TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Co wydzierżawią Polkowice? Coś na szybko
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.06.2019 12:00:12
fot. ZKM Polkowice

Polkowice powiększają tabor Zakładu Komunikacji Miejskiej. Miasto szuka firmy, od której wydzierżawi, a po trzech latach wykupi trzy nowe autobusy klasy MIDI. Jakie? Z jak najszybszą dostawą. Zaglądamy w szczegóły SIWZ-u.

Polkowice chcą wziąć w trzyletnią dzierżawę trzy nowe autobusy klasy MIDI. To model pozyskiwania taboru, na który miasto stawia już od jakiegoś czasu. Jak widać sprawdził się skoro w kolejnym przetargu jeszcze raz mu zaufano. Dzierżawa ma zasadniczo potrwać trzy lata. Po tym okresie miasto dokona wykupu autobusów. Jako opcję urzędnicy zastrzegli sobie możliwość wcześniejszego skorzystania z tego prawa.

Nowe autobusy mają trafić do Polkowic w ciągu maksymalnie 20 tygodni od podpisania umowy. Preferowane jednak jest skrócenie tego terminu. W momencie przekazania każdy z autobusów nie może mieć większego przebiegu niż 3000 km. Wszystkie pojazdy będą objęte trzyletnią gwarancją całopojazdową, pięcioletnią na trwałość powłok lakierniczych oraz przez 10 lat na trwałość konstrukcji szkieletu i poszyć zewnętrznych.

Wybór najlepszej oferty
Mamy cztery kryteria oceny ofert, które są bardzo proste. Cena to niejako standardowo 60%. 20% można wywalczyć za skrócenie terminu dostawy do maksymalnie czterech tygodni od podpisania umowy. 10% można zdobyć za zaoferowanie autobusów, które mają jak najniższe spalanie w warunkach testu SORT2. W tym jednak miejscu warto zaznaczyć, że miasto odrzuci pojazdy, które będą miały wynik wyższy niż 35 l na 100 km. Ostatnie 10% punktów zostanie przyznane każdemu autobusowi, który zabierze na pokład min. 81 pasażerów.

Jakie autobusy?
Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 9 - 10,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,3 m. Urzędnicy dopuścili do przetargu zarówno pojazdy w pełni niskopodłogowe jak i niskowejściowe. Każdy z nich ma umożliwiać podróż przynajmniej 65 pasażerom, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez co najmniej dwa wejścia. Również i tutaj miasto jest bardzo otwarte i dopuściło szeroki wachlarz możliwości.

Za napęd ma odpowiadać silnik diesla spełniający normę Euro 6 o mocy nie mniejszej niż 180 kW, maksymalnym momencie obrotowym minimum 900 Nm i pojemności w zakresie 5,5 - 12 l. Zostanie on zblokowany z przynajmniej pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Układ jezdny ma się składać z przedniej niezależnej osi oraz mostu portalowego z przełożeniem, które ma być dobrane pod kątem minimalizowania zużycia paliwa.

Jeżeli chodzi o wyposażenie dodatkowe to tutaj będzie dosyć skromnie. Pojazd ma być klimatyzowany urządzeniem o mocy co najmniej 20 kW. Wentylacja naturalna ma być realizowana przez minimum pięć uchylnych lub przesuwnych okien, natomiast wymuszona przez nie mniej niż dwa wentylatory nadmuchowe umieszczone w suficie pojazdu.

System informacji pasażerskiej ma się składać z trzech zewnętrznych tablic diodowych, jednej wewnętrznej oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Przestrzeń pasażerska będzie objęta systemem monitoringu składającym się z sześciu kamer.

Podsumowując...
Premiowanie szybkiej dostawy, nieco wydłużony okres gwarancji całopojazdowej, wyposażenie dosyć ubogie- grono potencjalnych oferentów wyje się mocno ograniczone. Jak widać chęć unifikacji floty jest głównym czynnikiem determinującym polkowickie wymagania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Polkowice
UM
ZKM Polkowice
wynajem
dzierżawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....