TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Co dalej z busami w centrum Krakowa?
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.06.2017 14:39:36 3 komentarze
Co dalej z busami w centrum Krakowa? fot. ZIKIT

ZIKiT Kraków od kilku miesięcy prowadzi rozmowy z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Przewoźników Osobowych w Krakowie oraz innymi przewoźnikami w sprawie zmian i ograniczenia w ruchu prywatnych busów w centrum Krakowa.

29 czerwca 2017 r. w siedzibie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie odbyło się drugie spotkanie z przedstawicielami przewoźników prywatnych.

Zostało ono zorganizowane z inicjatywy miasta, aby przedstawić, jakie ustalenia poczyniono od poprzedniego spotkania, na którym przewoźnicy zgłosili swoje uwagi do planowanych zmian. W dyskusji uczestniczyli także przedstawiciele Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie oraz Urzędu Marszałkowskiego.

Oś sporu

Prywatni przewoźnicy nie chcieli zgodzić się na zmniejszenie ruchu w okolicy ulic: Warszawskiej i Pawiej. Największym jednak problemem była likwidacja parkingów dla busów przy ulicy Worcella i Ogrodowej.

-"Dla nas utrzymanie tych parkingów jest to bardziej ekologiczna opcja. Samochód wjeżdżający na parking jest gaszony, a kierowca ma przerwę zgodnie z wymogami prawnymi. Gdy zlikwiduje się te parkingi, kierowcy będą musieli krążyć po mieście, szukając miejsca – tłumaczył Dariusz Tarnawski, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników w Krakowie.

Jednak w odpowiedzi od zastępcy dyrektora ds. transportu ZIKiT - Łukasza Franka – usłyszał, że zamiast tych parkingów miała powstać pętla dla prywatnych przewoźników przy Nowym Kleparzu. Jednak przewoźnicy nie zgadzają się na to, gdyż jak twierdzą dojazd do pracy dla pasażerów wydłuży się i będzie bardziej kosztowny ze względu na przesiadki.

-"Każda zmiana powoduje opór i strach. Jako radni wybrani przez krakowian, musimy dbać o ich sprawy. A krakowianie chcą ograniczenia ruchu w centrum, gdyż generuje on smog i zagraża ich zdrowiu. Najlepszym wyjściem byłoby stworzenie parkingów razem z dworcami autobusowymi, tak aby wjeżdżający do miasta mieli łatwy i przyjazny dojazd do centrum. Ten temat trzeba procedować dalej i prowadzić dalsze rozmowy ze wszystkimi stronami – tłumaczył radny Adam Grelecki.

Do końca czerwca

Na drugim spotkaniu z przewoźnikami utrzymana została zmiana w organizacji ruchu mówiąca o tym, że busy będą mogły jeździć z ul. Warszawskiej przez ul. Ogrodową do ul. Pawiej i zatrzymywać się na dotychczasowych przystankach tylko do końca czerwca. W zamian za to zostały zaproponowane trzy alternatywne lokalizacje, spośród których każdy przewoźnik może wybrać opcję najbardziej korzystną dla siebie i swoich pasażerów.

Pętla dla busów mogłaby teraz znajdować się w trzech miejscach:

  • na Małopolskim Dworcu Autobusowym,

  • pod wiaduktem przy Dworcu Autobusowym

  • na Nowym Kleparzu, przy którym docelowo mógłby powstać mały dworzec.

Obecni na spotkaniu przedstawiciele MDA potwierdzili, że dworzec autobusowy jest w stanie pomieścić wszystkich przewoźników busów, a do tej pory uzgodnił już przejęcie 300 kursów. Przekazana została także informacja na temat stawek i warunków wynikających z korzystania przewoźników z nowej lokalizacji.

Na spotkaniu przekazano także informację, że po przeprowadzonych przez ZIKiT rozmowach z koncesjonariuszem parkingu pod estakadą w rejonie MDA, uzyskano deklarację gotowości do przyjęcia tam części busów.

Busy na Alejach Trzech Wieszczów

W oparciu o kompromis wypracowany na pierwszym spotkaniu w ZIKiT, pojazdy typu BUS będą mogły dalej zatrzymywać się na Alejach Trzech Wieszczów i na tej trasie ZIKiT nie będzie ograniczał dostępu do przystanków do końca roku. Sytuacja na alejach będzie jednak stale monitorowana, szczególnie pod kątem interesów pasażerów komunikacji miejskiej, od których docierały skargi w sprawie opóźnień spowodowanych przez zatrzymywanie się busów.

Na koniec warto wspomnieć, że krakowscy radni prosili także o informację ze strony ZIKiT-u o możliwości stworzenia wspólnego biletu na przejazd busem i komunikacją miejską.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZIKiT Kraków
OSPO
bus
  • max – 29.06.2017

    I na alejach pod "Herbewem" dalej będzie "bajzel"

  • krakowianin – 29.06.2017

    Właściciele firm przewozowych czyli busów posługują się argumentami rzekomego interesu podróżnych a przecież wiemy , że nie chodzi im o komfort i wygodę podróżnych !

  • wkurzony – 30.06.2017

    Koszty ludzi dojeżdżających z poza Krakowa juz są duże. Jesli mamy sie przesiadać na komunikacje miejska to juz w ogóle będzie tragedia. Prawda jest taka ze tu nie chodź o czystość tylko o nabicie kasy z biletów mpk które każdy musiałby zakupić. Jesli chcecie zeby bylo bez smogu wprowadźcie winiety dla tych którzy jada w pojedynkę ospbowkami

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....