TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2019: Scania z nowej generacją Citywide [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.10.2019 17:00:33
Busworld 2019: Scania z autobusami nowej generacji!

Nowe autobusy Scania Citywide wyróżniają się niższym zużyciem paliwa i energii, większą liczbą miejsc dla pasażerów, lepszymi właściwościami jezdnymi oraz wyższym komfortem dla pasażerów i kierowcy.

Autobusy Scania nowej generacji są przeznaczone do obsługi linii miejskich i podmiejskich. Pierwszym pojazdem w serii jest Scania Citywide, autobus elektryczny z zasilaniem akumulatorowym. W ofercie znajdą się również modele napędzane silnikami na wszystkie rodzaje paliwa.

Nowa seria Scania Citywide wyróżnia się niższym zużyciem paliwa, większą liczbą miejsc dla pasażerów, lepszymi właściwościami jezdnymi i znacznie wyższym komfortem dla pasażerów i kierowcy. Głównym założeniem projektowym było opracowanie bardziej przestronnego autobusu o jaśniejszym wnętrzu, który łatwo można utrzymać w czystości. W przeciwdziałaniu skutkom globalnego ocieplenia niezwykle ważne jest, aby autobusy zapewniały wszystkie wygody, które przekonają jeszcze więcej osób do korzystania z transportu zbiorowego – komentuje Anna Carmo e Silva, dyrektor Scania Buses and Coaches.

Zobaczcie konferencję prasową Scania na Busworld:


Pod maską

Boczne umieszczenie jednostki napędowej w modelach z silnikami o pojemności 7 i 9 litrów oraz silnika elektrycznego w niskopodłogowym autobusie miejskim o długości 12 m, pozwoliło uzyskać miejsce do zamontowania dodatkowych trzech siedzeń za tylną osią. Ponadto zwiększona nośność przedniej osi pozwala zwiększyć liczbę siedzeń o dodatkowe dwa. Dzięki tym rozwiązaniom łączna maksymalna liczba pasażerów, którzy mogą podróżować w pojeździe wzrosła do około 100, w zależności od rodzaju napędu i konfiguracji wnętrza.

Zużycie paliwa w wersji z silnikiem 7-litrowym, najczęstszy wybór w przypadku autobusów obsługujących linie miejskie, obniżyło się o 3 – 5%. Zastosowanie skrzyni biegów o jeszcze wyższej skuteczności pozwala obniżyć zużycie o kolejne 1 – 3%. Wprowadzenie układu start/stop pozwoli obniżyć łączne zużycie oleju napędowego i biopaliwa o 8%, a w przypadku autobusów zasilanych gazem – nawet o 15%.

Wyposażenie niskopodłogowych autobusów podmiejskich w system Scania Opticruise może przyczynić się do jeszcze większej oszczędności paliwa. Należą do nich: lepsze właściwości aerodynamiczne, tempomat z funkcją Active Prediction (CCAP), elektryczny wentylator chłodnicy, układ oczyszczania spalin SCR i obniżenie masy.

Design by Scania

Zupełnie nowa stylistyka wnętrza modelu Scania Citywide wyróżnia się jasnymi kolorami sufitu i bocznych paneli. Powiększone okna boczne sięgające wyżej do sufitu wpuszczają jeszcze więcej naturalnego światła do wnętrza autobusu. W podwyższonym suficie zamontowano płaskie boczne panele sufitowe, które jeszcze lepiej doświetlają wnętrze i optycznie powiększają przestrzeń pasażerską. Poszerzony korytarz oraz pośrednie oświetlenie sufitowe na całej długości autobusu dodatkowo potęgują wrażenie większej przestrzeni i poprawiają komfort jazdy. Kolejnym udogodnieniem dla pasażerów i kierowcy jest lepszy przepływ powietrza. Zwiększenie miejsca wewnątrz autobusu usprawni ruch pasażerów i skróci czas postoju na przystankach.

Wersja niskopodłogowa wyposażona będzie w dodatkowe okno z tyłu, podobne do okna w aktualnym modelu Citywide. Jest to związane ze zmianą położenia silnika. Ponadto klienci będą mogli wybrać dodatkowe niższe okna boczne w przestrzeni między przednią i tylną osią, które jeszcze lepiej doświetlą przestrzeń pasażerską.

Z myślą o pasażerach

Kolejnym rozwiązaniem zwiększającym komfort jest niezależne zawieszenie przednie, które poprawia płynność i stabilność jazdy.

Aby ułatwić operatorom utrzymanie pojazdu w czystości, a także uprościć codzienne czynności kontrolne, konstrukcja autobusu ma mniej szczelin i elementów łączących się pod kątem prostym.

W nowej kabinie kierowcy zastosowano rozwiązania znacznie poprawiające ergonomię, takie jak optymalne rozmieszczenie pedałów, zwiększenie przestrzeni na nogi, funkcję dostosowania ustawień do wzrostu kierowcy, bezstopniową regulację fotela w szerokim zakresie kątów, lepszą widoczność i dostęp do elementów sterujących. Niemal wszystkie przyciski na desce rozdzielczej obsługiwane są przez magistralę CAN, co umożliwia ich łatwe dostosowanie do lokalnych zastosowań.

Centralny elektryk

Autobus Scania Citywide ma centralny układ elektryczny, co ułatwia monitorowanie stanu podzespołów oraz przeprowadzanie napraw.

Autobusy miejskie i podmiejskie z nowej serii można wyposażyć w system geofencingu Scania Zone, który współpracuje ze wszystkimi zespołami napędowymi i pomaga kierowcom dostosować się do coraz surowszych wymogów w zakresie emisji spalin i bezpieczeństwa na terenach miejskich.

Doskonale wiemy, że klienci muszą rozważyć system jako całość, aby jak najlepiej zoptymalizować łączne koszty eksploatacji. Ważne są w tym przypadku takie czynniki, jak oszczędność paliwa, czas działania, wydajność, wrażenia pasażerów i liczba miejsc. Wszystkim tym aspektom poświęciliśmy wiele uwagi na etapie prac projektowych nad nowym modelem Scania Citywide i jesteśmy przekonani, że nasza aktualna oferta autobusów miejskich i podmiejskich przeznaczonych do obsługi istniejących i przyszłych linii jest bardzo konkurencyjna – komentuje Anna Carmo e Silva.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
Scania
elektrobus
  • Dominik Włodarczyk – 17.10.2019

    Istna kopia MANa. Idealnie widać że VW Group

  • Maciek Tgk Bielski – 17.10.2019

    Scanio najlepszo jest😉😎🤗😇

  • Daniel Daniel – 18.10.2019

    No no no troche mana troche solara i mamy nowa scanie😉😉😉

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....