Autobus turystyczny Volvo 9900 - wielki faworyt do tytułu "Coach of the Year" - musiał się w tym roku zadowolić dwoma nagrodami w konkursie Busworld Awards 2019.
Podczas Busworld 2019 autokar Volvo 9900 został uznany za najlepszy (Grand Award Coach) i
najbezpieczniejszy (Safety Label Coach) autokar w konkursie Busworld Awards
2019.
Grand Award Coach
Volvo 9900 został wybrany najlepszym autokarem spośród wszystkich kategorii pojazdów zgłoszonych do konkursu i otrzymał tytuł Grand Award Coach. Jury przyznało najwyższe noty za właściwości jezdne, wygląd wnętrza i nadwozia oraz łatwość utrzymania i serwisowania.
"Volvo 9900 jest jednym z najczęściej nagradzanych autokarów w historii. Wcześniej zdobył prestiżową nagrodę Red Dot Award, nagrodę Sustainable Bus Award i Coach of the Year w Hiszpanii. Przede wszystkim jednak Volvo 9900 jest wysoko cenione przez klientów, kierowców i pasażerów, co przekłada się na dobre wyniki sprzedaży. Uzyskanie kolejnych dwóch prestiżowych nagród na wystawie Busworld jest dowodem na to, że udało nam się zaoferować autokar światowej klasy", powiedział Hakan Agnevall, Prezes Volvo Buses.
Safety Label Coach
Oprócz tytułu najlepszego autokaru, Volvo 9900 otrzymało nagrodę dla autokaru najbardziej bezpiecznego - Safety Label Coach. Pojazd otrzymał znacznie więcej punktów za bezpieczeństwo od swoich konkursowych konkurentów – m.in. dzięki automatycznemu systemowi gaśniczemu, systemowi chroniącemu kierowcę w przypadku kolizji, czy systemowi zarządzania strefami (Zone Management System), który dostarcza informacji o pojeździe i umożliwia zdalną kontrolę prędkości pojazdu w wybranych strefach - na przykład w pobliżu szkół, szpitali lub w centrach miast. Volvo jest jedynym producentem oferującym takie rozwiązanie. Jury doceniło też system oświetlenia drzwi, który pomaga pasażerom podczas wsiadania i wysiadania.
I na koniec warto podkreślić, że Volvo 9900 jest w całości produkowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo.
Poniżej wystąpienie Hakana Agnevall, prezesa Volvo Bus Corporation na Busworld w Brukseli:
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.