TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Busworld 2019: MAN zaprasza na show! [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.10.2019 10:00:39
Busworld 2019: MAN zaprasza na show! [FILM]

Prezes MAN Truck & Bus Polska Marc Martinez zaprasza na tegoroczną edycję Busworld Europe 2019, gdzie marki MAN i Neoplan pokażą kilka ciekawych autobusów. Co ważne, wszystkie silniki spalinowe zaprezentowane na wystawie przez MAN, spełniają już normę emisji spalin Euro 6d, która obowiązuje od 1 września 2019 r.

Na tegorocznym Busworld w Brukseli firma MAN Truck & Bus pokaże tradycyjnie szeroką ofertę swoich autobusów miejskich, międzymiastowych, autokarów i minibusów marek MAN i Neoplan. Swoje premiery na belgijskich targach zaliczą:

  • MAN Lion's City 19,

  • MAN Lion's Intercity z silnikiem D15

  • elektryczny minibus MAN eTGE Combi

  • miejski minibus TGE City.

-"Po raz pierwszy MAN zaoferuje też wszystkim chętnym możliwość odbycia jazdy próbnej w pełni elektrycznym pojazdem MAN Lion's City E. Do zobaczenia na stoisku 422 w hali 4 na Busworld 2019! - mówi Marc Martinez, prezes MAN Truck & Bus Polska Marc Martinez.

Lwia rodzina

Na targach w Brukseli MAN zaprezentuje 12-metrową wersję solo swojego całkowicie elektrycznego autobusu MAN Lion's City E z 35 miejscami siedzącymi. Najnowszy e-bus uzupełnia nową generację autobusów miejskich MAN, która teraz do tej pory obejmowała wersje na olej napędowy przez gaz ziemny po napęd hybrydowy. Elementy stylistyczne "E" podkreślają nową jakość napędu elektrycznego. Najbardziej oczywiste różnice to brak wieży silnika, położenie akumulatorów na dachu i 4 dodatkowe miejsca siedzące z tyłu. W autobusie solo zastosowany układ napędowy może wytwarzać moc od 160 kW do maksymalnie 270 kW. W rezultacie Lion's City E ma zasięg 200 km (do 270 km w idealnych warunkach atmosferycznych) i to przez cały okres użytkowania akumulatorów.

Z miejskiej rodziny na Busworld 2019 zadebiutuje MAN Lion's City 19 EfficientHybrid. To oznacza, że lwia rodzina ma nowego, konwencjonalnego "brata", a MAN cały czas rozwija swoją nową generację o pojazdy z silnikami diesla. W przegubowym pojeździe o długości 18,75 m mamy 38 miejsc siedzących, czyli o cztery więcej niż w Lion`s City 18 o podobnej konfiguracji. Pod maską targowego modelu zamontowano silnik wysokoprężny D1556 LOH o mocy 360 KM (265 kW) r. Autobus jest wyposażony w MAN EfficientHybrid, czyli lekki układ hybrydowym, który przede wszystkim dzięki funkcji start-stop czyni go jeszcze bardziej ekonomicznym i przyjaznym dla środowiska.

Wystawowy Lion's City 19 wyznacza też nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa. Mamy tutaj przede wszystkim aktywny system wspomagania skrętu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów w martwym polu. Kamery zarówno z przodu, jak i z dwóch stron pojazdu automatycznie monitorują ruch, co odciąża kierowcę. Jest on aktywnie ostrzegany, aby zapobiec potencjalnym zagrożeniom lub kolizjom, zarówno wizualnie - za pośrednictwem dwóch wbudowanych wyświetlaczy w polu widzenia kierowcy, jak i akustycznie, za pomocą sygnału ostrzegawczego. System ostrzega przed potencjalnymi kolizjami zarówno w strefie przedniej, jak i podczas skręcania. Co ważne, nowe systemy mają zostać udostępnione w nadchodzącym roku dla wszystkich autobusów MAN, jako standardowe rozwiązanie.

Intercity z D15

W Brukseli przypomni o sobie trochę zapomniany MAN Lion's Intercity w wersji "C" o długości 13 m i o pojemności 53 miejsc siedzących. Na dwóch osiach. Co najważniejsze, pojazd ten po raz pierwszy został wyposażony w nowy silnik D1556 LOH o mocy 360 KM (265 kW). D15 to wydajny 9-litrowy silnik - sprawdzony w nowej generacji Lion`s City - który w modelach Intercity (obok silnika D08) będzie występował w wersjach: 280, 330 i 360 KM.

Ponadto MAN rozszerzył swoją ofertę skrzyń biegów do autobusu międzymiastowego i dodał do oferty zautomatyzowaną 12-biegową skrzynię biegów MAN TipMatic. Nowe funkcje skrzyni biegów, które zostały zaprezentowane na targach IAA, obejmują m.in. jednostkę sterującą z zastrzeżoną strategią zmiany biegów MAN.

Pierwsze tak zmodernizowane modele Lion's Intercity wyjadą na drogi wiosną 2020 r.

MAN Lion's Coach

Uzupełnieniem miejskich i międzymiastowych eksponatów na stoisku targowym MAN będzie MAN Lion's Coach, który wystąpi także w wersji "C" - o długości 13 metrów z 48 miejscami siedzącymi, windą i dwoma miejscami dla wózków inwalidzkich. Prezentowany pojazd dwuosiowy łączy w sobie maksymalną efektywność z dużym bagażnikiem. Autokar napędzany jest wydajnym silnikiem D2676 LOH o mocy 470 KM (346 kW) o maksymalnym momencie obrotowym 2400 Nm. Autobus ma również 12-biegową skrzynię biegów MAN TipMatic Coach.

