sztuk będzie rekordem. Szczególnie, że obejmie pierwsze seryjne tramwaje Tramino dla Poznania. Powodzenia!!!

  • sphinx – 03.03.2011

    "Dziwią mnie także specyfikacje przetargowe,..." Nie powinny, sami sobie na nie zasłużyliście dostarczając do 4 dużych miast chłam o obniżonej jakości. Obecnie to wykluczanie Solarisa jest działaniem w trosce o podatnika i jego kieszeń bo autobusy mają jeździć, a nie stać w serwisie. Powtórzenie dobrego wyniku sprzedaży na Polskim rynku będzie w tym roku bardzo trudne jak nie niemożliwe i Solaris sam sobie na to zasłużył.

  • MB – 03.03.2011

    Może krytycy Solarisa pokusiliby się o podanie jakichś konkretów na temat ich rzekomej niskiej gotowości technicznej do jazdy. W których miastach Solarisy mają mniejszy wskaźnik gotowości technicznej niż np. Mercedesy-Benzy (zwłaszcza te wyprodukowane w Turcji) czy MANy? A może to tylko "czarna propaganda" wyssana z brudnego palca?

  • – 03.03.2011

    Mnie przez całe lata dziwiły specyfikacje przetargowe ustawiane pod Solarisa. Często w sposób bezczelny.

  • sphinx – 03.03.2011

    Te 4 duże miasta to Szczecin, Lublin, Białystok i Kraków. W każdym z nich na ostatniej partii Solarisów nie zostawiają suchej nitki. W takim Białymstoku są krzywo i luźno zmontowane plastiki, przeciekające dachy, "rozsypujące" się zawieszenie (m.in. wypadające drążki stabilizatorów), problemy z silnikami (m.in. nie chcą się uruchamiać), wariującą elektryką (wariujące kontrolki, kierunkowskazy nie dające się wyłączyć). O żenująco niskim komforcie jazdy, na który narzekają również zwykli pasażerowie (niewygodne siedzenia i strasznie dudniący wydech), nie wspomnę. I to wszystko w pojazdach, które tydzień temu skończyły rok! W Białymstoku zarówno Urbino jak i Conecto są spalone. W obecnie trwającym przetargu szanse mają tylko Citaro i Lion's City.

  • R&G – 03.03.2011

    Czy pan sphinx ma jakiś poważniejszy problem z solarisem? Pracuje w firmie robiącej ... (nie napisze, bo robimy tylko my! reklama itp..) we wszystkich z tych dostaw. cale szczescie do tak dalekiej azji jak bialystok posylany nie bylem, ale za to w krakowie czy szczecinie bywam czesto. I dziwia mnie strasznie te glupoty wypisywane o jakisci - krzywy plastik nie ma nic wspolnego z gotowoscia techniczna! Poza tym ja nic krzywego nie widzialem. Dodatkowo nikt tak pedantycznie nie kladzie wiazek jak solaris (ew MAN) i już zupelnie NIKT nie robi takiego autosetu w instalacji elektryczno-elektronicznej. A poznanskie solki to juz klasa sama dla siebie. W berlinie tez niemieckie wynalazki bija na lopatki.

  • – 03.03.2011

    Jaki test? Na własne oczy widziałem w kilkudniowym wozie jak przyświecają różne kontrolki sygnalizując nieprawidłowości:]

  • zz – 03.03.2011

    sphinx pisze o żenująco niskim komforcie jazdy(niewygodne siedzenia). Trzeba było w specyfikacji przetargowej zażyczyć sobie miękie fotele skórzane, podgrzewane i nie byłoby problemu. Przecież mówimy o autobusach miejskich więc ile czasu zajmuje przeciętna podróż autobusem max 0,5 godz. Chyba że w Białymstoku autobusami jeżdzą tylko "Księżniczki na ziarnku grochu" to nawet siedzienia Recaro będą niewygodne.

