TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Chiński rząd wspiera autonomiczne autobusy
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 21.08.2019 11:00:46
Chiński rząd wspiera autonomiczne autobusy

Chińscy producenci zyskują na rządowej strategii wspomagania branży sztucznej inteligencji (AI). Przykładowo DeepBlue niedługo rozpocznie testy autonomicznego autobusu w Grecji i Tajlandii - podał dziennik "Financial Times".

W portowym chińskim mieście Tiencin na przystanek podjeżdża "smart panda bus" - czarno-biały autobus z funkcją autonomicznej jazdy, którego front przypomina pysk zwierzęcia. Przeszkolony do prowadzenia testów drogowych kierowca w około minutę po odjechaniu ze stacji przekazuje stery systemowi samojezdnemu, który prowadzi pojazd po prostej trasie długości ok. 2,5 km. Algorytm sam zatrzymuje się na światłach, uważa na wjeżdżające na zajmowany pas ruchu samochody i wreszcie samodzielnie zatrzymuje się na kolejnym przystanku - relacjonuje "FT".

Kierunek Europa

Producent autobusu, DeepBlue, jest jedną z kilkunastu firm, które zdobyły sobie rozpoznawalność na globalnych rynkach. Start-up rozpoczął międzynarodową sprzedaż swojego projektu, zabezpieczając umowę na testy w Grecji i podpisując z miastem Bangkok kontrakt na dostarczanie autobusów, opiewający na sumę 566 mln USD.

DeepBlue wybiło się to dzięki rządowemu programowi rozwoju lokalnych spółek wykorzystujących AI - oceniła gazeta. Założyciel i szef DeepBlue Chen Haibo wskazał w wywiadzie dla "FT", że firma nie jest wspierana finansowo przez władze, przyznał jednak, że start-up zyskał na programie rozwoju AI.

Haibo ocenił, że pierwszym przynoszącym zyski zastosowaniem autonomicznych autobusów będą zamknięte trasy kołowe. W chwili obecnej kosztowne testy drogowe niwelują niewielkie zyski. Kompleksowe badania dostosowujące pojazdy osobowe do wszystkich warunków na trasie mogą zaś zająć minimum pięć lat, co jest długim okresem przynoszenia strat dla każdej firmy - dodał menedżer DeepBlue.

10 miast

Od założenia w 2014 r. DeepBlue zmieniło profil z przedsiębiorstwa dostarczającego rozwiązania dla tzw. inteligentnych sklepów na spółkę, której zadaniem jest komercjalizacja technologii autonomicznej jazdy. Firma sprzedaje swoje autonomiczne autobusy władzom lokalnym w wielu miastach ChRL. "Smart panda bus" działa już zaś w dziesięciu lokalnych miastach, a do końca obecnego roku ma zacząć obsługiwać trasy w kolejnej dziesiątce.

Trasa w mieście Tiencin jest jedną z setek wyznaczonych w całym kraju stref testów rozwiązań inteligentnego miasta. W nich firmy prowadzić mogą badania nad systemami automatycznie kontrolującymi ruch drogowy, gospodarowanie odpadami czy monitoring. Rząd w Pekinie spodziewa się inwestycji publiczno-prywatnych w ten sektor, które do 2020 r. przekroczyć mają sumę 500 mld juanów (71,26 mld USD).

Autonomiczna rywalizacja

Choć amerykańskie spółki łącznie wyjeździły dotychczas więcej godzin w trakcie testów drogowych autonomicznych pojazdów niż chińscy rywale, to rząd Państwa Środka stopniowo rozluźnia przepisy dot. przyznawania firmom licencji na testy na publicznych drogach. Władze lokalne same decydują ponadto o ograniczeniach geograficznych i przyznają tablice rejestracyjne spółkom zatwierdzonym przez władze centralne - wskazał "FT".

Chińskie firmy nasiliły w ostatnim czasie testy samojezdnych aut osobowych. W ubiegłym roku osiem firm prowadziło badania w 56 pojazdach i przejechało w nich łącznie ponad 153 tys. km. - wynika z oficjalnych statystyk.

Jak wskazał "FT", DeepBlue nie jest pierwsza firmą, która opracowała w Chinach technologię autonomicznych autobusów. W 2015 r. jako pierwsze samojezdnego busa pokazało przedsiębiorstwo Yutong - największy producent tego typu pojazdów w Państwie Środka. Firma technologiczna Baidu rozpoczęła zaś wraz z King Long, drugim największym dostawcą busów w kraju, projekt autonomicznych minibusów - przypomniał brytyjski dziennik. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autonomia
Chiny
DeepBlue
  • Michał Makowski – 21.08.2019

    Pandobus🤔

  • Mariusz Strzelec – 22.08.2019

    No z 5G mogli by u nas przyspieszyć też, bo coraz więcej krajów chwali się uruchomieniem sieci u siebie. U nas na razie testy są.

  • Sebbastian Piorro – 22.08.2019

    😁😁😁😁 w Japonii Panda Busy już dawno jeździły 😁😁😁😁

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....