TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2019: Premiera elektrobusu Ebusco 3.0 [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.12.2019 11:00:49
Busworld 2019: Premiera elektrobusu Ebusco 3.0 [FILM]

Na targach Busworld 2019 holenderska firma Ebusco zaprezentowała swój najnowszy produkt - autobus elektrycznych generacji 3.0

Pokazany egzemplarz to prototyp, a dyrektor generalny Ebusco, Peter Bijvelds, spodziewa się, że Ebusco 3.0 będzie gotowy do produkcji seryjnej do końca 2020 roku. Co ważne - w odróżnieniu od wersji 2.0 powstającej w Chinach - seria 3.0 ma być produkowana już w Europie - w holenderskim mieście Deurne.

Kompozytowy elektrobus

Wyjątkowość tego modelu polega także na tym, że został on w całości zbudowanym z materiałów kompozytowych, co przede wszystkie ma wpływ na jego niską masę własną. Jak podaje producent - wersja 3.0 jest o 33 procent lżejsza niż Ebusco 2.2 bez utraty sztywności obstrukcji i tym samym z zachowaniem wszystkich regulaminów w zakresie i bezpieczeństwa.

Autobus jest zbudowany z klejonego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym na ramie węglowej. Kolejna szczególną cechą Ebusco 3.0 jest układ przeniesienia napędu składający się w zasadzie tylko z dwóch kół z silnikami elektrycznymi. Jest to natychmiast zauważalne we wnętrzu pojazdu, gdzie przejście między nadkolami tylnych kół ma szerokość ponad 90 centymetrów. W efekcie - dzięki całkowicie niskiej podłodze - osoby na wózkach inwalidzkich mogą po raz pierwszy swobodnie przejechać przez cały pojazd.

500 kilometrów

W pojeździe zastosowano tylną oś ZF AVE130 z silnikami elektrycznymi 2x120 kW. Ponadto napęd składa się z falowników ZF i chińskich akumulatorów LiFePO4. I uwaga - baterie w 3.0 są ulokowane w podłodze, co korzystnie wpływa na środek ciężkości. Specjalnie Ebusco też nie miało wyjścia - umieszczenie baterii na dachu tak lekkiej konstrukcji na pewno spowodowałyby problemy ze stabilnością.

Według Petera Bijveldsa mniejsza masa zapewnia nowemu autobusowi maksymalny zasięg 450 km.

Zobaczcie jak "trzy.zero" prezentował się na targach:

Innowacje i bezpieczeństwo

Ebusco oferuje wiele innowacyjnych, praktycznych "gadżetów" na pokładzie. To co nam się podoba najbardziej to możliwość zaoferowania wersji z panoramicznym dachem o długości siedmiu metrów.

Poza tym po wejściu do 3.0 kierowca zostaje rozpoznany po zajęciu miejsca pracy, po czym autobus automatycznie wczytuje zapamiętane ustawienia siedzenie, kierownicę itp. Drugą innowacją jest zastąpienie luster kamerami, czyli wdrożenie systemu MirrorEye firmy OrlacoVision.

Poza tym Ebusco oferuje swoim klientom systemy do monitorowania wydajności autobusu w czasie rzeczywistym. Informacje, które są również analizowane przez Ebusco, zapewniają holenderskiemu producentowi bogactwo danych, które można wykorzystać w nowych projektach.

I hit na koniec - już wiadomo, że dwa prototypy Ebusco 3.0 zostaną przetestowane w … Monachium.

Spływające zlecenie

Ebusco nie może narzekać na brak kontraktów. Tutaj podajemy tylko te najważniejsze:

  • w listopadzie Grupa Transdev Netherlands Connexxion zamówiła aż 156 autobusów elektrycznych Ebusco o wartości 130 milionów euro do obsługi linii w obszarze Amsterdamu (wokół lotniska Schiphol i centrum Haarlemu) od listopada 2020 r. Według Bijveldsa jest to "największa flota elektrycznych autobusów, jaką kiedykolwiek dostarczono w Europie w ciągu roku";

  • w marcu br. Qbuzz, operator transportu publicznego w holenderskich prowincjach Groningen i Drente zamówił 66 autobusów elektrycznych Ebusco 2.2 (plus 45 elektrobusów VDL i 55 elektrobusów Heuliez), które zostaną dostarczone do 15 grudnia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
elektrobus
Ebusco
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....