  • sphinx – 03.03.2011

    1. Zdziwiłbyś się jak ta "Azja" prezentuje się na tle innych polskich miast. 2. Nie ma nic wspólnego z gotowością techniczną, ale dużo ma z jakością wykończenia i trwałością. 3. Co z tego, że kładą pedantycznie jak elektronika wariuje? Znaczy coś jest nie tak jak trzeba pół pulpitu kierowcy wymontowywać i odsyłać do Bolechowa na naprawę. 4. Może Solaris stosuje podwójne standardy, dla klientów prestiżowych (zagranica, niemal rodzinny Poznań) oddaje pojazdy wypieszczone, a dla (jak to chamsko ująłeś) azji tani szajs o obniżonym standardzie bo przecież w takiej dziurze to i tak będzie skok (nie zważając na to, że ta "azja" w ciągu 5 lat kupi/kupiła 170 autobusów). I to błąd bo tam też są myślący ludzie, a wieść o złej jakości idzie w świat. Na wykluczanie z przetargów Solaris sam sobie zasłużył. PS. W Białymstoku to Solaris jest bity na łopatki (pod względem gotowości) i to nawet przez MAZa...

  • sphinx – 03.03.2011

    @zz, w Białymstoku są też podstawowe wersje Citaro i Lion'sa, jakoś w nich nie ma takich problemów, wyciszenie jest przyzwoite, a siedzenia dość wygodne nawet na 0,5h jazdy. I nie trzeba było do tego dopłacać, w przeciwieństwie do Solarisa.

  • kierowca – 03.03.2011

    przestańcie w ogóle odpowiadać temu sphinxowi - niech sobie pisze sam do siebie. on juz od dłużwszego czasu wypisuje te brednie. ehh specjalista wielki. szkoda gadać.

  • sphinx – 03.03.2011

    Brednie wypisują "wielcy znawcy" z całej Polski wiedzący lepiej jak spisują się dane autobusy na drugim końcu kraju.

  • Jarko – 03.03.2011

    Man pokonał Solarisa w Gorzowie Wlkp.

  • Jarko – 03.03.2011

    http://www.bip.mzk-gorzow.com.pl/przetarg/przetarg20110110/1/rozstrzygniecie.pdf oto wyniki

  • bialy stoczek – 03.03.2011

    Ja tam lubie solarisy:)

  • ramolzezdymbca – 03.03.2011

    Coś mi się wydaje, że sphinx należy do towarzystwa, które jakiś czas temu wmawiało non-stop bezawaryjnie kursującemu po Poznaniu Tramino odpadanie kół z wózków. Jednym słowem sphinx jest kimś, o kim w czasach wojen napoleońskich cesarscy oficyjerowie mówili Pierre Dola z Gadek.

  • R&G – 03.03.2011

    Panie sphinx- ktory (numer taborowy) i kiedy sie niby w Bolechowie pojawil?! Chlopaki z serwisu sa gotowi zrzut z bazy wjazdu na warsztat wysłać.

  • sphinx – 03.03.2011

    Nie należę do żadnego towarzystwa, nic nikomu nie wmawiam, nie pojawił się autobus tylko część pulpitu (SU18 251 z KZK Białystok). Wspomniane KZK ma 11 sztuk i mniej więcej co tydzień jedna pada.

  • ramolzezdymbca – 03.03.2011

    Ciekawe, że tylko w Białymstoku - coś mi to wygląda na syndrom rydwanów ognia, który dotyczy nie samych pojazdów, a poziomu obsługi i eksploatacji.

  • sphinx – 03.03.2011

    Ciekawe dlaczego sypią się tylko Solarisy (np. Citaro od nowości jeżdżą dobrze), poza tym jak napisałem - nie tylko w Białymstoku, nie najlepszą opinię mają też w kilku innych miastach.

  • świerszcz – 04.03.2011

    Po pierwsze gratulacje dla Solarisa, dobry wyrób, ale jak słyszałem były jakieś problemy z cieknącymi silnikami ( wiadomo, że rynek pilski nie jest prorytetem dla producenta DAF) i innnymi usterkami. Po drugie do pracowników Solarisa, którzy tak dzielnie bronią firmy przed sphinxem, panowie kto sieje wiatr ten zbiera burzę, to Wy zaczęliście czarny PR, obmawiając krajową konkurencję m.in. Autosan, to teraz macie. Pamiętajcie nie róbcie niczego co tobienie miłe, prędzej czy później czarna propaganda wraca do właściciela i czujecie jak boli. Walczaczycie bez pardonowo z krajowymi producentami zamiast się skupić na tym co pisze sphinx (gratulacje).Po trzecie Solaris zawsze ustawiał przetargi pod siebie i gratulacje za skuteczność a jakość no cóż, nie da się eliminować krajowych producentów, prowadzić czarny PR ipod ich adresem pilnować jakość produktu.

