TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Co kupi MZK Jelenia Góra? Czytamy [SIWZ]
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.12.2017 17:44:08 8 komentarzy
Co kupi MZK Jelenia Góra? Czytamy SIWZ

Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze dokładnie 2 miesiące po poprzednim przetargu ogłosił kolejny, ale tylko na dostawę 2 autobusów klasy MEGA. Jest to powtórka drugiej części poprzedniego zamówienia, gdzie nie została złożona żadna oferta.  Czy wymagania postawione przez zamawiającego zostały zmodyfikowane względem tych z wcześniejszego przetargu? Sprawdźmy co kryje treść SIWZ.

O warunkach formalnych (zdolności finansowej i doświadczeniu) pisaliśmy TUTAJ

Zauważyć należy, iż nie są one wygórowane i nie będą stanowić przeszkody w ewentualnym złożeniu oferty. Z kolei termin wykonania zamówienia wynosi 240 dni od dnia zawarcia umowy (tyle samo co poprzednio).

Kryteria oceny ofert

Zamawiający wyróżnił 3 kryteria oceny ofert: cenę – waga 60%, gwarancję – waga 6%, parametry techniczne – waga 34%. Są one tożsame z kryteriami przetargu sprzed 2 miesięcy.

Z uwagi na to, że oczywiście kryteria techniczne mają najistotniejsze znaczenia poza ceną, sprawdzamy jakie rozwiązania premiuje zamawiający:

  • belka sztywna - 15 pkt, wcześniej 10 pkt; (MAN/Solaris);

  • system centralnego smarowania podwozia - 15 pkt, wcześniej 10 pkt;

  • przebiegi międzyobsługowe 45 tys. km - 10 pkt, wcześniej 5 pkt;

  • powyżej 18 miejsc z poziomu niskiej podłogi - 5 pkt;

  • szyba przednia składająca się z 3 części - 10 pkt – (MAN/Solaris);

  • skrzynia biegów automatyczna minimum 4 biegową ze zintegrowanym retarderem - 15 pkt;

  • liczba otwieranych okien większa niż 13 - 15 pkt, wcześniej 10 pkt;

  • unifikacja producenta autobusów i silnika - 15 pkt – (MAN/Mercedes-Benz).

Zamawiający w stosunku do poprzedniego przetargu zrezygnował zatem z 2 kryteriów – unifikacji silnika autobusu z eksploatowanymi przez MZK oraz z rodzaju paliwa dopuszczonego przez producenta silnika. Taki układ kryteriów technicznych właściwie nie zmienia sytuacji wykonawców w jakiej byli oni 2 miesiące temu.

Specyfikacja techniczna

Wszystkie zamawiane autobusy muszą być nowe, nieużywane do prezentacji lub podobnych celów. Zamawiający nie dopuszcza autobusów prototypowych i przedseryjnych. Ich nadwozia nie mogą być krótsze niż 17,9 m i dłuższe niż 18,75 m. Dopuszczalna szerokość to nie mniej niż 2,5 m, a wysokość maksymalna to 3,3 m. Zamawiający wymaga, aby wysokość wejść z poziomu jezdni nie była większa niż 320 mm. Jest to zapis identyczny jak w poprzednim przetargu. Zauważyć należy, iż na wniosek jednego z wykonawców został on wówczas zmieniony na wymóg maximum 340 mm. Funkcja przyklęku ma obniżyć prawą stronę autobusu o ok. 60 mm. W pojazdach przewidziano 4 pary drzwi w układzie 2-2-2-2 otwierane do wewnątrz. Każdy autobus musi być przystosowany do przewiezienia minimum 143 pasażerów (wcześniej 155), w tym 38-45 na miejscach siedzących. Co najmniej 12 z siedzeń winno być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Zamawiający przewidział pojemność silnika od 10 do 12 dm3 o mocy minimum 240 kW (wcześniej 250 kW), z obowiązkiem spełnienia normy EURO 6.

