TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ciekawe oferty liniowe dla Rybnika! Powrót DLA?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.12.2019 14:00:53
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Interesujące oferty otrzymał Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku na obsługę trzech zleceń autobusowych. Poza stałymi bywalcami tych przetargów mamy także byłego operatora, który kilka lat temu opuścił rybnicką sieć. Ale po kolei...

Pakiet 1
Na potrzeby pierwszego z pakietów trzeba podstawić przynajmniej pięć autobusów klasy MAXI. Chodzi więc o obsługę zadań na liniach 14, 52, N1 i N3. Umowa będzie obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. do końca 2024 r. W tym okresie mają zostać wykonane przewozy w wymiarze ok. 1 830 000 wzkm. ZTZ wymaga, aby autobusy skierowane do obsługi tego zadania były: 

  • wyprodukowane po 2013 roku i wyposażone w jednostki napędowe spełniające minimum normę EURO 5,
  • w 100% niskopodłogowe, o długości całkowitej minimum 12 000 mm, tolerancja +-1 %
  • o pojemności minimum 86 miejsc w tym minimum 25 miejsc siedzących, z minimum 8 miejscami siedzącymi dostępnymi z niskiej podłogi

Pakiet 2
Drugie przetargowe zadanie jest najciekawsze. Chodzi o obsługę zadań na liniach 8, 11, 15, 16, 22, 46, 48 i 51. Tak jak w przypadku pierwszego pakietu będzie to umowa pięcioletnia obowiązująca do końca 2024 r. ZTZ oszacował, że do wyjeżdżenia operator będzie miał ok. 2 730 000 wzkm.

Na potrzeby tego zlecenia operatory musi dysponować przynajmniej dziewięcioma autobusami klasy MAXI. I tutaj największa ciekawostka. Będą one na CNG. Poza tym ZTZ oczekuje aby były one: 

  • wyprodukowane po 2014 roku
  • w 100% niskopodłogowe, o długości całkowitej minimum 12 000 mm, tolerancja +-1 %
  • o pojemności minimum 86 miejsc w tym minimum 25 miejsc siedzących, z minimum 8 miejscami siedzącymi dostępnymi z niskiej podłogi

Pakiet 3
Ostatnie zadanie przetargowe to przewozy szkolne. Na nich ZTZ wymaga, żeby operator dysponował minimum ośmioma pojazda z metraży MINI i MIDI. W tym przypadku umowa będzie niespełna czteroletnia. Start 16 grudnia 2019 r., a koniec wraz z końcem czerwca 2022 r. ZTZ założył, że do wykonania będzie praca eksploatacyjna w wymiarze ok. 755 000 wzkm.

Czas na oferty
Na sfinansowanie przewozów w ramach przetargowego trójpaka ZTZ przygotował niespełna 46,1 mln zł brutto. Rozdzielamy to na pakiety:

  • Pakiet 1 - 14 823 000 zł brutto, czyli 7,50 zł/wzkm netto
  • Pakiet 2 - 28 009 800 zł brutto, czyli 9,50 zł/wzkm netto
  • Pakiet 3 - 3 261 600 zł brutto, czyli z 4,00 zł/wzkm netto

Czas przejść do ofert, bo i one prezentują się dosyć ciekawie. O pierwszy pakiet walczy żorska firma PPUH Kłosok, która proponuje stawkę 6,90 zł/wzkm netto. Droższy jest rybnicki Transgór. Ta propozycja to 7,40 zł/wzkm netto. Obaj oferenci proponują obsługę zlecenia wyłącznie pojazdami z normą Euro 6.

W drugim pakiecie arcyciekawy duet przewoźników. Pierwszym są Dolnośląskie Linie Autobusowe, które po latach przerwy próbują powrócić do Rybnika. Stawka proponowana przez wrocławską firmę to 9,95 zł/wzkm netto. W pakiecie start autobusów docelowych, a więc gazowców odbył by się najpóźniej 1 sierpnia 2020 r. Konkurentem jest Transgór. Ten z kolei proponuje 9,90 zł/wzkm. Jednocześnie nie wskazał kiedy miałyby wyjechać na linie "dwunastki" na CNG. Pomyłka czy celowe zagranie? Rozstrzygnięcie wszystko wyjaśni.

Ostatnia część, czyli przewozy szkolne. Tutaj mamy jedną ofertę. Przedstawiła ją firma Dybała z Rybnika. Proponuje ona stawkę 3,98 zł/wzkm netto, a więc na styk z rybnickim budżetem.

Czekamy więc na rozstrzygnięcia. W pakiecie pierwszym i trzecim sytuacja jest w zasadzie oczywista. Pozostaje natomiast czekać na los gazowego zadania. Tutaj rozstrzygnięcie jakie by nie było i tak będzie uznane za niespodziankę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTZ Rybnik
Transgór Rybnik
PPUH Kłosok
DLA Wrocław
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....