TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Co słychać w Kielcach? KIO, sąd, hybrydy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.11.2017 16:01:36 12 komentarzy
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Sprawdzamy co się dzieje wokół kieleckiego przetargu na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych. W ostatnich tygodniach wydarzyło się sporo. Znamy już wyrok Krajowej Izby Odwoławczej przywracający Michalczewskiego do przetargu, wiemy kto będzie go skarżył, a przy okazji wyszedł problem z kieleckim hybrydami. Ale po kolei.

KIO: Michalczewski wykluczony bezprawnie
Znamy już pisemne uzasadnienie do wyroku KIO z 16 października, który nakazał unieważnienie wykluczenia spółki Michalczewski i dokonanie ponownej oceny ofert kieleckiemu ZTM. Nie będziemy go komentować, gdyż najlepiej oddać głos Izbie. Przedstawiamy najbardziej interesujące fragmenty orzeczenia.

Stanowisko KIO w kwestii zarzutu ZTM jakoby Michalczewski nie był w stanie przygotować na wskazanej w ofercie nieruchomości jako swoją kielecką bazę w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy:

"Zdaniem Izby, w analizowanym stanie faktycznym wymaganie rozpoczęcia świadczenia usług w terminie 5 miesięcy należy ocenić wyłącznie jako wymaganie o charakterze przedmiotowym dotyczące zdarzenia przyszłego, którego zaistnienie ma nastąpić dopiero po podpisaniu umowy. Oznacza to tyle, ze niespełnienie tego wymagania tj. niedochowanie 5 miesięcznego terminu na rozpoczęcie świadczenia usług, może rodzic negatywne skutki dla wykonawcy wynikające wyłącznie z postanowień projektu umowy typu kary umowne za nienależyte świadczenie usług czy tez odstąpienie od umowy."

Natomiast w kwestii pism prezydenta o terminach rozpatrzenia pozwoleń na budowę infrastruktury, którą Michalczewski dopiero będzie musiał stworzyć podsumowała następująco:

"Izba zwróciła uwagę na fakt, ze Miasto Kielce jest jednym z udziałowców w spółce Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji sp. z o.o. (…) Mając na uwadze powyższe, Izba oceniła, ze powoływane przez Zamawiającego dowody, pochodzące do organu wydającego decyzje administracyjne, którzy jednocześnie reprezentuje Miasto Kielce – udziałowca spółki, nie są dowodami o charakterze obiektywnym i wiarygodnym i mogę być ocenione przez Izbę jedynie jako stanowisko strony, zainteresowanej konkretnym rozstrzygnięciem sporu. Podobnie, dowód w postaci opinii biegłego, powołanego przez Zamawiającego ma jedynie charakter opinii prywatnej, sporządzonej na zlecenie strony sporu."

KIO odniosła się także do tego, jakoby ZTM w SIWZ wymagał zbudowania na zajezdni myjni mechanicznej:

"Podkreślić także należy, ze zarówno w treści warunku udziału w postępowaniu, który stał się podstawą wykluczenia z udziału w postępowaniu (…) brak było jakichkolwiek precyzyjnych wymagań do rodzaju myjni, jaką należy zastosować przy świadczeniu usług, jak również częstotliwości mycia autobusów. Z tego względu, zupełnie nieuzasadnione jest twierdzenie Zamawiającego, ze treść tych postanowień formułowała wymagania co do konieczności zastosowania myjni automatycznej. Wymagania określone w SIWZ w zakresie myjni są dość ogólne, jedynym wymaganiem w tym zakresie było zapewnienie "myjni umożliwiającej codzienne mycie autobusów".

MPK idzie do sądu, a ZTM?
Wiadomo już, że od wyroku KIO do Sądu Okręgowego w Kielcach zostanie złożona przynajmniej jedna skarga. Z tego środka zaskarżenia skorzysta Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji.

- "Przed rozprawą w Warszawie mówiłam, że niezależnie od decyzji KIO, któraś ze stron będzie się odwoływała. Trafiło niestety na nas. Chcemy, żeby ponownie rozpatrzono sprawę" - powiedziała Elżbieta Śreniawska, prezes MPK na Radiu Kielce.

Nie wiadomo natomiast czy będzie skarga ZTM. Urzędnicy co prawda po ogłoszeniu wyroku KIO deklarowali jego zaskarżenie. Mają na to czas do jutra i zapewne w ostatniej chwili dowiemy się czy skorzystali z tej możliwości.

Wobec takiego obrotu spraw z pełną świadomością należy założyć, że kielecki przetarg nie zakończy się w tym roku. Walka trwa w najlepsze, bo jest o co się bić. Nowe kompetencje i przetrwanie to słowa kluczowe na określenie dalszego biegu tego postępowania.

Kto pierwszy pojedzie kieleckimi hybrydami?
Dodatkowo wynikł problem z 25 hybrydowymi Solarisami, które zamówił ZTM. Pojazdy mają zostać dostarczone do Kielc w połowie grudnia. Zgodnie z wcześniejszymi planami ich debiut liniowy miał nastąpić 1 stycznia 2018 roku, kiedy zakładano start nowego przewoźnika wyłonionego w przetargu. Postępowanie utknęło i pewne jest, że nowy operator nie wyjedzie w tym terminie. Oznaczałoby to, że autobusy powinny więc czekać na zwycięzcę.