  • kierowca – 04.03.2011

    buahahah. "Solaris zawsze ustawiał przetargi pod siebie". no normalnie nie wytrzymam. to znaczy że Solaris sam ogłaszał przetargi na autobusy w miastach???? następny wielki znawca. posłuchaj - jak wam się nudzi z sphinxem to skocznie sobie na piwo i tam powciskajcie sobie nawzajem te brednie. Ps. nie mam nic wspólnego s Solarisem ani żadnym innym producentem.

  • tombou – 04.03.2011

    a elektrobus juz przedstawił czeski Sor,nawet juz są testowane, moc silnika 163KM

  • warszawiak – 04.03.2011

    Przykro czyta się jak obrońcy Solarisa nie przyjmują do siebie krytyki. Jakość Solarisów spada na łeb i szyję. W Warszawie jeżdżą różne typy tych autobusów i jest coraz gorzej. U15 po tylu latach eksploatacji są nadal bardzo fajne i to chyba najwygodniejsze Solarisy, które u nas jeżdżą. Pierwsze dwie partie U18 też są ok, ale te z kolejnych partii (najnowszych!) z żółtymi poręczami są tak głośne w przegubie, że nie idzie rozmawiać, a po 10 minutach jazdy nie pamiętam jak się nazywam. Ten sam problem jest w U12 Mobilisu, który o dziwo dostał autobusy w tym samym czasie co MZA, a różnica jest taka jakby były to dwie różne firmy - nie zapomnę niewiarygodnego metalicznego hałasu, który wydobywał się ze skrzyni biegów na każdym przystanku na początku ich eksploatacji. O lejących się silnikach Daf-a można poczytać na stronie www.wawkom.waw.pl. Tam piszą kierowcy z Warszawy, którzy tymi autobusami jeżdżą. W najnowszej partii z przełomu roku występują problemy z elektroniką - mechanicy twierdzą, że tak ma być! O tym pisali nawet w naszych gazetach. Jeżeli takie fakty nie stanowią dla obrońców Solarisa dowodów na coraz gorszą jakość to muszę przyznać, że są bezkrytyczni. Solaris powinien poważnie przemyśleć koncepcję swoich autobusów, bo stojące silniki w U15 to był dobry pomysł, ale ogromna szafa, która jest teraz w U18 to już pomyłka (niewyciszona!). Ponadto nowe Solarisy są źle wyważone - jadąc w przegubie przy silniku człowiek prawie lata w powietrzu - tak nie było w starych U18! Solaris powinien wziąć sobie do serca krytyczne uwagi (prawdziwe - to nie jest czarny PR!), albo zostanie zmarginalizowany i w efekcie za jakiś czas zniknie. A tego naprawdę sobie nie życzę.

  • bemol – 04.03.2011

    Białystok = Bratysława? Podobne problemy techniczne, tylko tabor w słowackiej stolicy cokolwiek starszy.

  • sphinx – 04.03.2011

    @warszawiak, Solaris już jest marginalizowany w kraju, przecież nawet w artykule prezes Olszewski żali się że utrudnia się im starty w przetargach. Potwierdza to przedstawiciel EvoBus Polska w artykule "EvoBus: przed nami dobry rok", cytat: "I co ważne dla nas –nastąpi bardziej równomierne rozłożenie udziałów głównych graczy w tym segmencie. To oznacza m.in. zmniejszenie dotychczasowego ogromnego dystansu dzielącego lidera od pozostałych producentów". Ów lider sam na ten fakt zapracował.

  • dobry – 04.03.2011

    Oprócz MB i MANa coraz częściej wygrywa także scania. Byłoby dobrze, gdyby w IV generacji zastosowano alpinarium z tyłu zamiast szafy

  • Mirek. N – 04.03.2011

    Poznań kocha Solarisy, nie ważne że stale się psują. Na 8 szt 4 zawsze w zajezdni, może tak ma być, nie wiem, może się nie znam.

  • poz – 05.03.2011

    Mieszkam w Poznaniu, najczęściej widzę popsute Many.

  • A23 – 05.03.2011

    poz: a kiedy Poznań kupował ostatnie MANy? Ja ciągle o nowych Soalrisach czytam, a MAN, lub inne marki? Te MAny co jeżdżą kilka lat, to się już raczej zaczęły psuć z racji braku odpowiedniego serwisu, dlatego je ciągle widzisz popsute...

