Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co kupi PUK Komorniki? 6 x maxi i 2 x midi

infobus
08.11.2016 17:21
0 Komentarzy

DzisiajPrzedsiębiorstwo Usług Komunalnych z podpoznańskich Komorników ogłosiłoprzetarg na dostawę sześciu autobusów klasy maxi oraz dwóch midi. Sprawdzamyszczegóły.

Autobusyklasy maxi mają posiadać nadwozia o długości 11,8 – 12,2 m i szerokości do 2,55m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym 24 – 30 namiejscach siedzących. Minimum osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi.Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0. Mająbyć napędzane silnikiem diesla o mocy nie mniejszej niż 220 kW, pojemności skokowejpowyżej 10 l oraz spełniającym normę Euro 6. Do tego automatyczna przynajmniejczterobiegowa skrzynia biegów.

W przypadkupojazdów midi jest kilka różnic. Przede wszystkim mają posiadać krótszenadwozie, bo o długości 9,5 – 10,5 m. Umożliwią także podróż mniejszej ilościosób. Oznacza to, że PUK oczekuje autobusów, które będą w stanie zabrać napokład przynajmniej 75 pasażerów, w tym 21 – 30 na miejscach siedzących.Minimum cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Pojazdy mająposiadać drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Minimalna moc silnika diesla to 180kW, pojemność powyżej 6,3 l i naturalnie w zgodności z Euro 6.

Nowe nabytkiprzewoźnika spod Poznania mają być naturalnie konstrukcjami całkowicieniskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana i monitorowana.Wymagane są uchylne okna z możliwością ryglowania. Nie zabraknie takżebiletomatu oraz systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się składał zzewnętrznych tablic diodowych o wysokiej rozdzielczości, dwóch wewnętrznych (wtym jedna LCD o przekątne 38″) oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Pora nawarunki formalne. Minimum w zakresie doświadczenie to wykazanie przez oferentazrealizowania w ciągu ostatnich trzech lat dostaw autobusów miejskie o łącznejwartości przynajmniej 8 mln zł brutto. W zakresie zdolności finansowej spółkaminimum to 5 mln zł. Propozycje należy zabezpieczyć wadium w wysokości 150 tys.zł.

Oferty, naktóre przewoźnik z Komorników wstępnie czeka do 12 grudnia będą oceniane napodstawie czterech kryteriów. Cena odgrywa wiodącą rolę, bo to nawet 50%punktów. 30% przeznaczono na ocenę techniczną. PUK będzie w niej premiowałmiędzy innymi:

  • jaknajwiększą powierzchnię niskiej podłogi
  • jaknajwiększą ilość miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi
  • zastosowanietrzyczęściowej szyby przedniej
  • trzyczęściowyprzedni zderzak
  • czterobiegowąautomatyczną skrzynię biegów

15%przewoźnik przeznaczył na ocenę warunków gwarancji i serwisu. Pozostałem 5%punktów można zdobyć za przyspieszenie terminu dostawy. Otrzyma je każdyoferent, który zadeklaruje dostawę trzech autobusów klasy maxi w terminiekrótszym niż 164 dni od podpisania umowy.

Realizację zamówienia PUK podzielił na trzy etapy. W ciągu 180 dni odpodpisania umowy do Komorników trafią trzy autobusy standardowe. Maksymalniepół roku później mają dojechać dwa pojazdy midi. Kontrakt zamknie przekazanietrzech ostatnich autobusów klasy maxi, które PUK odbierze nie później niż w 420dni od podpisania umowy. Na kogo więc padnie wybór przewoźnika?

Komentarze