TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

City Pioneer - wspólny elektrobus Ikarusa i CRRC
- Opublikowano: 19.12.2018 11:00:20
City Pioneer - wspólny elektrobus Ikarusa i CRRC; fot. Szekesfehervarze

18 grudnia w Szekesfehervarze zaprezentowano pierwszy, wspólny autobus elektryczny węgierskiego Ikarusa i chińskiego CRRC. To kolejny - po montowni BYD w Komarom - chiński e-przyczółek w Europie.

Pierwszy elektryczny autobus wyprodukowany przez spółkę Electrobus Europe, stworzoną przez węgierskiego Ikarusa i chińską firmę CRRC Urban Traffic, zaprezentowano we wtorek w Szekesfehervarze w centralnych Węgrzech. Podczas jego prezentacji, prezes Ikarusa Gabor Szeles powiedział, że prototyp "łączy w sobie światowej klasy wiedzę CRRC na temat elektrycznych układów napędowych z doświadczeniem Ikarusa w produkcji tych układów". Jak dodał, produkcja seryjna City Pioneer ruszy w przyszłym roku. Prezes CRRC Ku Ji Feng zapowiedział, że pojazdy mają trafić na rynek europejski.

City Pioneer

IC 1211 U to niskopodłogowy autobus klasy MAXI napędzany dzięki silnikowi synchronicznemu z magnesami o mocy 240 kW oraz 313-kilowatowemu akumulatorowi. Do jego pełnego naładowania potrzeba 5-6 godzin i jest w stanie przejechać 200-260 km. Prototyp pokazano z układem drzwi 2-2-0.

City Pioneer został zbudowany na bazowym modelu Ikarusa, która obecnie oferowany jest z silnikami diesla. Teraz w wersji elektrobus będzie produkowany w halach Ikarusa na bazie chińskich komponentów napędowych CRRC. Zdobycie europejskiej homologacji ma być kolejnym zadaniem dla inżynierów Ikarusa.

Szeles powiedział, że mierzący 12 m autobus z silnikiem diesla kosztuje 70-80 mln ft (217-248 tys. euro), a cena elektrycznego wyniesie około 120 mln ft (372 tys. euro), ale za to jego okres amortyzacji będzie dużo krótszy. Dodał, że w przyszłym roku zostanie wyprodukowanych co najmniej 200 autobusów tego typu, a w kolejnym już tysiąc.

Szersza współpraca

Podczas wtorkowej konferencji prasowej CRRC, Ikarus i samorząd Szekesfehervaru podpisały porozumienie o współpracy w sferze stworzenia strategii zielonego transportu oraz uruchomienia testowania City Pioneera w 2019 r.

Ambasador Chin Tuan Scie Lung ocenił ze swej strony, że współpraca Ikarusa i CRRC jest nowym krokiem wzmacniającym współpracę handlową Chin i Węgier, która "jeszcze nigdy nie była tak dobra". "Węgry są jednym z naszym najlepszych przyjaciół w Unii Europejskiej" – dodał, chwaląc dobre warunki inwestycyjne i niskie podatki nad Dunajem.

Z kolei burmistrz Cser-Palkovics, Fehérvár powiedział:-"To bardzo ważny dzień w życiu miasta. To bardzo fajny świąteczny prezent, kiedy elektryczny autobus Ikarus znajduje się na głównym placu jednego z najważniejszych przemysłowych ośrodków węgierskiej gospodarki.

Czas na testy

Teraz pierwszy autobus Ikarus-CRRC zostanie przekazany do testów na drogach Székesfehérvár, a następnie dołączy do ruchu liniowego na najbardziej obciążonych trasach.

Burmistrz Fehérvár nie wyklucza, że jeżeli wszystkie testy wypadną pomyślnie, że miasto będzie kupowało takie czyste pojazdy w przyszłości. Obecna flota lokalnego przewoźnika KNYKK to 65 autobusów .



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Ikarus
CRRC
Węgry
Chiny
  • Waldemar Korczyk – 20.12.2018

    no proszę Ikarus zmartwychwstał i działa a co z jelczem ? ( autobusy )

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....