Komora silnika musi być wyposażona w system gaśniczy. Przestrzeń pasażerska powinna być klimatyzowana. Wentylacja ma być zapewniona przez okna uchylne lub przesuwne – minimum 10 sztuk oraz co najmniej 3 szyberdachy. Stanowisko kierowcy będzie oddzielone od przedziału pasażerskiego. Ma to być pełna, zabudowana kabina, przeszklona, typu zamkniętego. Wewnątrz kabiny będzie znajdował się fotel obrotowy, zawieszony pneumatycznie, z pełną regulacją bezstopniową, w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, wyposażony w składane i regulowane podłokietniki. Ponadto, kierowcy będą mieli do dyspozycji również 1 wieszak na odzież wierzchnią, schowki na teczkę i dokumenty, lodówkę elektryczną - 24 V, o pojemności od 3-10 l, mikrofon z instalacją nagłaśniającą, umożliwiającą przekazywanie informacji pasażerom, uchwyt (podstawka) umożliwiający bezpieczne postawienie typowej szklanki (kubka) lub butelki z napojem o pojemności 0,5 l, uchwyt z podświetleniem do mocowania rozkładu jazdy formatu A4, radio z CD, gniazdo zapalniczki.

Z kolei siedzenia dla pasażerów muszą być odporne na ścieranie i zabrudzenia. Szkielet foteli winien być wykonany z tworzywa sztucznego. Siedzenia będą tapicerowane, przy czym zamawiający chce, aby wykonawca dostarczył jeden komplet zapasowych wkładek na jedno siedzenie dla każdego autobusu. Siedzenia muszą być odporne na ścieranie i zabrudzenia w kolorystyce uzgodnionej z zamawiającym. W trakcie podróży będzie można naładować telefon czy tablet przez gniazda USB. System informacji pasażerskiej obejmuje tablice LED wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, 2 monitory LCD obrazujące przebieg trasy i dodatkowo 1 monitor LCD w celu emisji dowolnych komunikatów. Nie zabraknie też głosowego zapowiadania przystanków. Dodatkowo MZK wymaga wyposażenia pojazdów w monitoring i system rejestracji potoków pasażerskich.

Kto ma szanse?

Poza kosmetycznymi zmianami treści SIWZ, wszystkie zapisy są zbieżne ze specyfikacją poprzedniego przetargu. Można przypuszczać, że zapis w postaci wymogu wysokości podłogi w wejściach do 320 mm – zostanie zmieniony przez MZK, tak jak miało to miejsce w poprzednim zamówieniu.

Faworytem zatem pozostaje niezmiennie MAN, który w kryteriach technicznych nadal może liczyć na komplet punktów. Tuż za nim plasuje się Mercedes-Benz, a na trzecim miejscu jest Solaris.

Z racji tego, iż w ubiegłym przetargu MZK nie otrzymało ofert na przeguby, wydaje się, że chociaż jedna oferta zadowoli zamawiającego. Czy będzie to akurat MAN? A może jego nieobecność wykorzysta tym razem Solaris? Tego dowiemy się na otwarciu ofert, które zaplanowano na dzień 3 stycznia 2018 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Jelenia Góra
MEGA
  • Duże szanse – 01.12.2017

    Myślę że duże szanse ma Ursus. Jest teraz na fali i pewnie zaproponował by bardzo dobre warunki. Jelenia góra byłaby zadowolona

  • MichalK – 02.12.2017

    Na szczęście Ursus nie ma najmniejszych szans.

  • Bolek – 02.12.2017

    Ursus nie ma przegubowców wiec odpadaaaaaaaaa

  • Słuszny wybór – 03.12.2017

    Jak nie ma przegubowców? Ursus oferuje autobusy od 10 do 18 metrów, więc proszę nie wprowadzać opinii publicznej w błąd. Sąsiednia Zielona Góra postąpiła słusznie i wybrała Ursusa w największym europejskim przetargu na autobusy elektryczne i zakupiła kilkadziesiąt elektryków z Lublina.

  • Bolek – 03.12.2017

    Ursus nie ma w dieslu CitySmile 18 m a jedynie jako elektryka więc nie pisz głupot.Nie ma nic do Ursusa Autosana ..... trzeba wsperać polskie produkty , ale pisanie iż Ursus najlepszy...itp to już przegięcie.Mimo wszystko trzymam kciuki za tą firme jak i Autosana

  • Cichy – 05.12.2017

    a czy Scania nie spełnia wymogów ???

  • Pożądane wymogi – 05.12.2017

    Nie. Scania jest szwecka. Nie spełnia tym samym wymogów.

  • podatnik – 06.12.2017

    wiadomo, ze chcą mana. Znowu przetarg=fikcja. Odbije się też to na "atrakcyjności" ceny... I znowu nasza kasa w błoto

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....