TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2019: VDL z elektrykiem do zadań lokalnych [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.12.2019 11:00:08
Busworld 2019: VDL z elektrykiem do zadań lokalnych [FILM]

W Belgii holenderski producent pochwalił się, że zakontraktował ok. 900 autobusów elektrycznych, w tym ponad 450 już jeździ po europejskich drogach.

Elektryki dla regionów

Na Busworld 2019 firma VDL Bus & Coach zaprezentowała nowy model autobusu elektrycznego Citea SLE-129 Electric, który dołącza do szerokiej oferty pojazdów elektrycznych holenderskiego producenta. Nowy model jest oparty na sprawdzonym układzie napędowym z serii SLF i wyposażony w akumulator o dużej pojemności 288 kWh, co powinno przełożyć się na zasięg 200–300 km. Pojazd ma przede wszystkim obsługiwać ruch regionalny, z dłuższymi przerwami między lądowaniami. Szybkie ładowanie odbywa się za pomocą pantografu montowanego na dachu.

Zastosowany w targowym modelu układ drzwi (1-2-2) umożliwia zastosowanie maksymalnej liczby miejsc siedzących skierowanych do przodu i obejmuje także trzecie drzwi. Oznacza to, że autobus spełnia wymagania z rynku skandynawskiego, który m.in. ma podbić nowy elektryk VDL spod znaku Low Entry.

Holenderski lider

VDL dostarczył już ponad 450 autobusów elektrycznych w Europie (do września 2019), które przejechały około 40 milionów kilometrów. Według komunikatu prasowego autobusy te codziennie pokonują kolejne 75 000 km. Zdecydowana większość z nich (ok. 300 szt.) zostało dostarczonych w Holandii. Rok 2019 r. spółka chce zamknąć na poziomie 420 egzemplarzy u klientów.

Kolejnym ważnym krokiem, który czeka VDL to budowa nowej fabryki w Roeselare w Belgii, która ma koncentrować się na autobusach elektrycznych. Tutaj produkcja rozpocznie się w 2021 r. Peter Wouters, dyrektor zarządzający fabryki w Roeselare powiedział: -"Ta lokalizacja zajmie się wyłącznie produkcją "zielonych" autobusów. Produkcja zostanie zaprojektowana w taki sposób, aby budować autobusy zasilane energią elektryczną jak najbardziej efektywnie. Proces ten będzie całkowicie neutralny pod względem energetycznym, dzięki zastosowaniu "zielonej" technologii.

Czas na film z Busworld 2019:

Nie tylko elektryki

Nagroda "Sustainable Bus of the Year 2020" przyznana autobusowi VDL FHD2-129 pokazała, że Holendrzy są dobrzy także w autokarach, a motto firmy "zysk z posiadania" ma obok ekonomicznego, także ekologiczny sens. Na stoisku VDL Bus & Coach w Brukseli pokazało trzy autobusy turystyczne z serii Futura, w tym:

  • Futura FDD2-141 o długości 14 m z unikalnym układem siedzeń 48 + 2 + 1 + 1. To luksusowa wersja dwupokładowego autokaru z układem siedzeń 2 + 1 obejmująca wszystkie udogodnienia: od USB i gniazdek 220 V po kompletną kuchnię. Generalnie seria FDD2 jest dostępna w dwóch długościach (FDD2-130 i FDD2-141) ze standardowym silnikiem MX-13 o mocy 530 KM / 2600 Nm z zautomatyzowaną skrzynią biegów Traxon. Specjalnie do przewozów międzymiastowych firma stosuje też silnik MX-11 o mocy 450 KM / 2300 Nm z automatyczną skrzynią biegów Ecolife.

  • Futura FHD2-129 o długości 13 m w wersji dwuosiowej z luksusowymi fotelami VDL klasy 500 z regulowanymi zagłówkami. Dzięki układowi 53 + 1 + 1 osiągnięto połączenie dużej pojemności i komfortu podróży. Do tego dochodzi 11,5 m3 przestrzeni bagażowej i promień skrętu wynoszący tylko 22 096 mm, co opowiada zwrotności wielu 12-metrowym autokarom.

  • Futura FHD2-139 o długości 14 m w wersji trzyosiowej przystosowanej do przewozu niepełnosprawnych pasażerów - dzięki windzie zamontowanej nad tylną osią. Pojemność pasażerska to 57 + 1 + 1. Dzięki systemowi szybkiego montażu możliwy jest szybki demontaż siedzeń VDL klasy 300 i stworzenie miejsca dla 15 pasażerów na wózkach inwalidzkich. Warto dodać, że od 2019 wszystkie modele VDL Futura są standardowo wyposażane w Predictive Powertrain Control (PPC), który - korzystając z danych GPS – analizuje topografię drogi i dobiera do niej właściwy bieg. Zapewnia to wyższy poziom komfortu jazdy przy jednoczesnym dalszym ograniczeniu zużycia paliwa. PPC obejmuje funkcję Ecoroll, która podczas lekkich zjazdów przesuwa bieg do położenia neutralnego, wykorzystując masę pojazdu i grawitację do utrzymania prędkości pojazdu. Gdy droga znów się wyrówna, skrzynia biegów płynnie przełącza się z powrotem na właściwy bieg. W zależności od warunków topograficznych PPC zapewnia znaczne zmniejszenie zużycia paliwa – na poziomie ok. 5%.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
elektrobus
autokar
VDL
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....