  • serwis – 05.03.2011

    Tak się składa, że jako serwis na centralną i północną Polskę byłem zaledwie kilka razy w "azji" do problemów, z którymi poradziłby sobie początkujący elektromechanik samochodowy.. Nie znam Polaka, który nie narzekałby na polski produkt i nie doszukiwałby się dziury w całym. A tak naprawdę z elektroniką różnie bywa - a jeżdżącą jeszcze w autobusie, gdzie raz dwa zmienia się wilgotność, temperatura i inne warunki, to chyba normalne, prawda? Niech wypowiedzą się serwisanci z MAN z dostawy na Stalową ile czasu tam spędzają?

  • des – 05.03.2011

    Co do tych ustawionych przetargów, to dotąd nie znalazłem uzasadnienia na zapis ograniczający wysokość całkowitą autobusu (łącznie z klimatyzatorem) zawarty w ostatniej specyfikacji przetargowej MZK Piła. Na polskim rynku praktycznie tylko U12 spełniało ten wymóg. Więc nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka, inni przewoźnicy teraz żądają silnika od producenta autobusu.

  • sphinx – 06.03.2011

    @serwis, to nie jest normalne, producenci chyba nie są głupi i wiedzą, że warunki się zmieniają, do nich powinni przystosować swoje pojazdy. W "azji" Lionsy psuły się przez kilka pierwszych tygodni, z usterkami się uporano i od tego czasu (2007r) jeżdżą bez zarzutu. Citaro wstrzeliły się z marszu. Urbino sypią się, wariują (elektronika) i ciekną (dachy) po roku (28 lutego minął) i nic nie zapowiada zmian. Ewidentny problem z jakością.

  • Antysphinx – 07.03.2011

    Zagadka sphinxa - co to za zwierzę, które rano chodzi na kolanach, w południe się kłania każdemu w pas, a wieczorem dostaje kopa w d... i za drzwi Tak właśnie z nami będzie (juz jest), jeśli pozbędziemy sie całego przymysłu. Państwowe poszło do likwidacji, bo złe, bo "komunistyczne" (brednie!) teraz nawet i prywatne "kapitalistyczne" nie podoba się pewnym cwaniaczkom. Można krytykować, ale zaciekłość, pasja, nienawiść z jaką co poniektóre kreatury atakują polski przemysł jest naprawdę zastanawiająca. Bardzo smutne.

  • sphinx – 07.03.2011

    Widzisz, nie znasz mnie więc skończ chamskie wycieczki. W którym miejscu widzisz zaciekłość/pasję/nienawiść w przytaczaniu faktów tj. wyliczaniu usterek w pojazdach? Nie piszę o Solarisie bo jest polski, tylko dlatego, że spada jakość ich produktów. I to jest fakt obiektywny. Pasją wykazują się domorośli obrońcy, którzy nie mając styczności z tematem posiłkują się wycieczkami osobistymi.

  • @sphinx – 08.03.2011

    śfinks, każdy cie tu zna...

  • – 08.03.2011

    bravo Antysphinx!!! ja już nie mam ochoty z tym durniem dyskutować bo on dokładnie takie podejście do sprawy jak napisałeś.

  • zdzisiu – 08.03.2011

    Ja jako kierowca Solarisa 12 z ZKM Gdańsk potwierdzam problemy z jakością.

  • BR232 – 09.03.2011

    Szkoda ze żaden z anty Sphinx-ów nie potrafi przedstawić jakichkolwiek racjonalnych argumentów, tylko zaczepki personalne :D Ale mam z was ubaw dzieciaczki...

  • dobry – 09.03.2011

    To typowe dla tego forum, że kiedy ktoś mówi coś niepopularnego i jeszcze ma czelność mieć rzeczowe argumenty, to jest obrażany i atakowany

  • wyślij :P – 09.03.2011

    Racjonalny argument jest taki, że nie będziemy sami się redukowac do rangi podludzi i taniej siły roboczej w zagranicznej korporacji. Wystarczy? Pytanie retoryczne, bo na pewno nie wystarczy. Wandalizm i destrukcję niektórzy mają we krwi.

  • Solaris – 11.06.2013

    Może i solki nie zawsze mają super jakość, ale są dużo wygodniejsze niż inne autobusy.W citaro chocby jest pelno niepotrzwebnych rurek i jakis wystajacych elementow, w scani z tlu jest strzasznie ciasno, itp

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....