Dodajmy, że Lion's Coach to teraz prawdziwy "piłkarski mistrz", z którego usług korzystają m.in. najlepsze drużyny, takich jak FC Bayern Monachium, Paris Saint-Germain, a od wiosny - także reprezentacja Niemiec.

Neoplan: komfort i bezpieczeństwo

Markę Neoplan na Busworld będą reprezentować:

  • Tourliner L z układem foteli 2 + 1. Do tego cała infrastruktura biurowa, wraz z pokładowym Wi-Fi, gniazdami 230 V i USB oraz dwoma stołami z siedzeniami skierowanymi do siebie, zapewni przestrzeń do pracy podczas podróży. Ten wyjątkowy "biurobus"został opracowany przez Bus Modification Center w Plauen i umożliwia podróż oraz pracę dla 35 pasażerów. Tourliner jest napędzany silnikiem D26 o mocy 470 KM (346 kW) z maksymalnym momentem obrotowym 2400 Nm, który współpracuje z automatyczną skrzynią biegów MAN TipMatic Coach.

  • Neoplan Skyliner - luksusowy autobus piętrowy pokazany zostanie z przednimi schodami po prawej stronie pojazdu. To zdaniem producenta optymalizuje przepływ pasażerów i zwiększa pojemność miejsc siedzących. Pojemność targowego modelu to 76 pasażerów. Nowy, praktyczny aneks kuchennym na dolnym pokładzie (oddzielnie instalowany w Bus Modification Center w Plauen) dopełni wyjątkowe wrażenia z podróży Skylinerem. Aby zapewnić przyjemną jazdę, autokar wyposażony jest w silnik wysokoprężny D2676 LOH o mocy 510 KM (375 kW) o maksymalnym momencie obrotowym 2600 Nm, 12-biegową automatyczną skrzynię biegów MAN TipMatic Coach i system elektronicznego sterowana amortyzatorami (CDS). Do tego brukselski Skyliner został wyposażony w OptiView, czyli pierwszy system cyfrowych lusterek dla autokarów, który świętował swoją światową premierę na ostatnim IAA i będzie dostępny dla wszystkich modeli Neoplana od 2020 roku. Obejmuje on dwie kamery zainstalowane po obu stronach pojazdu oraz dwa wyświetlacze, dzięki którym kierowca widzi wszystko - także to, co jest w martwym polu. Do tego dochodzi system wspomagania skrętu z aktywnym ostrzeganiem i wykrywaniem pieszych, wyświetlacz ograniczenia prędkości i automatyczne rozpoznawanie znaków drogowych. To zupełnie nowe standardy, jeśli chodzi o bezpieczne podróżowanie

MINI premiery

Oprócz MAN TGE Intercity przeznaczonego do transportu międzymiastowego, który miał swoją premierę podczas IAA 2018, MAN zaprezentuje na Busworld dwa nowe pojazdy na bazie TGE:

  • MAN eTGE Combi

  • MAN TGE City

eTGE Combi to pierwszy w pełni zasilany elektrycznie mikrobus w ofercie MAN. MINI elektrobus oparty jest na seryjnie produkowanym elektrycznym samochodzie dostawczym - MAN eTGE i został dopuszczony do przewozu ośmiu osób. Dlatego ten nowy pojazd nadaje się szczególnie do transportu w strefach niskoemisyjnych, obszarach mieszkalnych i uzdrowiskowych, gdzie jest kładziony szczególny nacisk na ograniczenie hałasu do minimum. Aby zaoszczędzić miejsce, akumulatory w eTGE Combi są wbudowane pod lekko podniesioną podłogę. Teoretycznie powinny umożliwić zasięg do 173 kilometrów (NEDC) lub 114 kilometrów (WLTP).

Kolejna nowość - i to ważna także dla polskiego rynku - to miejski minibus MAN TGE City, który również opiera się na samochodzie dostawczym TGE. Jego wyróżnikiem jest niskopodłogowa platforma z nową koncepcją drzwi, opracowaną specjalnie dla TGE City. Środkowa platforma w zależności od potrzeb posiada: składane siedzenia, miejsca dla wózków inwalidzkich i wózków, miejsca stojące lub stałe miejsca siedzące. Lekko uniesiony tył oferuje miejsca do siedzenia. Duże okna boczne zapewniają wszystkim pasażerom niezakłócony widok. Dodatkowe opcjonalne funkcje obejmują wyświetlacze miejsc na przednich i bocznych oknach, kamerę cofania i montowany na dachu system klimatyzacji.

MAN DigitalServices

Oprócz produktów MAN będzie promował w Belgii także usługi serwisowe, czyli: serwis, oryginalne części i akcesoria oraz usługi finansowe. Nowością jest cały obszar poświęcony e-mobilności, czyli MAN Transport Solutions. Jego celem jest zaoferowanie klientowi spersonalizowanego rozwiązania transportowego o maksymalnej wartości ekonomicznej, a tym samym zapewnienie mu najlepszego wsparcia, gdy wejdzie on na rynek e-mobilności.

Co ważne, już jesienią wszyscy klienci MAN i Neoplan skorzystają z pakietu RIO Box, który będzie standardowo montowany w nowych autobusach. W ten sposób MAN chce przekonać przewoźników do korzystania z MAN DigitalServices, który śledzi i pozwala zoptymalizować wszystkie czynniki wpływające na całkowity koszt posiadania (Total Cost of Ownership) - od płynnego planowania podróży po zarządzanie serwisem. Przed warsztatem MAN-a już nic się nie ukryje.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
elektrobus
autokar
hybryda
MAN
Neoplan
  • Michał Zbrowski – 14.10.2019

    Nad jakością autobusów z fabryki w Starachowicach 😉

  • Konrad Filip – 14.10.2019

    Nad montażem autobusów 😅

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....