TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Bytów i do trzech razy sztuka?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.01.2020 14:00:03
Bytów i do trzech razy sztuka?

Do trzech razy sztuka. Bytów ogłosił kolejny przetarg na dostawę trzech nowych autobusów klasy MIDI. Wygląda na to, że i tym razem nic się nie zmieniło. Dalej mamy bardzo długi termin dostawy. Pozostaje tylko kwestia... ofert i większego szczęścia z procedurami.

Przetargowa historia
Przypomnijmy, że pierwszy przetarg zakończył się unieważnieniem. Powód? Pieniądze. Miasto nie chciało przystać na propozycję słupskiego ABP Bus&Coach. Bytów miał zabudżetowane na ten cel 2 890 500 PLN brutto. A to dawało 783 333 PLN netto wyceny jednostkowej. Całkiem nieźle. Polski dealer autobusów Iveco za trzy Crossway'e 10,8LE zaproponował ona 2 999 232 PLN brutto, a więc 812 800 PLN netto za jednego. W pakiecie zaoferowano pięcioletnią gwarancję całopojazdową na każdy autobus.

W drugim było dużo lepiej, bo miasto dostało dwie oferty. Ale tylko w teorii. 19 grudnia przetarg został unieważniony. Zdecydowały o tym względy proceduralne. Oferty ABP nie udało się otworzyć, więc tutaj sprawa była prosta. Inaczej z kolei sprawa się miała w przypadku Creobusa. Tutaj poszło o niezgodność z SIWZ. Firma bowiem nie podała okresu gwarancji całopojazdowej dla wszystkich autobusów. I to mimo, że oferta ta mieściła się w szacunkach Bytowa.

Trzecie, ostatnie rozdanie?
W trzecim już przetargu w zasadzie nic się nie zmieniło. Przedmiotem zamówienia jest dalej dostawa trzech sztuk autobusów miejskich, z silnikiem wysokoprężnym Euro 6, przystosowanymi do paliwa zawierającego biokomponenty. Jak podkreśla zamawiający, układ sterowania silnika nie może zawierać ukrytych programów zmieniających poziom emisji spalin w zależności od trybu jego pracy.

Dodatkowo Bytów wymaga, aby oferowane autobusy charakteryzowały się maksymalnym zużyciem paliwa wg. testu SORT 2 nie większym niż 36 l/100 km. Silnik ma być zblokowany z automatyczną skrzynią biegów (minimum 4 biegową). Pojazdy miały mieć długość w przedziale 10 - 11 m, szerokość 2,50 - 2,55m, wysokość do 3,25 m, a liczba miejsc siedzących dla pasażerów ma wynosić min. 24 plus miejsce na wózek inwalidzki dla osoby niepełnosprawnej z możliwością przypięcia pasem bezpieczeństwa plus miejsce kierowcy. Łączna liczba dla pasażerów to minimum 70. 

Takie parametry oznaczają, że Bytów celuje w klasę MIDI. Jak podkreśla gmina pojazd ma być całkowicie niskopodłogowy z wejściami bez stopni (w układzie 2-2-0). Do tego Bytów chce wyposażyć pojazd w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną dla kabiny kierowcy, tablice elektroniczne diodowe- przednia, boczna, tylna oraz autokomputer. 

Gotowe pojazdy mają dotrzeć na Pomorze do połowy kwietnia 2021, a więcej jest jeszcze sporo czasu. 

Formalności
Nie jest ich znów zbyt wiele. W zakresie doświadczenia oferent musi pokazać, że w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył przynajmniej jeden nowy autobus miejski z niską podłogą. Ponadto oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000 PLN. 

Termin składania ofert mija 11 lutego. Ich ocenie posłużą dwa kryteria. Cena to 60% wagi. 40% można wywalczyć dzięki warunkom gwarancji. Nihil novi receptą na sukces?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Bytów
UM

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....