TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Citaro bije kolejne rekordy
InfoBus - Opublikowano: 19.03.2014 14:53:38 5 komentarzy
Citaro bije kolejne rekordy
Mercedes-Benz dostarczył już ponad 1000 autobusów miejskich Citaro z normą Euro 6. To efekt zupełnie innej strategii niż pozostałych europejskich producentów, którzy cały czas produkują jeszcze pojazdy Euro 5 i dopiero przestawiają się na nowy, ekologiczny standard. Kto na tym bardziej zyskał? Wydaje się, że Mercedes-Benz, ale oczywiście to zależy od sytuacji na poszczególnych rynkach. Na pewno dzięki Euro 6 firma zyskała zdecydowanie mocniejszą pozycję w Europie Zachodniej, a przede wszystkim w Niemczech. Potwierdzaniem przewagi Mercedesa w „miejskim wyścigu Euro 6”było przekazanie w marcu br. tysięcznego modelu Citaro z technologią Euro 6 dla firmy HEAG mobiBus z Darmstadt. Został on wyposażony m.in. w silnik OM 936 BlueEfficiency o mocy 220 kW, współpracujący z 6-biegową skrzynią ZF Ecolife. Najnowszy pojazd niemieckiego przewoźnika został skierowany do obsługi regularnych linii w różnych regionach całej południowej Hesji - w Darmstadt, w dzielnicach Darmstadt- Dieburg i Bergstrasse, a także w powiecie Groß-Gerau. Łącznie flota HEAG mobiBus liczy 120 autobusów, a jej załoga to 230 osób.Przypomnijmy, że Daimler Buses uruchomił produkcję pierwszych pojazdów z najnowszą normę już pod koniec 2012 r. i tym samym przez długi czas były jedynym producentem, który mógł realizować zamówienia na autobusy Euro 6. Przede wszystkim takimi pojazdami byli zainteresowani niemieccy przewoźnicy, co doprowadziło w zeszłym roku do zdecydowanie wyższej sprzedaży marki Mercedes-Benz na tamtejszym autobusowym rynku. Ale i nie tylko. –„Dzięki wczesnemu wprowadzeniu silników Euro 6 –na długo przed konkurencją –Daimler Buses rozszerzył swoją pozycję na rynku i wygrał serię dużych zamówień w całej Europie”–mówi Hartmut Schick, szef Daimler Buses. Na atrakcyjność rynkową korzyść Citaro Euro 6 działał nie tylko brak konkurencji, ale także zdecydowana kampania marketingowa, która przede wszystkim podkreślała niskie zużycie paliwa autobusu. Najważniejszym jej elementem był przeprowadzony już jesienią 2012 r. test eksploatacyjny pod nadzorem Dekry. Porównując autobusy Euro 5 i Euro 6 wykazał on oszczędności w zakresie spalania i to na poziomie aż 8,5 procent na korzyść wersji Euro 6. Tak doskonały wynik to efekt zarówno nowej konstrukcji silników BlueEfficiency, jak i wprowadzenie unikalnego modułu rekuperacyjnego, który odzyskuje energię powstającą podczas hamowania –czyli bardzo podobnie jak w pojazdach hybrydowych. Aktualnie na brytyjskim rynku tak wyposażone pojazdy nazywa się mini-hybrydami. Dodając do tego po raz pierwszy zastosowany w autobusach miejskich układ ESP oraz przyznany przez dziennikarzy tytuł „Bus of the Year 2013\' otrzymujemy receptę na europejski sukces Citaro Euro 6.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
Citaro
  • Neiko – 19.03.2014

    Oby MZK Bydgoszcz pokusiła się o takie w związku z nowym przetargiem na 18 niskopodłogowców. Ale znajac życie będzie kryterium ceny i zamiast Citaro Evobus zaproponuje Conecto, którego fanem nie jestem

  • Neiko – 19.03.2014

    Nie musi kupować autobusów produkowanych w Polsce. Żaden zapis prawny ani ustawa tego nie stanowi.

  • jdh – 19.03.2014

    @Neiko No oczywiście że będzie Conecto bo Polska to kraj z którego trzeba kpić i poniżać

  • Teofilow – 20.03.2014

    SOLARIS WYGRA!

  • Jacek – 21.03.2014

    Byle tylko nie Solaris.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....