Ale ZTM chce tymczasowo powierzyć hybrydy MPK po uprzednim uzyskaniu zgody PARP na zmianę warunków umowy o dofinansowanie. Tym samym zwycięzca przetargu de facto otrzymałby pojazdy używane, choć jeden z załączników do SIWZ mówił wprost, że będą fabrycznie nowe.

"Co to ma znaczenie, że wybrany w przetargu przewoźnik dostanie używane pojazdy? Mamy prawo przekazać je firmie, która będzie wtedy świadczyła usługi" – powiedział dyrektor ZTM Marian Sosnowski dziennikarzom kieleckiego dodatku Gazety Wyborczej.

Ze stanowiskiem tym nie zgadza się spółka Michalczewski, która skierowała pisemny sprzeciw do PARP na wniosek ZTM o zmianę umowy o dofinansowanie.

"Wystawiając w przetargu ofertę, kalkulowaliśmy, że będziemy obsługiwać fabrycznie nowe autobusy, a nie używane. Jesteśmy związani ofertą, nie da się jej zmienić i nie ma żadnego trybu, w jakim miasto mogłoby przekazać te pojazdy MPK." – wyjaśniał Marcin Kucharski, wiceprezes firmy Michalczewski kieleckiej "Wyborczej".

PARP nie podjęła jeszcze decyzji. Będziemy więc czekali na dalszy rozwój wydarzeń w kwestii kieleckich hybryd.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Kielce
Michalczewski
MPK Kielce
przetarg
hybryda
linie
  • Kielczanin – 06.11.2017

    Przetarg od samego początku jest nieudolnie prowadzony przez ZTM. Po co było to przedłużanie terminu do maksimum? Szczególnie, że i tak nie było szans na inne rozstrzygnięcie tego przetargu. Myśleli, że Michalczewski się wycofa? Teraz niech sobie ZTM radzi z tą sytuacją, skoro pracują tam tacy specjaliści. Ktoś powinien za to odpowiedzieć.

  • Jacek – 06.11.2017

    Faktycznie końca przetargu nie widać i trzeba życzyć firmie Michalczewski wytrwałości. Jednocześnie proszę autora artykułu o poprawienie wszystkich błędów literowych, a jest ich sporo.

  • Pedro – 06.11.2017

    Miasto Kielce osmiesza sie i powinno zostac odebrane miastu jakiekolwiek dofinansowanie na KM ze wxhledu na jasna koripcje

  • No i po ptokach – 06.11.2017

    ZTM również złożył odwołanie do sądu od decyzji KIO. Ciekawe czy będą razem się bronić przed niesprawiedliwym światem.

  • pasażer1 – 06.11.2017

    Sosnowski powinien już iść na emeryturę i zostawić ten przetarg w spokoju !!! tak go spieprzył że już sam się pogubił .....

  • Obiektywny – 06.11.2017

    Ja bym bał się opierać całą komunikacje w tak dużym mieście na prywaciarzu z obcego miasta. Jednak co swój, to swój, ze znajomością miasta i tradycjami. Na miejscu sądu wybrałbym MPK Kielce.

  • MFM – 06.11.2017

    @ Obiektywny: Dobry planista będący jednocześnie rozkładowcem co czuje blues'a i cały ZTM i MPK CK mogą sobie gdzieś schować "znajomość miasta i tradycje".

  • pasażer z Berlina – 06.11.2017

    @Obiektywny Wiadomo, że nikt inny nie będzie jeździł autobusami jak miejscowi kierowcy. A oni znają miasto bardzo dobrze. Co do tradycji to bym się spierał, bo w MPK są one wątpliwej jakości i powiew świeżego powietrza na pewno byłby wskazany,

  • xyz – 07.11.2017

    "Co to ma znaczenie, że wybrany w przetargu przewoźnik dostanie używane pojazdy". To zdanie mówi wszystko. Układ miasto-ZTM-MPK jest tak silny, jak beton na PKP.

  • MPK Kielce – 07.11.2017

    Ten przetarg od początku śmierdzi tak mocno, że aż go w sąsiednich województwach czuć :( A głupota i brak jakichkolwiek kompetencji ZTM Kielce tak razi w oczy że hej :( Tylko małe dziecko mogło by się nabrać na te ściemy :( Cudem będzie jeśli ktoś odpowiedzialny za ten przetarg nie trafi do więzienia:( A dodatkowo słowa wypowiadane przez władze ZTM i Kielc dobijają gwoździe do trumny :(

  • pieszy pasażer – 07.11.2017

    Istnienie ZTM przy jednym przewoźniku to czysty idiotyzm. A przewoźnik nie ma wpływu na rozkład i ma w nosie pasażera - za pełny czy pusty autobus dostaje tyle samo za wozokilometr. Kielce powinny zostać podzielone na kilka zadań. Najlepiej jeszcze, żeby przewoźnicy mieli pewien wpływ na rozkłady jazdy i mieli niewielką dolę z biletów to by się starali (jakość autobusów czy likwidacja idiotycznych stad, czy sufitowych godzin odjazdów).

  • MFM – 07.11.2017

    @ pieszy pasażer: Postulujesz kontrakt netto w taki bajzlu jak Kielce :DDDDD ??? Turlam się ze śmiechu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....